منطقه حفاظت شده هماگ یکی از دیدنی های استان هرمزگان به شمار می رود

به گزارش مجله نماشو، جاذبه ها/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، منطقه حفاظت شده هماگ یکی از دیدنی های استان هرمزگان به شمار می رود.

منطقه حفاظت شده هماگ یکی از دیدنی های استان هرمزگان به شمار می رود

منطقه کوه هماگ طی مصوبه شماره 351 شورای عالی محیط زیست مورخ 1389/9/22 بعنوان منطقه حفاظت شده به منطقه ها تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است. آب و هوای منطقه گرم و خشک بوده و در ارتفاعات دارای زمستانهای سرد و تابستانهای معتدل هست. در اراضی پائین دست منطقه ها جنوبی منطقه حفاظت شده هماگ بیشتر گونه های گرمسیری از قبیل کهور، کنار، گیشدر، استبرق، خرزهره، بید، پده و در ارتفاعات میانی بادام کوهی، بادامک، بنه، قیچ، آبنوس، گون و در ارتفاعات بالا ارس و زیتون وحشی از گیاهان غالب منطقه است. وجود ارتفاعات، تپه ماهورها و دشتهای این منطقه شرایط زیستگاهی مناسبی را برای گونه های مختلف فراهم ساخت.

مهمترین پستانداران منطقه حفاظت شده کوه هماگ را در ارتفاعات بالا کل و بز و در ارتفاعات میانی قوچ ومیش، پلنگ، گربه وحشی و در تپه ها و منطقه ها دشتی جبیر، روباه معمولی، کفتار، گراز، خدنگ و انواع جوندگان تشکیل می دهند. پرندگان غالب منطقه از گونه های کبک و تیهو بوده که در تمام فصول سال به وفور یافت می شوند. انواع پرندگان شکاری، جغدها و پرندگانی نظیر دیدومک، زنبورخورها، لیکو، سبزقباها، باقرقره، سسک ها، دم جنبانک و چک چک نیز در این منطقه زیست می نمایند. خزندگان هم شامل انواع مار، آگاما، بزمچه و مارمولک هست.

منبع: همگردی
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5145

به "منطقه حفاظت شده هماگ یکی از دیدنی های استان هرمزگان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه حفاظت شده هماگ یکی از دیدنی های استان هرمزگان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید