معرفی کامل جاذبه های گردشگری پکن

به گزارش مجله نماشو، جاذبه های گردشگری پکن

پایتخت چین یعنی پکن پر از جاذبه هایی است که هر تور چین و گروه هایی که وارد این کشور می شوند، ابتدا به دیدن آن ها می روند. در چین، شاید بتوان پکن را با شانگهای مقایسه کرد اما جاذبه ای مانند شهر ممنوعه یا دیوار چین را تنها در پکن خواهید یافت. بیشتر جاذبه های گردشگری پکن به تاریخی حدود 800 سال پیش باز می گردند. این شهر مقصدی است که می تواند تعریف کننده آداب و رسوم و فرهنگ مردم چین در طول دوران مختلف تاریخی اش باشد. مجله گردشگری خبرنگاران پکن را به عنوان پایتخت و اولین مقصد چین بیشتر معرفی نموده و می توانید تمام جاذبه های گردشگری پکن را در اینجا بخوانید. بیشتر این جاذبه ها، شهرتی جهانی دارند و هر فردی نام آن ها را در زندگی اش شنیده است.

معرفی کامل جاذبه های گردشگری پکن

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

کاخ امپراطوری و شهر ممنوعه

اولین و مهم ترین جاذبه ای که اولین مقصد و هدف بازدید تمام گردشگران چین است، کاخ امپراطوری و شهر ممنوعه پکن است. ریشه های ساخت این کاخ و شهر به سلسله یوآن در قرن 13 باز می گردد اما در دوران مینگ و بین سال های 1406 تا 1420 است که چنین وسعتی پیدا می نماید. در این سال ها، پایتخت چین از نانکینگ (Nanking) به پکن آورده شد و در پی این انتقال، شهر ممنوعه به حالتی که امروزه می بینید، در آمد. گفته می گردد که این شهر امپراطوری محل زندگی حداقل 24 امپراطور بوده است و به این دلیل به آن شهر ممنوعه می گویند، چرا که شهروندان عادی اجازه ورود به آن را نداشتند.

مساحت این مجموعه دیدنی در میان جاذبه های گردشگری پکن 720 هزار متر مربع بوده که دیواری سرتاسری با ارتفاع 10 متر آن را احاطه نموده است. بنابراین پادشاهان و شاهزادگان به راحتی می توانستند در محوطه های آن قدم بزنند.

از دیدنی های درون شهر ممنوعه پکن می توان به جاذبه های زیر اشاره نمود:

  • دروازه مریدیان (the Meridian Gate) در 1420 میلادی
  • 5 پل های مرمرینی که روی رودخانه گلدن ساخته اند.
  • تالار حفظ هماهنگی یا تالار مهمانی امپراطور (the Hall of Preserving Harmony)
  • قصر بهشت پاک (the Palace of Heavenly Purity) که بزرگترین سالن را دارد.
  • تالار تشریفات نظامی
  • خانه های اقامت دائمی و خصوصی شاهزادگان و ملکه ها
  • مدرسه سلطنتی که در سال 1287 توسط کوبلای خان تاسیس شد و در 1900 تعطیل شد.

و بزرگترین ساختمان چوبی کشور چین با 35 متر ارتفاع به نام تالار هارمونی عالی (تالار مهمان و مراسم های بزرگ) که به خاطر تزئینات طلایی و پر زرق و برقش مشهور است.

  • آدرس: 4 Jingshan Front St, Dongcheng Qu, Beijing Shi, China

دیوار بزرگ چین

اگر می خواهید از دیوار چین دیدن کنید، باید به پکن بروید. شهر پکن تا دیوار بزرگ چین تنها یک ساعت فاصله دارد و یکی از بزرگترین و مشهورترین سازه های تاریخی بشر است. از پکن می توانید به راستا عبور بدلینگ (Badaling Pass) که اولین بخش دیوار چین که برای گردشگران در سال 1950 است، بروید. در این بخش از دیوار می توانید به بالای دیواری با ارتفاع 8 متر و تاریخی مربوط به قرن شانزدهم میلادی بازگردید. در طول راستای که روی دیوار بزرگ چین پیاده روی می کنید، از میان برج ها و پله ها و میانه برج ها می گذرید و از منظره سرسبز اطراف خود لذت می برید. برای رسیدن به این بخش از دیوار می توانید از تپه ای سرسبز بالا بروید یا تله کابین سوار شوید. بنابراین بازدید از این مکان را از صبح زود برنامه ریزی کنید.

  • از دیگر مکان هایی که می توانید برای قدم زدن روی دیوار چین انتخاب کنید، ناحیه موتیانیو (Mutianyu) مربوط به قرن 6 میلادی است. این بخش از دیوار در طول سال ها مرمت و بازسازی شده و طبیعت بسیار دیدنی در تمام فصل های سال دارد.

میدان تیان آنمن | Tiananmen Square

بزرگ ترین میدان چین و یکی از بزرگترین میدان های درون شهری دنیا، میدان تیان آنمن و از جاذبه های گردشگری پکن است. این میدان که به نام میدان صلح بهشت نیز مشهور است، می تواند جمعیتی به تعداد یک میلیون نفر را در خود جای دهد. میدان تیان آنمن در سال 1958 برای برگزاری جشن ده سالگی جمهوری خلق چین ساخته شد و در طول سال ها، شاهد اتفاقات بسیاری بوده است.

هنگامی که وارد این میدان می شوید، جدای از جاذبه هایی که درون میدان واقع شده است، می توانید خود را به دروازه ورودی به شهر ممنوعه هم برسانید. بنابراین این میدان مقصد اصلی شما در سفر به پکن خواهد بود. همچنین به دلیل بزرگی میدان در اطراف آن ایستگاه های مترو متعددی را ساخته اند. بنای یادبود قهرمانان مردمی، ابلیسک وسط میدان، دروازه صلح بهشتی و موزه های بسیاری را در این میدان برای بازدید خواهید یافت.

  • آدرس: پکن، میدان تیان آنمن

پارک بیهای در نزدیکی شهر ممنوعه | Beihai Park

این پارک سلطنتی تاریخی که به دوران قرن 10 میلادی بازمی گردد، در کنار دریاچه بیهای (دریاچه شمالی) ساخته شده است و منظره های بی نظیری را به گردشگران و تماشاچیانش نشان می دهد. پس از اینکه بازدید خود را از شهر ممنوعه تمام کردید و از دروازه شمالی شهر بیرون آمدید، می توانید به پارک بیهای در آن نزدیکی بروید.

در این پارک بزرگ می توانید جاذبه های دیدنی و تماشایی بسیاری پیدا کنید؛ از گلدان های سفالی تاریخی مربوط به قرن دوازدهم میلادی تا ساختمان هایی مربوط به سال 1690 میلادی! آرامگاه ها و بناهای یادبود هنرمندان و افراد مشهور تاریخ چین را هم در اینجا خواهید یافت. بنابراین پیشنهاد می دهیم برای گردشی در عصر و صرف غذاهای چینی به این پارک بروید.

  • آدرس: 1 Wenjin St, Xicheng, Beijing

بنای بهشت، بنایی برای دعای جشن برداشت محصول | Tiantán

یکی از جاذبه های گردشگری پکن که سازه معماری سمبولیک و تزئینات بسیار درخشانی دارد، بنای بهشت است. بنایی که از دو بخش تشکیل شده است. یکی بخشی به شکل دایره که نماد آسمان بوده و دیگری قسمتی که مربع شکل و نماد زمین است. شاید فلسفه یین و یانگ را به راحتی در ساخت این بنا پیدا کنید. امپراطوران چینی هنگامی که می خواستند برای اتفاقات خوب در طول سال دعا نمایند، به این مکان می آمدند و سپس جشن انقلاب زمستانی آغاز می شد. جشنی که در آن برای برداشت محصول عالی دعا می کردند. این ساختمان تماما از چوب و در سال 1420 میلادی ساخته شده و در ساخت آن از هیچ گونه میخی استفاده نشده است. سقف درون بنا با 50 هزار کاشی آبی روشن پوشانده شده و در سرامیک های کفپوش آن، تصویر اژدها و ققنوس را به نمایش می گذارند. این دو تصویر، نمادی از امپراطور هستند.

  • آدرس: Dongcheng, Beijing

کاخ تابستانی | The Summer Palace

برای اینکه از مرکز شهر پکن به کاخ تابستانی برسید، باید مسافتی نیم ساعته را با اتوبوس، تاکسی یا ماشین طی کنید. این کاخ و پارک طبقاتی اطرافش یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری پکن هستند که به قرن 12 میلادی بازمی گردند و مساحتی بیش از 700 هکتار دارد. هنگامی که وارد این فضای سرسبز و شاداب می شوید، با دریاچه و باغی بزرگ روبرو می شوید که در 700 سال پیش ساخته شده اند.

پیشنهاد می دهیم که با راهنمای ماهری برای بازدید از کاخ تابستانی بروید تا مکان های مختلف آن را به شما نشان دهد و تمام جاذبه های کاخ تابستانی پکن را ببینید. جاذبه هایی مانند:

  • کشتی شیفانگ مرمرین به سبک غربی
  • ساختمان حال خوب و عمر طولانی (لشو تانگ)
  • سالن تئاتر بزرگ مربوط به قرن نوزدهم
  • مغازه هایی با صنایع دستی چینی در خیابان سوژو در همان نزدیکی
  • سوار شدن به قایق هایی به شکل اژدها

آدرس: Haidian, China

ورزشگاه ملی لانه پرنده | Beijing National Stadium

این ورزشگاه که به خاطر المپیک تابستان سال 2008 در پکن ساخته شد به دلیل ظاهری که دارد به ورزشگاه لانه پرنده هم مشهور است. پس از برگزاری و تمام شدن المپیک، این ساختمان و ورزشگاه بزرگ میزبان مراسم های بزرگ، نمایش ها و کنسرت های پاپ و مسابقات فوتبال شده است. در زمستان نیز به یکی از بهترین مکان ها و تفریحات زمستانی برای اسکی در پکن تبدیل می گردد.

در نزدیکی این ورزشگاه مرکز ملی آبزیان وجود دارد که مکعبی بزرگ، شیشه ای و پر از آب دارد. این سازه عظیم آبی در شب ها با نورپردازی همانند یک قالب یخ بزرگ به نظر می رسد. جدای از بازدیدهایی که می توانید از کل این منطقه داشته باشید، باشگاه های ورزشی آبی برای تفریح و سرگرمی هم در اینجا خواهید یافت.

  • آدرس: 1 National Stadium S Rd, Chaoyang Qu, China

موزه پایتخت پکن | Beijing Capital Museum

هر هنرمند و هنرپیشه ای که به پکن می آید، خواهان بازدید از موزه پایتخت پکن است، یکی از جاذبه های گردشگری پکن که به موزه هنر معروف بوده و در سال 1981 افتتاح شده است. در این موزه می توانید آثار باارزش هنری چینی را در طول تاریخ یکجا ببینید. صنایع و آثاری چینی و برنزی، خوشنویسی های سنتی و آثار هنری و مجسمه هایی از اطراف چین و دنیا در این موزه قرار داده شده اند. در مجموع می توان حدود 200 هزار مجموعه نفیس و عتیقه را از سراسر دنیا و چین در این موزه نام برد.

یکی از دیدنی ترین این مجسمه ها، اثری 40 تنی مربوط به دوره تاریخی امپراطوری کیانگ لانگ در چین بوده که نزدیک به 7 متر ارتفاع دارد.

یکی دیگر از ساختمان های مشهور در چین، مرکز ملی برای هنرهای نمایشی است که نمادین به آن تخم مرغ بزرگ (the Giant Egg) هم می گویند. این ساختمان یکی از مهم ترین ساختمان های هنرهای نمایشی در آسیا بوده که حدود سال 2001 ساخته شده است. پیشنهاد می کنیم اگر توانستید بلیط یکی از نمایش های اجرا شده در این سالن را در سفر به پکن خود بگیرید و از آن لذت ببرید.

  • آدرس: 16 Fuxingmen Outer St, Xicheng, Beijing

رصدخانه باستانی پکن | Beijing Ancient Observatory

یکی از جذابیت ها و جاذبه های گردشگری پکن که به شکل دژ ساخته شده را برای بازدید به شما معرفی می کنیم. رصدخانه باستانی پکن بنایی پر از وسایل رصد آسمان بوده که در سال 1442 و در شرق پکن نزدیک به ایستگاه کوارتر امروزی ساخته شده است. این رصدخانه تا سال های 1929 همچنان استفاده می شد و یکی از قدیمی ترین رصدخانه های دنیاست. در میان فضای 10 هزار متر مربعی آن، می توانید ابزارهای ابتدایی برای رصد ستارگان و آسمان شب را ببینید که با تزئیناتی شبیه به اژدها پوشانده شده اند.

تمام ابزارهای برنزی بزرگ آن می توانند برای ساعت ها، شما را مشغول به تماشا نگه دارند. این رصدخانه روی قسمت هایی از دیوار قدیمی دور شهر پکن نگهداری می شوند و دید شما را به دنیای علمی گذشتگان چینی باز می نماید.

  • آدرس: 2 Dongbiaobei Hutong, Dongcheng, Beijing

پارک تپه ای جینگشان، پارکی نزدیک بیهای | Coal Hill Park or Jingshan

دقیقا روبروی دروازه شمالی کاخ امپراطوری یکی از جاذبه های گردشگری پکن به نام پارک جینگشان قرار گرفته است. اگر به این پارک و مناطق بالای آن بروید، نمایی بسیار دیدنی و تماشایی از پکن را خواهید دید. نمایی که از بالای دریاچه پارک بیهای و شهر ممنوعه دیگر مناطق شهری را به نمایش می گذارد. نام این پارک به معنی زغال سنگ بوده که به کاربری این فضا در گذشته اشاره دارد. منظور این است که در دوران امپراطوری مینگ زغال سنگ و سوخت شهر ممنوعه را در اینجا نگهداری می کردند. این تپه دست ساز در سال های 1416 با جمع شدن خاک های گودبرداری در ساخت و ساز شهر ممنوعه و دیوار دور شهر در اینجا به وجود آمد. هنگامی که در میان درختان و باغ ها یا راستاهای پیاده روی آن قدم می زنید، به تماشای یکی از مسن ترین درخت اقاقیا بروید. داستانی تلخ در پشت این درخت وجود دارد. گفته می گردد که آخرین امپراطوری مینگ در سال 1644 خود را از شاخه های این درخت اقاقیا دار زده است.

  • آدرس: Xicheng, Beijing, China

اگر به هر یک از جاذبه های گردشگری پکن رفته اید و این مکان ها را از نزدیک دیده اید، لطفا برای ما کامنت گذاشته و اطلاعات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: planetware.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 307

به "معرفی کامل جاذبه های گردشگری پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل جاذبه های گردشگری پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید