مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل

به گزارش مجله نماشو، قدمت پل هفت چشمه به دوران حکومت صفویان باز می گردد که پس از آسیب هایی که بر اثر گذشت زمان به آن وارد شده بود، در سال 1374 هجری شمسی اقدامات بازسازی و بازسازی آن، شروع شد. پل هفت چشمه در مرداد ماه سال 1348 به ثبت آثار ملی رسید.

مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل

یکی از پرآب ترین چشمه های آب گرم استان اردبیل و سرعین، آب گرم گاومیش گلی است که استخری به طول 25 و عرض 17 متر می باشد. دور این استخر با دیوارهای بلند محاصره شده است و آب گرم از چند نقطه کف استخر با گاز خارج می گردد و از مجرای ضلع شرقی بیرون می آید. حرارت آب چشمه گاو میش گلی 45 درجه است و آب دهی آن حدود 30 لیتر در ثانیه است. این ناحیه را رسوب های آبرفتی دوران چهارم پوشانیده و در برخی نقاط آثار آتشفشانی به چشم می خورد.

استان اردبیل با وسعتی معادل 17951.4 کیلومترمربع به لحاظ وسعت حدود 09/1 درصد مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است. این استان به مرکزیت شهر اردبیل 9 شهرستان، 19 شهر، 21 بخش، 63 دهستان و 2218 آبادی دارد. استان اردبیل در شمال غربی ایران بین مختصات جغرافیایی 37.45 تا 39.42 عرض شاقتصادی و 48.55 تا 47.3 طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است.

استان اردبیل به عنوان یکی از مناطق سردسیر ایران معمولا در 5 و یا حتی شده است 8 ماه سال بسیار سرد است. بارندگی در این استان نیز در تمام فصول وجود دارد اما، شدت این بارش ها در فصل بهار و پاییز بیشتر است. بیشتر زمین های این استان بین 2 هزار تا 3 هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارند. آثار فرعی آتشفشان سبلان به صورت چشمه های معدنی آب گرم سرعین و سردابه ظاهر شده است.

منبع مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل

انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2257

به "مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید