مخالفت چین، هند و کره جنوبی با افزایش واردات نفت از ایران

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: رویترز از کاهش 11.5 درصدی صادرات نفت ایران به آسیا در 9 ماه نخست سال 2013 اطلاع داد و به نقل از منابع مطلع نوشت سه کشور چین، هند و کره جنوبی تقاضای تهران برای خرید نفت بیشتر از این کشور را رد نموده اند.

مخالفت چین، هند و کره جنوبی با افزایش واردات نفت از ایران

با مجری مستقیم تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مشتریان آسیایی نفت ایران تا این ماه از امسال 11.5 درصد از خرید نفت خود از ایران کاسته اند.

به رغم تمایل ایران برای دستیابی به توافقی هسته ای، آمریکا هنوز فشارها علیه واردنمایندگان نفت ایران در آسیا را کاهش نداده است و آنها ناگزیر از ادامه کاهش خرید نفت خود از این کشور هستند.

منابع مطلع می گویند، بعید است آمریکا قبل از رسیدن به توافقی با ایران در بحث هسته ای، اجازه افزایش صادرات نفت ایران را بدهد.

تا آن موقع، مشتریان آسیایی نفت ایران باید به آمریکا نشان دهند که به صورت مستمر خرید نفت خود از ایران را کاهش می دهند تا بتوانند برای شش ماه دیگر از تحریم های واشنگتن معاف شوند.

یک منبع مطلع در یکی از مشتریان نفت ایران در شمال آسیا گفت: ما موضع فعلی خودمان را حفظ خواهیم کرد تا زمانی که آمریکا اقدامی واقعی برای کاهش تحریم ها انجام دهد. وی اضافه نمود: امیدهایی در خصوص اینکه تحریم های آمریکا علیه واردات نفت از ایران کاهش خواهد یافت ایجاد شده است، اما ما نمی توانیم سیاست تجاری خودمان را تنها بر اساس امیدواری ها تغییر دهیم.

به گفته منابع مطلع، چین، هند و کره جنوبی، سه مشتری عمده نفت ایران تقاضای تهران برای خرید نفت بیشتر را رد نموده اند. آمریکا قرار است میزان تبعیت این کشورها از تحریم های ایران را به زودی آنالیز مجدد نماید و با توجه به وجود عرضه کافی نفت جایگزین، آنها نیازی به خرید بیشتر نفت از ایران نمی بینند.

یک مشتری آسیایی دیگر در این باره گفت: به نظر می رسد که وضعیت در حال بهتر شدن است، اما من فکر می کنم هرگونه افزایش (واردات نفت از ایران) احتمالا زمانی اتفاق می افتد که تحریم ها برداشته شوند.

بر اساس آمارهای دولتی و برنامه تانکرهای ورودی، 4 مشتری بزرگ نفت ایران در فاصله ماه های ژانویه تا سپتامبر، 953 هزار و 567 بشکه در روز از ایران نفت وارد کردند که این میزان 11.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد.

منابعی که برنامه های اولیه بارگیری تانکرها را پیگیری می نمایند، پیش بینی نموده اند که فروش نفت ایران در ماه اکتبر به میزان قابل توجهی کاهش یابد و به پایین ترین میزان در ماه های اخیر یعنی 719 هزار بشکه در روز برسد. این درحالی است که صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر به 4 کشور عمده مشتری نفت این کشور به 1.16 میلیون بشکه در روز رسید که 30.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

107

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 464

به "مخالفت چین، هند و کره جنوبی با افزایش واردات نفت از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت چین، هند و کره جنوبی با افزایش واردات نفت از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید