کرونا در اروپا، از کشف گونه جدیدی از ویروس در فرانسه تا ادامه دومینوی توقف واکسیناسیون با آسترازنکا

به گزارش مجله نماشو، جدیدترین اخبار کرونا از اروپا از کشف جهش جدیدی از ویروس کرونا در یکی از مناطق فرانسه و ادامه فرایند توقف واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا در بسیاری از کشورهای اروپایی خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از کشف گونه جدیدی از ویروس در فرانسه تا ادامه دومینوی توقف واکسیناسیون با آسترازنکا

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن در اروپا همچنان ادامه دارد.

آلمان در موج سوم کرونا واقع شده است

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که دیرک بروکمن، از متخصصان اپیدمیولوژی در انستیتو رابرت کخ آلمان فرایند مبتلایان به کرونا در آلمان را در رشدی انفجاری دیده و به کاهش محدودیت ها در این کشور انتقاد شدیدی وارد کرد.

وی همچنین تاکید نمود که ما درست در کنار موج سوم کرونا قرار داریم و دیگر جایی برای بحث کردن نیست.

هشدار درباره کاهش محدودیت ها در آلمان

این کارشناس انستیتو رابرت کخ آلمان تاکید نمود که کاهش محدودیت ها در این شرایط رشد مبتلایان را که در اثر شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا افزایش پیدا نموده است تسریع می نماید. آلمان حالا کاملا در رشد انفجاری واقع شده است. کاهش محدودیت ها در این شرایط کاملا غیر منطقی است.

تمدید قرنطینه در لیتوانی

لیتوانی هم احتمالا قرنطینه برای مهار کرونا را تمدید می نماید. شهفرایندان این کشور احتمالا باید برای محدودیت های طولانی تر آماده شوند. نخست وزیر این کشور بیان کرد که این محدودیت ها باید تا تاریخ 31 ماه مارس اجرایی گردد. وی تاکید نمود: من هیچ تردیدی ندارم که این محدودیت ها باید تمدید گردد. وی تاکید نمود که در حال حاضر هیچ دلیلی برای خوش بینی وجود ندارد.

توقف استفاده از آسترازنکا در سوئد و لتونی

سوئد و لتونی هم استفاده از واکسن آسترازنکا را به حال تعلیق درآوردند. این خبر را نهادهای بهداشتی رسمی این کشورها اعلام نموده اند.

افزایش چشمگیر موارد ابتلای جدید به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح سه شنبه از ابتلای 5480 مورد ابتلای به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که 1228 مورد بیشتر از سه شنبه هفته گذشته بوده است. به این ترتیب نرخ مبتلایان در عرض یک هفته در ازای هر صدهزار نفر جمعیت به 83.7 افزایش پیدا نموده است. در عرض 24 ساعت گذشته هم 238 نفر دیگر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

کشف نوع جهش یافته جدید کرونا در فرانسه

وزارت بهداشت فرانسه هم از کشف نوع جهش یافته جدید ویروس کرونا در برتانی فرانسه اطلاع داده است. اولین آنالیز ها درباره این ویروس جهش یافته نشان می دهد که این ویروس مسری تر و یا سخت تر از انواع جهش یافته دیگر آن نیست.

درخواست برای کناره گیری وزیر بهداشت آلمان

رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در ایالت نوردراین-وست فالن آلمان به دلیل کوتاهی و اهمال کاری های در سیاست کرونایی استعفای وزیر بهداشت آلمان را درخواست نموده است. وی دلیل این درخواست خود را این طور بیان کرد که وی ابتدا در تهیه واکسن بازنده شد و بعد از آن در استراتژی تست گیری.

وی تاکید نمود که چنین وزیر بهداشتی در این شرایط بحرانی دیگر قابل تحمل نیست. آنگلا مرکل باید حالا سریعا اقدام کند.

اعمال سخت ترین محدودیت های کرونایی در پایتخت نروژ

با توجه به شمار روزافزون افراد مبتلا به کرونا در اسلو، پایتخت نروژ سختگیرانه ترین محدودیت ها از شیوع کرونا در این شهر اعمال می گردد. این خبر را شهردار این شهر اعلام نموده است. وی با اشاره به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان تاکید نمود که هیچ تردیدی وجود ندارد که موج سوم کرونا حالا ما را در بر گرفته است.

کشورهای مختلف اروپایی یکی پس از دیگری تزریق واکسن آسترازنکا را برای انجام آنالیز ها درباره عوارض جانبی آن به حال تعلیق در می آورند.

تعلیق تزریق واکسن آسترازنکا در فرانسه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان در اطلاعیه مهمی از افرادی که بیش از 4 روز پس از تزریق این واکسن علائم شدید سردرد و خونریزی های پوستی دارند خواسته است سریعا به پزشک مراجعه نمایند. 7 نفر از حدود 1.6 میلیون نفری که از این واکسن تزریق نموده اند دچار عارضه لخته شدن خون موسوم به ترومبوز شده اند.

وزیر بهداشت آلمان توقف تزریق این واکسن را هم برای نوبت اول و هم برای نوبت دوم ضروری دانسته است.

اشپان بیان کرد که این یک اقدام سیاسی نبوده و مربوط به مناقشات اتحادیه اروپا با انگلیس بر سر مسئله برگزیت و ارسال به موقع این واکسن در این اتحادیه نیست. بر اساس آمارها قرار بود در مرحله دوم تزریق واکسن تا اواخر ماه ژوئن حدود 77 میلیون دوز واکسن در آلمان تزریق گردد که 17 میلیون آن از شرکت آسترازنکا دریافت شده بود.

ایتالیا هم استفاده از واکسن کرونای آسترازنکا در سراسر این کشور را متوقف نموده است. این خبر را آژانس دارویی ایتالیا (آیفا) روز دوشنبه بیان کرد. در بیانیه این نهاد اروپایی آمده است: استفاده از این واکسن موقتا و تا زمان ارائه تصمیمی از طرف آژانس دارویی اروپا متوقف می گردد. ایتالیا بیان کرد که این تصمیم در هماهنگی با دیگر کشورهای اروپایی اتخاذ شده است.

فرانسه هم تزریق این واکسن را موقتا به حال تعلیق درآورده است. رئیس جمهور فرانسه بیان کرد که تا زمان ارائه ارزیابی نهایی آژانس دارویی اروپا دیگر نمی خواهد از این واکسن برای تزریق اولیه در کشورش استفاده کند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه این اظهارات را در اجلاس اسپانیا -فرانسه با حضور نخست وزیر اسپانیا در جنوب غربی فرانسه ایراد کرد. وی این را یک اقدام احتیاطی دانسته و ابراز امیدواری کرد که تزریق این واکسن سریعا دوباره آغاز گردد. وی بیان کرد که تزریق این واکسن حداقل تا بعد از ظهر سه شنبه به حال تعلیق درخواهد آمد.

اسپانیا هم از متوقف کردن فرایند واکسیناسیون با این واکسن اطلاع داد و وزیر بهداشت این کشور بیان کرد که این اقدام برای دو هفته تصمیم گیری شده و در این مدت کارشناسان امنیت واکسن آنالیز های لازم را انجام می دهند. وی این را اقدامی موقتی و احتیاطی ارزیابی کرد.

در ایتالیا در هفته گذشته بعضی شهفرایندانی که واکسن آسترازنکا را تزریق نموده بودند جان خود را از دست دادند. آژانس دارویی ایتالیا چندی پیش نوع خاصی از این واکسن را در کشور ممنوع نموده بود.

با این همه جمهوری چک اعلام نموده که بر خلاف اسپانیا، آلمان و فرانسه می خواهد به تزریق واکسن با آسترازنکا ادامه دهد. وزیر بهداشت این کشور فواید مثبت این واکسن را غیر قابل انکار دانسته و هیچ دلیلی برای نگرانی ندانسته است. در جمهوری چک با بیش از 10.7 میلیون سکنه تا به حال بیش از یک میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است.

در این میان کشور اتریش به اقدامات ملی کشورهای اروپایی در توقف واکسیناسیون با آسترازنکا انتقاد وارد نموده است.

رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش عصر روز گذشته بیان کرد که موضع شفاف و هر چه سریع تر مقامات اروپایی برای یک اقدام مشترک اروپایی ضرورت دارد.

کشور لهستان هم اعلام نموده که همچنان به ادامه واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا ادامه خواهد داد.

ایتالیا دوباره به قرنطینه می رود

با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا بخش های وسیعی از این کشور مجددا در قرنطینه کرونای قرار گرفتند. دولت ایتالیا روز آدینه درباره این اقدام تصمیم گیری کرد. بر این اساس این محدودیت ها حداقل تا 6 آوریل اجرایی خواهد شد. حدود سه چهارم ایتالیا در حال حاضر مناطق قرمز کرونایی هستند که محدودیت های سختگیرانه در آن ها اعمال می گردد. برای عید پاک هم قرنطینه سراسری در این کشور اعمال خواهد شد.

موج سوم کرونا در اتریش

رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش روز گذشته بار دیگر سخنان هشدار دهنده ای را درباره شرایط کرونایی کشورش ایراد نموده و تاکید نمود: من آغاز موج سوم کرونا را در اتریش می بینم.

وی با اشاره به اینکه موارد زیادی از شیوع موج سوم کرونا در اروپا دیده شده است گفت: این بدین مفهوم است که ما باید همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا از به وجود آمدن شرایطی مشابه پاییز جلوگیری کنیم. این بدین مفهوم است که ما باید اطمینان حاصل کنیم افزایش خطی کرونا به افزایش انفجاری تبدیل نگردد.

وزیر بهداشت اتریش بار دیگر بر این مسئله تاکید نمود که ابتدا باید گروه های پیر و پر خطر در برابر کرونا واکسینه شوند.

چندین هفته است که موارد ابتلا به کرونا در اتریش افزایش چشمگیری داشته است. از روز یکشنبه تا دوشنبه حدود 1896 نفر در اتریش به کرونا مبتلا شدند و میزان مبتلایان هفتگی در این کشور در ازای هر 100 هزار نفر به 250 مورد افزایش پیدا نموده است. بر اساس آمارها از اواسط فوریه به بعد فرایند افزایش مبتلایان جدید در اتریش سرعت چشمگیر و انفجاری داشته است.

در این میان کشور اتریش به اقدامات ملی کشورهای اروپایی در توقف واکسیناسیون با آسترازنکا انتقاد وارد نموده است.

رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش عصر روز گذشته همچنین ضمن انتقاد از اقدامات ملی کشورهای اروپایی در توقف واکسیناسیون با آسترازنکا بیان کرد که موضع شفاف و هر چه سریع تر مقامات اروپایی برای یک اقدام مشترک در سطح این اتحادیه ضرورت دارد.

بر اساس جدیدترین آمار ها از زمان شیوع کرونا در اتریش تا به حال 495464 نفر به کرونا مبتلا شده و 8892 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

پرتغال، لتونی، اسلوونی و قبرس هم تزریق آسترازنکا را متوقف کردند

پرتغال، لتونی، اسلوونی و قبرس هم واکسیناسیون با آسترازنکا را به حال تعلیق درآوردند. این کشورها بیان کردند که می خواهند منتظر نتایج آنالیز های آژانس دارویی اروپا در این باره باقی بمانند. آژانس دارویی اروپا قرار است روز پنج شنبه نشست ویژه ای را با موضوع واکسن آسترازنکا برگزار کند.

مرگ پرستاری در نروژ بعد از تزریق آسترازنکا

نروژ هم از مرگ یک پرستار بعد از تزریق واکسن آسترازنکا اطلاع داده است. این پرستار که زیر 50 سال سن داشت بعد از تزریق واکسن آسترازنکا دچار لخته خون شده و بعد از انتقال به بیمارستان جان داد. البته هنوز ارتباط قطعی بین تزریق این واکسن و مرگ این پرستار ثابت نشده است.

کاهش چشمگیر درآمد توریسم در اتحادیه اروپا

به دلیل بحران کرونا موارد اقامت های شبانه گردشگر ها در هتل ها و مهمان سراها در اتحادیه اروپا به بیش از نیم کاهش پیدا نموده و 52 درصد کم تر از سال گذشته بوده است.

اداره آمار اروپا (یورو استات) روز دوشنبه بیان کرد که در سال 2020 تنها حدود 1.4 میلیارد اقامت شبانه در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا ثبت شده است.

علاقه مندی کشورهای اروپایی به استفاده از واکسن اسپوتنیک روسیه

رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا تأیید کرد، بعضی کشورهای اروپایی خواستار دسترسی به واکسن روسی اسپوتنیک-وی هستند و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز از مذاکره با بعضی اروپایی ها در این باره اطلاع داد

هندریک دامس رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا برای یک ملاقات دو روزه به مسکو سفر نموده، در جریان ملاقات با ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه بیان کرد که بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار دسترسی به واکسن اسپوتنیک-وی علیه ویروس کرونا هستند. به گفته این مقام اروپایی، به همین دلیل، آنالیز امکان استفاده از این واکسن و راه یابی آن به بازار اروپا، اقدامی درست خواهد بود

در خبر دیگری نیز گزارش شده، روز دوشنبه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جریان گفتگوی تلفنی با همتای مجارستانی خود که به ابتکارعمل بوداپست انجام شد، درباره کوشش های مشترک برای مقابله با اپیدمی کرونا، از جمله امکان ارسال واکسن اسپوتنیک-وی به این کشور، گفتگو کردند.

علاوه بر این، کیریل دمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز روز گذشته (دوشنبه) یادآور شد که این ارگان در حال اجرا مذاکراتی با بعضی شرکت های اروپایی، از جمله ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان به منظور فراوری مشترک واکسن اسپوتنیک-وی است.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4263527 نفر به کرونا مبتلا شده و 125580 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 4078133 نفر به کرونا مبتلا شده و 90762 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3195062 نفر به کرونا مبتلا شده و 72424 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3238394 نفر به کرونا مبتلا شده و 102499 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2585385 نفر به کرونا مبتلا شده و 74115 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3153

به "کرونا در اروپا، از کشف گونه جدیدی از ویروس در فرانسه تا ادامه دومینوی توقف واکسیناسیون با آسترازنکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از کشف گونه جدیدی از ویروس در فرانسه تا ادامه دومینوی توقف واکسیناسیون با آسترازنکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید