سیستم عامل iOS 12.1 به راحتی هک می شود

به گزارش مجله نماشو، یکی از کاربران یوتیوب که علاقمند به حوزه امنیت گوشی های هوشمند است موفق شد راهی برای دور زدن قفل آیپد پیدا کند.

سیستم عامل iOS 12.1 به راحتی هک می شود

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی خبرنگاران؛ اپل به تازگی نسخه 12.1 سیستم عامل گوشی ها و تبلت های خود، iOS را عرضه کرده است که هدف از انتشار آن درست کردن اشکالات به وجود آمده در نسخه های قبل این سیستم عامل مانند باگ سلفی ها در iPhone XS و XS Max بود. این نسخه از سیستم عامل همچنین چند قابلیت بحث برانگیز برای iPhone X و iPhone 8 به همراه دارد اما این نسخه iOS در قفل صفحه نمایش خود دارای یک اشکال است که به استفاده کنندگان اجازه می دهد بدون باز کردن قفل صفحه نمایش به مخاطبان دسترسی داشته باشند.

پس از انتشار یک نسخه از سیستم عامل iOS، بسیاری از کاربران این سیستم عامل هستند که دوست دارند درباره آن بیشتر بدانند و شروع به انجام دادن آزمایش هایی روی آن می کنند که یکی از این آزمایش ها تست امنیت است. یکی از کاربران شبکه اجتماعی یوتیوب علاقمند به حوزه امنیت گوشی های هوشمند، iOS 12.1 را مورد آزمایش قرار داده است و در ویدئویی که در کانال یوتیوب خود بارگذاری کرده نشان می دهد که او قادر است قفل صفحه نمایش را با استفاده از چت گروهی FaceTime دور بزند. این اجازه می دهد تا کاربران به راحتی به لیست کامل مخاطبان خود دسترسی داشته باشند.

این اولین بار نیست که iOS یک مشکل با امنیت صفحه نمایش خود دارد. آخرین مسئله ای که پیش از این برای این سیستم عامل پیش آمده بود، دسترسی به گالری تصاویر کاربران بود. در هر صورت امیدوار هستیم که اپل مانند همیشه نسبت به این مشکل قفل صفحه گوشی های آیفون در iOS 12.1 زود اقدام کند و آن را رفع کند.

در ادامه می توانید ویدئوی بارگذاری شده از مشکل امنیتی پیش آمده در نسخه 12.1 سیستم عامل iOS اپل را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: آیفون ها در آمریکا از دو سیمکارت پشتیبانی نمی کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2812

به "سیستم عامل iOS 12.1 به راحتی هک می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم عامل iOS 12.1 به راحتی هک می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید