موانع سرمایه گذاری گردشگری در زنجان برطرف می گردد

به گزارش مجله نماشو، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: تسهیل و برطرف موانع دست و پا گیر برای سرمایه گذاران یکی از اولویت های این اداره کل است و برای دریافت مجوزها در حوزه های مختلف گردشگری به آن ها یاری می کنیم.

موانع سرمایه گذاری گردشگری در زنجان برطرف می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند گفت: یکی از اولویت های اصلی این اداره کل، حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است به این منظور برای برطرف موانع موجود در بخش گردشگری تمام کوشش خود را می کنیم.

او ادامه داد: حوزه های بسیاری در استان وجود دارد که بکر بوده و کاری بر روی آن انجام نشده است در این راستا قصد داریم تا با تسهیل تمام قوانین و ضوابط دست و پاگیر به توسعه گردشگری زنجان سرعت بخشیم.

ارجمند توضیح داد: در زنجان مجموعه ای بی نظیر از جاذبه های تاریخی و طبیعی مانند گنبد سلطانیه بزرگ ترین بنای آجری دنیا، مردان نمکی، طولانی ترین بازار سرپوشیده دنیا، غار آهکی کتله خور و بنای رختشویخانه داریم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در این استان 823 اثر تاریخی در فهرست میراث ملی ثبت شده است، اضافه کرد: اگر کسی در استان فکر می نماید بنای تاریخی واجد ارزش دارد به اداره میراث فرهنگی مراجعه کند تا با مشارکت هم آن را به اقامتگاه تبدیل و مرمت کنیم.

او اضافه کرد: توسعه سرمایه گذاری در بخش های مختلف احیا و مرمت بناهای تاریخی، ساخت مجتمع های بین راهی گردشگری، هتل ها، اقامتگاه های ارزان قیمت و اقامتگاه های بوم گردی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

ارجمند از ایجاد 10 اقامتگاه بوم گردی در 10 روستای خرمدره خبرداد و توضیح داد: یکی از برنامه های ما توسعه اقامتگاه های بوم گردی است به گونه ای که از 15 روستای شهرستان خرمدره به دلیل طبیعت زیبای آن در 10 روستا این اقامتگاه ها ایجاد خواهد شد.

او درخصوص پروژه های مهم استان اظهار کرد: توسعه هتل بزرگ زنجان، ساخت یک هتل سه ستاره، مشخص تکلیف مجتمع بنا نور زنجان، ساخت پارک آبی خرمدره و تکمیل دو مجتمع بین راهی از جمله پروژه های بزرگ در دست اجرا در بخش گردشگری زنجان است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به مکانیزه شدن اخذ مجوز موافقت اصولی، بیان کرد: مکانیزه شدن فرایند اخذ مجوز موافقت اصولی برای متقاضیان ایجاد تاسیسات گردشگری با ثبت درخواست در پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای تسریع و تسهیل امر سرمایه گذاری و ایجاد تعاملات دو سویه در سال 98 اجرایی شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 713

به "موانع سرمایه گذاری گردشگری در زنجان برطرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع سرمایه گذاری گردشگری در زنجان برطرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید