می توان با کرونا هم تورنمنتهای معتبر برگزار کرد، به آینده امیدوارم

به گزارش مجله نماشو، یوسف کرمی در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری مسابقات تکواندو قهرمانی اروپا گفت: در روز نخست این مسابقات رقابتهای چهار وزن مردان و با حضور برخی از چهره های شناخته شده تکواندو دنیا در سطح فنی بالایی برگزار گشت. هر چند تکواندوکاران آلمان، روسیه، ایتالیا و چند کشور دیگر حضور نداشتند، ولی مسابقات عنوان قهرمانی اروپا را یدک می کشید و سطح فنی قابل قبولی داشت.

می توان با کرونا هم تورنمنتهای معتبر برگزار کرد، به آینده امیدوارم

وی ادامه داد: همه تیم های شرکت کننده، تیم های ملی کشورهای خود بودند ولی من از یک تیم باشگاهی و با 3 تکواندوکار در این مسابقات حضور داشتم که اعضای تیم به دلیل همان مشکل اصلی یعنی کمبود تجربه و خودباوری پیروز به کسب مدال نشدند. در یک وزن کننده ما رنکینگ چهار دنیا از اسپانیا را با یک مبارزه برتر شکست داد، ولی دور بعد به یک تکواندوکار ضعیف تر باخت. در دو وزن هم پای سکو، مدال را از دست دادیم.

سرمربی تیم یاسترب زاگرب افزود: تکواندوکاران ما مبارزات خوبی به نمایش گذاشتند و رسیدن به دو مدال دور از دسترس نبود، ولی همان مسئله ای که در بالا گفتم مانع از آن شد که به حق خود برسیم. به آینده این تیم خیلی امیدوارم و در تمرینات باشگاهی در تلاش هستیم تا در کنار بالا بردن سطح فنی تکواندوکاران، این مسائل را رفع کنیم. البته که باید مسابقات زیادی شرکت کنیم تا نفرات تیم آبدیده شوند.

سرگروه سابق تیم ملی کشورمان با اشاره به پروتکل های بهداشتی این دوره از مسابقات گفت: تمام تکواندوکاران، مربیان و داوران در بدو ورود تست کرونا داده و در مدت زمان برگزاری مسابقات اجازه خروج از هتل را نداشتند. اتاق، سالن مسابقات و رستوران تنها مسیری بود که می توانستند تردد کنند. در زمان برگزاری مسابقات نیز تکواندوکاران بعد از اتمام مبارزه باید به اتاق خود بازگشته و قبل از مبارزه بعدی به سالن می آمدند. در کل مسابقات با این شیوه بسیار منظم و سطح بالا را شاهد بودیم.

کرمی در خاتمه شرح داد: در این مسابقات شاهد شکست برخی از بهترین های دنیا بودیم. این یعنی تکواندوکاران به دلیل شیوع کرونا و دوری چند ماهه از تمرینات و مسابقات آمادگی لازم را نداشته و به نوعی بدن ها افت کرده است. چند کشور هم از جمله آلمان، روسیه، ایتالیا و… به دلیل محدودیت های کرونایی اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکردند. در واقع برگزاری این رقابتها در این سطح و در میان سختی هایی که کرونا ایجاد کرده ثابت کرد که می توان شاهد برگزاری تورنمنت های بزرگ بود، به شرط آنکه همه پروتکل های دقیق طراحی و اجرا شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1436

به "می توان با کرونا هم تورنمنتهای معتبر برگزار کرد، به آینده امیدوارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می توان با کرونا هم تورنمنتهای معتبر برگزار کرد، به آینده امیدوارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید