تور یونان: مبل یونانی یکی از فاخرترین نمونه های مبل کلاسیک برای سخت پسندان

به گزارش مجله نماشو، مبل یونانی دارای ظاهری کلاسیک، مجلل و اشرافی است؛ مبل یونان با داشتن ظاهری شیک و زیبا خود را از مبل های دیگر متمایز نموده و به راحتی قابل تشخیص است. سبک کلاسیک و فراوری مبل کلاسیک یونانی در قرن 17 ام میلادی در فرانسه به وجود آمد و حدود دو قرن به اسم سبک غالب در سراسر اروپا مورد استفاده قرار می گرفت. در این مطلب قصد داریم با مبلمان کلاسیک یونانی، ویژگی ها و کاربرد های آن آشنا شویم؛ پس با ما تا انتهای این آنالیز مبلمان مدل یونانی همراه باشید.

تور یونان: مبل یونانی یکی از فاخرترین نمونه های مبل کلاسیک برای سخت پسندان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

ویژگی های مبل یونانی

مبل یونانی، غالبا دارای اسکلت چوبی است؛ چوب هایی که در طراحی و ساخت مبل سلطنتی یونانی به کار می فرایند، چوب های گران بهایی مانند راش، گردو، چنار و فندق می باشد که دارای مقاومت بسیار بالایی هستند. برای پوشش مبل سلطنتی مدل یونانی هم از پارچه های گران بها مانند ساتن، کرباس، حریر، زربافت و… یا چرم طبیعی استفاده می گردد که طرح های بسیار ساده ای دارند. معمولا پارچه هایی با طرح های شلوغ در طراحی مبل کلاسیک مدل یونانی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

طراحی مبلمان استیل یونانی بر پایه نظم و تقارن است. از جمله ویژگی های شاخص مبل استیل مدل یونانی، طراحی بر اساس اشکال و خطوط هندسی منظم، ترکیبات متقارن، طراحی های قدیمی و آنتیک و ترکیب رنگ هایی با الهام گرفتن از طبیعت است.

انواع مبل طرح یونانی

مبلمان طرح یونانی در دکوراسیون داخلی خانه ها بسیار محبوب است. از مبل مدل شزلون یونانی گرفته تا مبل چپندر یونانی و مبل چستر یونانی، همه و همه دارای محبوبیت فراوانی در اقشار مختلف جامعه هستند. بطور کلی، برای ساخت و پرداخت انواع مبل راحتی مدل یونانی، از دو سبک پیروی می گردد:

مدل مبل کلاسیک یونانی

مبل استیل مدل یونانی

اکثرا برای فراوری مبل کلاسیک طرح یونانی، از چوب و متریال چوبی استفاده می گردد و برای ساخت مبلمان استیل یونانی، از استیل استفاده می گردد. این دو متریال، یکی از مهم ترین مواد برای ساخت انواع مدل های مبل یونانی بشمار می فرایند.

این دو دسته بندی مختص جنس مواد استفاده شده در مبل یونانی بود. حال بیایید به انواع مدل های بصری مبلمان یونانی بپردازیم:

مبل ال یونانی

مبل چستر یونانی و مبل چپندر یونانی

مبل مدل شزلون یونانی

مبل های نیم ست و تمام ست یونانی

و غیره.

ریزه کاری های مبل مدل یونانی

هنر در هر جا که باشد قابل ستایش است! بخصوص اگر این هنر بخواهد روزانه مورد استفاده قرار بگیرد. مبلمان یونانی مدل کلاسیک می تواند انتخاب شما برای چندین سال استفاده در منزل باشد. می دانیم که زیبایی هر محصول، نشان از ارزش آن می تواند باشد. مبل راحتی مدل یونانی دارای ریزه کاری ها و ویژگی های متفاوتی است که توجه شما را جلب خواهد نمود.

منبت کاری

همانطور که گفته شد، مبل یونانی کلاسیک ظاهری بسیار اصیل و اشرافی دارد؛ بنابراین نیازمند ریزه کاری های دقیق و طراحی های پیچیده است. در پایه ها، دسته ها و تاج مبلمان طرح یونانی، معمولا منبت کاری و کنده کاری وجود دارد که حس زیبایی و اشرافی بودن را به مبل های یونانی کلاسیک می بخشد.

جالب است بدانید که تمامی این منبت کاری ها با دست انجام می شوند و همین مسئله باعث می گردد قیمت مبلمان یونانی کلاسیک گران تر باشد.

ظرافت و کیفیت

تمامی اجزای مبلمان مدل یونانی از پارچه و اسکلت گرفته تا رنگ و طرح های موجود در آن، با ظرافت خاصی طراحی شده و زیبایی و هماهنگی خاصی در ظاهر کلی مبل ایجاد می نمایند. معمولا پارچه، چوب و یا استیل هایی که در اسکلت مبل سلطنتی یونانی و مبل کلاسیک یونانی استفاده می شوند، سنگین هستند. همین امر باعث می گردد که وزن آن ها نسبت به سایر مبل ها هم سنگین تر باشد.

طراحی یونانی مدرن به گونه ای است که در عین حفظ ظاهر خود با شرایط زندگی امروزه هم متناسب می باشد. مبلمان طرح یونانی به علت استفاده از چوب، استیل و پارچه های گران بها و ریزه کاری های دقیق از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

ترکیب رنگ در مبل مدل یونانی

رنگ هایی که در طراحی مبل کلاسیک یونانی و مبل استیل مدل یونانی، مورد استفاده قرار می گیرند معمولا خنثی هستند. رنگ هایی مانند طلایی، کرمی، سبز روشن بیشترین هوادار را در بین این مبلمان دارند و رنگ های روشن به ندرت برای فراوری مبلمان طرح یونانی استفاده می گردد.

از مهم ترین رنگ ها در طراحی مبل یونان، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

طلایی

کرم

قهوه ای

خاکستری

طوسی

سفید شیری

سبز یشمی

سفید یخچالی

و غیره.

نظر شما درباره مبلمان مدل یونانی و انواع مدل های آن (مبل کلاسیک مدل یونانی و مبل استیل مدل یونانی) چیست؟ آیا استفاده از این مبل ها می تواند حس زیبای کلاسیک و مدرن بودن را یکجا القا کند؟

توصیه می کنیم برای مطالعه نحوه چیدمان این نوع مبلمان قوانین و نحوه چیدمان مبل های کلاسیک و استیل را مطالعه کنید تا خانه ای زیبا و کاملا هماهنگ داشته باشید.

منبع: اتاق
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2267

به "تور یونان: مبل یونانی یکی از فاخرترین نمونه های مبل کلاسیک برای سخت پسندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: مبل یونانی یکی از فاخرترین نمونه های مبل کلاسیک برای سخت پسندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید