نتایج گیک بنچ آیفون SE 3 از عملکرد مشابه آیفون 13 خبر می دهند

به گزارش مجله نماشو، همان طور که احتمالا می دانید، اپل در جریان رویداد Peek Performance سه شنبه شب خود از نسل نو آیفون SE یعنی آیفون SE 3 رونمایی کرد. دقیقا قبل از رونمایی رسمی از این گوشی هوشمند نو اپل، نتایج اولیه بنچمارک گیک بنچ این گوشی نشان داد که این گوشی از لحاظ عملکردی مشابه آیفون 13 است. این نتایج در حالی رقم خورد که هر دو گوشی مذکور از 4 گیگابایت حافظه رم بهره می برند.

نتایج گیک بنچ آیفون SE 3 از عملکرد مشابه آیفون 13 خبر می دهند

باید خاطر نشان کنیم تست و آزمایش های گیک بنچ معیاری برای مقایسه عملکرد گوشی های هوشمند و سایر دیوایس ها است. آیفون SE 3 که با شناسه داخلی iPhone14,6 در گیک بنچ دیده می گردد، در تست های تک هسته ای و چند هسته ای توانست به ترتیب 1695 و 4021 امتیاز به دست آورد. برای مقایسه عملکرد این گوشی با سایر گوشی های غول فناوری باید یادآوری کنیم که آیفون 13 مینی در تست تک هسته ای و چند هسته ای گیک بنچ پیروز شد 1686 و 4489 امتیاز کسب کند. آنالیز نتایج این تست ها نشان می دهند که هر دو گوشی مجهز به 4 گیگابایت حافظه رم هستند که در مقایسه با آیفون SE سال 2020 که حافظه رم 3 گیگابایت دارد، از لحاظ عملکردی بهبودیافته تر است.

با نتایج به دست آمده این طور می توان تحلیل کرد که پردازنده گرافیکی تراشه A15 Bionic که در آیفون SE 3 به ایفای نقش می پردازد از لحاظ عملکردی مشابه پردازنده گرافیکی آیفون 13 است که چهار هسته دارد. باید خاطر نشان کنیم که پردازنده گرافیکی آیفون 13 پرو یک هسته بیشتر دارد و بعلاوه از حافظه رم بیشتری برخوردار است.

برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که آیفون SE 3 از نمایشگر 4.7 اینچی LCD و دکمه هوم حاوی تاچ آی دی بهره می برد. طبق ادعای اپل، روی این نمایشگر محکم ترین گلس کشیده شده که همان سرامیک شیلد استفاده شده در پرچم دارهای این شرکت است. روی پنل پشتی هم این گلس محافظ کشیده شده و مانند نسل قبل با یک دوربین و بعلاوه فلش LED در این بخش روبه رو هستیم. پنل جلویی و پشتی این دستگاه شیشه ای و فریم آن آلومینیومی است. در این گوشی هوشمند یک دوربین 12 مگاپیکسلی دیده می گردد که دریچه دیافراگم برابر f/1.8 دارد و قابلیت زوم دیجیتال 5 برابری را در اختیار کاربران قرار می دهد. بعلاوه غول فناوری آمریکایی ادعا می نماید که با توجه به بهره گیری از چیپست A15 و بهبود پردازش تصاویر، در زمینه عکاسی نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد.

بعلاوه نباید از قابلیت های فیلم برداری این گوشی هوشمند غافل شویم که قادر خواهد بود ویدیوهای 4K با حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه، ویدیوهای 1080p با حداکثر سرعت 240 فریم بر ثانیه (حالت اسلوموشن) بگیرد. یکی از مهم ترین تغییرات این گوشی نسبت به نسل قبلی خود، پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت (5G) است که در بعضی کشورها این موضوع اهمیت زیادی برای کاربران دارد و احتمالا منجر به افزایش آمار فروش این گوشی خواهد شد.

درباره مقوله آپدیت نرم افزاری هم باید خاطر نشان کنیم که نسل دوم آیفون SE تا حدود 2-3 سال دیگر می تواند آپدیت نرم افزاری دریافت کند ولی کاربران با خرید آیفون SE 3 تا حداقل 5 سال دیگر از آپدیت های iOS بهره مند خواهند شد. باید در نهایت صبر کرد و دید که این گوشی هوشمند نو اپل تا چه حد می تواند در بین کاربران این شرکت محبوبیت پیدا کند.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5035

به "نتایج گیک بنچ آیفون SE 3 از عملکرد مشابه آیفون 13 خبر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج گیک بنچ آیفون SE 3 از عملکرد مشابه آیفون 13 خبر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید