تور گرجستان: ماجراجویی دریایی در آکواریوم باتومی

به گزارش مجله نماشو، آکواریوم باتومی

شهر ساحلی باتومی در گرجستان، شهری زیبا با جاذبه های گردشگری بسیار است. این شهر در کناره دریای سیاه، در 20 کیلومتری مرزهای ترکیه قرار گرفته و با ساحل رویایی خود علاقمندان به دریا و ساحل را به سمت خود جذب می نماید. در قسمتی از ساحل این شهر آکواریومی زیبا قرار گرفته است آکواریومی که می تواند شما را با دنیای شگفت آور موجودات آبزی، بیشتر آشنا کند. می خواهیم درباره آکواریوم باتومی (Batumi Aquarium) حرف برنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور گرجستان: ماجراجویی دریایی در آکواریوم باتومی

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

آکواریوم باتومی که به وسیله هنینگ لارسون، معمار دانمارکی طراحی شده آکواریومی صخره ای و نمادین است که در بندر باتومی واقع شده است و هم از خشکی و هم از دریا دیده می گردد. برای ساخت این آکواریوم از سنگ های گرد ساحل باتومی الهام گرفته شده و طراحی آن از چهار نمایشگاه مختلف که هر کدام نوع خاصی از موجودات آبزی را نشان می دهد تشکیل شده است. ساختار گرد مانند این آکواریوم به بازدید نمایندگان اجازه می دهد تا به وسیله فضای مرکزی آن که شامل کافه، سالن اجتماعات و بوفه های مختلف است به داخل هر کدام از نمایشگاه ها وارد شوند. طراحی منحصربفرد این آکواریوم باعث شده که هیچ نقطه پایانی برای آکواریوم وجود نداشته باشد و کسانی که در حال بازدید از آن هستند به صورت چرخشی از چهار نمایشگاه مختلف تماشا نمایند و در آخر هم به قسمت مرکزی آکواریوم برسند. قسمت های مختلف آکواریوم در قسمت مرکزی به هم متصل می شوند، با آمدن به بخش مرکزی می توانید در رستوارن های مختلف آن در حالی که از منظره زیبای دریای سیاه و ساحل لذت می برید غذا بخورید، در مغازه های مختلف خرید کنید و یا قبل از اینکه به بازدید از نمایشگاه های مختلف بروید مدتی را استراحت کنید.

این آکواریوم بازدیدنمایندگان را به سفری آموزشی - تفریحی و شبیه سازی شده در دریای مدیترانه، دریای سیاه، دریای سرخ، دریای اژه و اقیانوس هند می برد. مدیر ساخت این آکواریوم می گوید که برای آن ها خیلی مهم بوده که بتوانند آکواریومی بسازند که کاملا از نظر ظاهری با ویژگی های این ساحل همخوانی داشته باشد. این آکواریوم با محیط اطراف خود در تعامل و جلوه ای از طبیعت ساحل و دریا است. همانطور که در ساحل زیبا بر روی ریگزارهای گرد در حال قدم زدن هستید ناگهان از دور با تماشا این آکواریوم در نگاه اول 4 تکه سنگ بزرگ می بینید. نقشه زیبای این آکواریوم به صورت شبه جزیره ای طراحی شده و در هر سنگ نمایشگاهی خاص از موجودات آبزی دریا وجود دارد.

طراحی منحصر بفرد آکواریوم آن را به محلی الهام بخش برای افرادی با همه سنین و با همه علایق تبدیل نموده است و باعث شده که شما هم با یک اثر هنری زیبا روبرو باشید و هم دنیای زیر آب و سطح آب را کشف کنید. در ژوئن سال 2010 معمار این بنا برای طراحی حیرت آور این آکواریوم برنده جایزه شده است . این آکواریوم با مساحت دو هزار متر مربع جایگزین آکواریوم قبلی شده و در نزیکی پارک 6 می باتومی که دارای دلفیناریوم و باغ وحش است واقع شده است.

منبع: designboom.com و arch2o.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2121

به "تور گرجستان: ماجراجویی دریایی در آکواریوم باتومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: ماجراجویی دریایی در آکواریوم باتومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید