مالاکا سیتی در یک نگاه

به گزارش مجله نماشو، مالاکا سیتی در مالزی قرار گرفته است و یکی از مقاصد محبوب گردشگری در این کشور به شمار می رود. موزه میراث بابا نیونیا، مسجد تنگه ملاکا و معبد چنگ هون تنگ از دیدنی های مالاکا سیتی محسوب می شوند.

مالاکا سیتی در یک نگاه

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

مالاکا سیتی (Malacca City) مرکز ایالت ملاکا در کشور مالزی، قاره آسیا است. این شهر که در ساحل رود مالاکا و در نزدیکی دهانه تنگه مالاکا نهاده شده است، فاصله اش از کوالالامپور 125 کیلومتر، از پورت دیکسون 109 کیلومتر و از موار 48 کیلومتر است.

جمعیت مالاکا سیتی بیش از 484 هزار نفر و مساحت آن حدود 277 کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان این شهر را مسلمانان تشکیل می دهند و بعد از آن پیروان بودیسم، کنفوسیانیسم، تائویسم، هندوئیسم و مسیحیت قرار دارند. زبان اصلی مردم مالاکا سیتی، مالای است.

فرمانروای ملاکا توسط شاه مالزی انتخاب می گردد و در راس حکومت ایالت قرار می گیرد. بعد از فرمانروا، نخست وزیر با قرار دریافت در راس دولت ایالت، بیشترین مسئولیت و قدرت را به عهده دارد و توسط فرمانروا از میان اعضای شورای مقننه ایالتی انتخاب می گردد. شورای مقننه ایالتی ملاکا، بیشترین اختیار قانون گذاری را در ایالت دارد و حزبی که بیشترین اعضا را در شورای مقننه به خود اختصاص داده است، کمیته مجریه را تشکیل می دهند.

در سال 1942 و در طول جنگ جهانی دوم، مالاکا سیتی توسط نیروهای ژاپنی اشغال شد. هدف نیروهای ارتش ژاپن، بیش از همه سنگاپور بود و به همین دلیل درگیری و تلفات زیادی در این شهر صورت نگرفت. بسیاری از ساکنان با حمله ژاپنی ها از شهر فرار کردند و ساکنان باقی مانده با جیره بندی غذا، تبعید و کار اجباری روبرو شدند. مالاکا سیتی در سال 1945 دوباره تحت حاکمیت بریتانیا نهاده شد و پایان در سال 1957، استقلال مالزی به رسمیت شناخته شد.

آب و هوای مالاکا سیتی گرم و مرطوب به شمار می رود. هرچند مالاکا سیتی یکی از خشک ترین شهرهای مالزی است؛ اما فصل خشک و بی باران ندارد و بارش باران در تمام سال صورت می گیرد. متوسط دمای هوا در طول سال از 22.9 تا 31.5 درجه سانتی گراد تغییر می نماید و میانگین بارش سالانه 1,950 هزار میلی متر برآورد شده است.

فرودگاه بین المللی مالاکا در فاصله 10 کیلومتری از شهر نهاده شده است و در آن پرواز هایی از/ به پنانگ و پکان بارو در اندونزی برقرار است. نزدیک ترین ایستگاه قطار به مالاکا سیتی در الور گاجاه، در فاصله 30 کیلومتری از شهر واقع شده است و قطارهایی به مقصد کوالالامپور و جوهور بهرو از این ایستگاه حرکت می نمایند. با استفاده از فری نیز می توان به بعضی شهرها مانند پکان بارو یا دومای در اندونزی دسترسی داشت. برای جابجایی های درون شهری تاکسی ها، اتوبوس های شهری، ریکشای رکابی و دوچرخه های اجاره ای خدمات خوبی ارائه می دهند.

کفش های روفرشی سوزن دوزی، انواع باتیک، تارت آناناس و شکلات های دودل از سوغاتی های مالاکا سیتی به شمار می روند. شما برای خرید می توانید به خیابان جانکر (Jonker Street)، داتاران پهلوان ملاکا مگامال (Dataran Pahlawan Melaka Megamall) سر بزنید.

از محبو ب ترین دیدنی های مالاکا سیتی می توان کافه هاسکیتوری (The Huskitory)، موزه میراث بابا نیونیا (Baba & Nyonya Heritage Museum)، مسجد تنگه ملاکا (Melaka Straits Mosque)، موزه جواهرات چینی های تنگه (Straits Chinese Jewelry Museum Malacca)، معبد چنگ هون تنگ (Cheng Hoon Teng Temple)، موزه فرهنگی چنگ هو (Cheng Ho Cultural Museum)، کلیسای سنت پاول (St. Pauls Church)، کلیسای سنت پتر (St. Peters Church)، محله چینی ها (چاینا تاون)، کلیسای مسیح (Christ Church)، برج تامینگ ساری (Taming Sari Tower) و موزه و قصر سلطنتی مالاکا (Melaka Sultanate Palace Museum) را نام برد.

دیگر دیدنی های مالاکا سیتی شامل قلعه فاموسا (A Famosa Fort)، مرکز میراث مالاکا (Malacca Heritage Centre)، مسجد کامپونگ کلینگ (Kampung Kling Mosque)، کلیسای سنت فرانسیس خاویر (Church of St. Francis Xavier)، موزه تاریخ و قوم نگاری مالاکا (Melaka History and Ethnography Museum)، آکواریوم شور اوشناریوم (The Shore Oceanarium) و موزه دریانوردی فلور د لا مار (Flora de la Mar Maritime Museum) می گردد.

منبع: کجارو / blog.malaysia-asia.my / tripadvisor.com / wikitravel.org / en.wikipedia.org
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 512

به "مالاکا سیتی در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالاکا سیتی در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید