لاتر برونن، دره ای دیدنی با هفتاد و دو آبشار در سوییس

به گزارش مجله نماشو، کوهستان های آلپ سوییس بهشتی از چشم اندازهای فریبنده و زیبایی های خدادادی بی حد و حصر را در خود دارد، جایی که به داشتن دریاچه های وسیع فیروزه ای رنگ و آرام، دره های سرسبز کوهستانی، پیست های اسکی مدرن و روستاهای خیره کننده معروفیت دارد. درست جایی در میان کوه های آلپ سوییس در برن و در 70 کیلومتری جنوب شرقی این شهر بی مانند، دره ای با شکوه به نام لاتربرونن واقع شده است که به عنوان یکی از زیباترین دره های اروپا شناخته شده است. این دره 72 آبشار بی نظیر را در خود جا داده است، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از دره لاتربرونن در سوییس بیشتر بدانید.

لاتر برونن، دره ای دیدنی با هفتاد و دو آبشار در سوییس

دره لاتربرونن در سوییس همان طور که از نام آن هم تعیین است در کشور سوییس و در 70 کیلومتری جنوب شرقی شهر زیبا برن واقع شده است. عرض این دره حدود 1 کیلومتر است و مابین صخره های محکم و قله های کوه هایی که ارتفاع برخی از آن ها به 300 متر می رسد احاطه شده است. در انتهای این دره و در بین صخره های آهکی هم روستای لاتربرونن را می توان دید. این دره به گونه ای واقع شده است که باعث شده تا روستا شکلی مانند U به خود بگیرد.

درباره دره لاتربرونن در سوییس

خود کلمه لاتربرونن به معنای چندین بهار است. نام این منطقه در واقع از روی 72 آبشار گرفته شده که از روی صخره های عمودی به داخل این دره می ریزند. برخی از این آبشارها چند صد متر طول دارند اما از بین 72 آبشار موجود در این دره، آبشار Staubbach از محبوبیت زیادی برخوردار است. ارتفاع این آبشار به 30 متر می رسد و یکی از بلندترین آبشارهای مستقیم اروپا است.

یکی دیگر از آبشارهای طبیعی دره لاتربرونن در سوییس آبشار Trümmelbach آن است که در پشت یک کوه پنهان شده است و خود از 10 آبشاری تشکیل شده است که 20000 لیتر آب را در هر ثانیه حمل می نماید. ارتفاع این آبشار هم 200 متر است. این آبشارها تا سال 1877 هم از دیده ها پنهان بودند تا این که تونلی در داخل کوه زده شد و به آن ها پی برده شد. امروزه می توانید به وسیله کابل های کشی ای که هست در راستاها پیاده روی کنید و از تماشا این آبشارهای شگفت انگیز لذت ببرید. البته اگر به این علت دارید به سوییس سفر می کنید پیشنهاد می کنیم فصل تابستان را انتخاب کنید چرا که در فصل زمستان این آبشارها تبدیل به باریکه هایی از آب می شوند.

صخره ها و آبشارهای زیبای دره لاتربرونن در سوییس الهام بخش موزیسین ها و نویسنده های زیادی بوده است که از میان معروف ترین آن ها می توان به یوهان گوته شاعر مشهور دنیا و موزیک Song of the Spirit of the Waterfall از فرانتس شوبرت با موزیکی از جی آر آر تولکین اشاره نمود. لاتربرونن در سال 2001 به عنوان جزیی از میراث های دنیای یونسکو معرفی گردید. در خصوص خود لاتربرونن باید گفت که از آن جا که جایی کوچک است می توان به راحتی با پای پیاده همه جای آن را گشت.

از بین کارهایی که باید در لاتربرونن انجام دهید، دوچرخه سواری در آن را از دست ندهید چرا که این یکی از برترین تفریحاتی است که در لاتربرونن وجود دارد. یک دوچرخه اینترلاکنی کرایه کنید و تا انتهای دره که به آن Stechelberg می گویند، برانید. از آن جا می توانید دوچرخه تان را به وسیله گاندولایی با پرداخت میزان کمی پول به Mürrenببرید و از آن جا با دنبال کردن خط قرمز راستا دوچرخه سواری Winteregg برسید. کل این فرایند شاید 45 دقیقه زمان ببرد به میزان ای چشم انداز ها اطراف و طبیعت شگفت انگیز است که دوست می داشتید چندین ساعت طول بکشد.

فصل تابستان در دره لاتربرونن در سوییس

روستای لاتربرونن قطعا نقطه شروعی عالی برای گردش در یکی از زیباترین منطقه ها سوییس است و به همین دلیل هیچ گردشگری نباید آن را نادیده بگیرد. یک خط راه آهن وجود دارد که لاتربرونن را به جایی به نام ونگ در شرق دره متصل می نماید. در مجاورت این دره اقامتگاه Mürren به چشم می خورد. چند کیلومتر دورتر از دره لاتربرونن روستایی کوچک و کوهستانی به نام Isenfluh وجود دارد که این روستا هم بر روی صخره هایی تراسی شکل واقع شده است و چشم انداز ای رمانتیک دارد. دسترسی بین این روستاها و پیاده روی در راستاهای سبز و تپه های شیبدار ملایم یکی از فراموش نشدنی ترین تجربه های زندگیتان خواهد شد.

فصل زمستان در دره لاتربرونن در سوییس

در حالی که در فصل تابستان یکی از برترین کارهایی که در این دره می توانید انجام دهید پیاده روی است، در فصل زمستان می توانید سری به پیست های اسکی منطقه بزنید که زبانزد هستند و یکی از ورزش های زمستانی هیجان انگیز را در آن تجربه کنید.

از شهر لاتربرونن بدانید

لاتربرونن شهری در منطقه اینترلاکن در کشور سوییس و در نزدیکی شهر معروف برن است. این شهر عمدتا به خاطر طبیعت و 72 آبشار کوچک و بزرگش شناخته شده است.

آب و هوای دره لاتربرونن در سوییس

بین سال های 1981 تا سال 2010، این شهر 136.5 روز بارانی یا برفی در سال داشته است. بارانی ترین ماه های این شهر جولای است که در این ماه حدود 144 میلیمتر باران یا برف می بارد. خشک ترین فصل سال هم اکتبر با میانگین بارش 78 میلیمتر در سال یعنی 9.5 روز است.

در لاتر برونن چه بخوریم؟

می خواهیم به شما خوراکی هایی را معرفی کنیم که در زمان اقامتتان در دره لاتربرونن در سوییس حتما باید امتحان کنید، شکلات های سوییسی، قهوه های تازه و خوش طعم سوییسی دو چیزی هستند که اصلا از قلم نیاندازید. اگر دنبال جای خیلی خوبی برای صرف غذا بودید، هتل ابرلند (Hotel Oberland) غذاهای بسیار خوشمزه با قیمت معقولی دارد، در بین غذاهای سوییسی حتما روستی Rosti را امتحان کنید.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2122

به "لاتر برونن، دره ای دیدنی با هفتاد و دو آبشار در سوییس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاتر برونن، دره ای دیدنی با هفتاد و دو آبشار در سوییس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید