هزینه سفر به استانبول، هزینه سفر به ترکیه را چطور کم کنیم ؟

به گزارش مجله نماشو، 6 راه برای کاهش هزینه های سفر به استانبول ترکیه، چطور از هزینه سفر به استانبول ترکیه کم کنیم؟

اگر قصد سفر با تور ترکیه را دارید و می خواهید از شهر زیبای استانبول، این شهر تاریخی و فرهنگی اوراسیایی تماشا کنید، حتما هزینه های سفر خود را تخمین زده اید. شایدهزینه سفر به استانبول ترکیه کمی گران باشد، اما به راحتی می توان از هزینه های سفر کم کرد و روی بودجه از جاذبه ها و اماکن تماشای استانبول تماشا کرد.

با 6 روش از هزینه های سفر به استانبول ترکیه کم کنید

1.هزینه سفر به استانبول : اقامت در مهمان خانه های استانبول ترکیه

در طول سفر با تور استانبول لازم نیست نگران محل اقامت خود در استانبول باشید، حتی توریستانی که می خواهند اقامتی ارزان در استانبول داشته باشید و هزینه های سفر به استانبول را کنترل نمایند قدرت انتخاب بالایی دارند. اقامت در مهمانخانه به جای هتل های استانبول می تواند راه اول برای صرفه جویی در هزینه های سفر باشد. هزینه یک شب اقامت در این مهمانخانه ها بسیار ارزان است. هزینه اقامت در استانبول را باز هم می توان از این پایین تر آورد، اگر می توانید اتاق خود را با مسافری دیگر به اشتراک بگذارید تا با دوستی نو آشنا شوید و هزینه اقامتتان نصف گردد. استانبول دارای مهمانخانه های مناسب و تمیز بسیاریست، نام مهمانخانه های برتر استانبول بدین توضیح است :

هزینه سفر به استانبول، هزینه سفر به ترکیه را چطور کم کنیم ؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

مهمانخانه هاش - Hush Hostel Lounge

نشانی : ترکیه - استانبول - Iskele Sk 46

63 43 450 216 90+

مهمانخانه بانک - Bunk

نشانی : ترکیه - استانبول - Papa Roncalli Sk. 34

95 00 343 212 90+

مهمانخانه تاکسیم این - Stay Inn Taksim Hostel

نشانی : ترکیه، استانبول، Balık Sk. 7

08 88 244 212 90+

مهمانخانه پورتوس - Portus House

نشانی : ترکیه، استانبول، Mumhane Cd. 31

50 38 292 212 90+

مهمانخانه Mansion by Cheers Hostel

نشانی : ترکیه، استانبول، Ahırkapı Cd 25

67 67 638 212 90+

مهمانخانه بهانه - Bahane

نشانی : ترکیه، استانبول ، Kadife Sk. 27/5

33 00 211 532 90+

مهمانخانه و آشپزخانه ژولیت - Juliet Rooms & Kitchen

نشانی : ترکیه، استانبول، Şifa Sk. 31

00 70 348 216 90+

2. هزینه سفر به استانبول : برای حمل و نقل عمومی استانبول کارت استانبول بخرید

برای گشت و گذار در سطح شهر و اماکن دیدنی استانبول به جای خریدن بلیط یک طرفه اتوبوس یا مترو، بهتر است کارت استانبول را بخرید. این کارت ها را در کیوسک های سرتاسر استانبول بخرید، در ورودی ایستگاه مترو و یا فرودگاه می توانید کارت خود را شارژ کنید و کم هزینه از سویی به سوی دیگر شهر بروید. هزینه بلیط سفر یک طرفه در استانبول دو برابر هزینه گشت و گذار با کارت استانبول است.

3.هزینه های سفر به استانبول : در رستوران های مقرون به صرفه اما خوب غذا بخورید

سفر کردن روی برنامه و کم هزینه بدین معنا نیست که در طول سفر می بایست غذای بد بخورید، در طول سفر با تور ترکیه رستوران های خوبی با قیمت مناسب به چشم شما خواهد خورد. پیدا کردن این رستوران های خوب و اما قیمت مناسب کار سختی نیست، تنها کافیست از مردم محلی ترکیه اسمی از رستوران های خوب استانبول را جویا شوید تا در یکی از برترین رستوران ها غذایی خوشمزه و لذیذ را در قیمتی مناسب نوش جان کنید، البته نباید باقلوای استانبول را هم فراموش کرد. به هنگام خرید سوغاتی اصیل ترکیه، حتما سری به باقلوا فروشی های استانبول بزنید.

4.هزینه های سفر به استانبول : سیستم حمل و نقل عمومی استانبول ترکیه

پس از خرید کارت استانبول حال می توانید از تمامی سیستم حمل و نقل عمومی ترکیه بهره ببرید، استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی به جای تاکسی ها هزینه سفر را به مقدار چشم گیری کم نموده و به شما این شانس را می دهد تا با مردم محلی ترکیه بیشتر در ارتباط باشید و دوستانی نو پیدا کنید. سیستم حمل و نقل عمومی استانبول ترکیه شامل اتوبوس، مترو، ترمپ و قایق های مسافربری می باشد.

5. هزینه های سفر به استانبول : از رویداد های استانبول و سرگرمیات رایگان آن غافل نشوید

رویداد های هیجان انگیز و شادی در سرتاسر استانبول برگزار می شوند که می توانید بدون پرداخت هزینه ای لحظات خوش و به یاد ماندنی داشته باشید، اگر به یکی از رویداد ها و جشنواره های استانبول برخوردید، آن را از دست ندهید. علاوه بر این، نباید فراموش کنید که در روز های خاصی از هفته بازدید از موزه های استانبول رایگان است، از 7 سرگرمی رایگان استانبول ترکیه لذت ببرید . محله بالات هم از اماکن دیدنیست که حتما پس از بازدید از آن به خوشی یاد خواهید کرد.

6.استفاده از دُلموش - dolmuş به جای تاکسی

دُلموش درواقع اتوبوس کوچک زرد و یا آبی زرد رنگیست که گشت و گذار با آن مقرون به صرفه ترین راه برای رفتن از یک سوی به سوی دیگر استانبول است. دُلموش ها چند جهت دارند : از عثمانبی به بشیکتا و جهت برگشت، از تاکسیم به منطقه آسیایی استانبول و جهت برگشت و از کادیکوی. پیش از آنکه تاکسی کرایه کنید، از اهالی ترکیه جهت دُلموش را جویا شوید.

منبع: ترکیه رویایی
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2953

به "هزینه سفر به استانبول، هزینه سفر به ترکیه را چطور کم کنیم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به استانبول، هزینه سفر به ترکیه را چطور کم کنیم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید