همایش رسانه های کمربند - راه با حضور ایران در چین شروع شد

به گزارش مجله نماشو، پکن- خبرنگاران- همایش رسانه های کشورهای عضو طرح کمربند-راه با هدف افزایش تعامل میان رسانه ها و درک متقابل میان یکدیگر از امروز دوشنبه با حضور خبرنگاران، سردبیران و مدیران رسانه های 21 کشور از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (خبرنگاران) در پکن شروع شد.

همایش رسانه های کمربند - راه با حضور ایران در چین شروع شد

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران در این همایش که با میزبانی روزنامه چاینا دیلی و همکاری دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای و دانشگاه تجارت و سرمایه گذاری پکن شروع شده از طرف ایران محمد مهدی جلیلی در مدیرکل چند رسانه ای خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) حضور دارد.

مهمترین هدف این همایش که به مدت 20 روز برگزار می گردد شناخت فرصت ها و ظرفیت های طرح کمربند-راه و هم افزایی رسانه های کشورهای عضو این جهت با یکدیگر است.

تقویت تعامل، برقراری ارتباط عمیق، تفکر اشتراک گذاری، ایجاد دوستی و همدلی میان مدیران رسانه های کشورهای جهت کمربند راه و انتقال اطلاعات واقعی از دستاوردهای این طرح به مردم دنیا از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

در بخش نشست این همایش که از امروز تا خاتمه اردیبهشت در پکن برگزار می گردد شرکت نمایندگان علاوه بر بازدید از روزنامه چاینا دیلی، موسسه اقتصاد و سیاست چین، وزارت خانه های خارجه، بازرگانی و دانشگاه شینخوا، در کارگاه ها و سخنرانی های مربوط به وضعیت مالی چین نیز حضور خواهند یافت.

بخش دوم برنامه هم از 30 اردیبهشت تا 12 خرداد و در شهرهای ووشی، سوژو، یانگژو و شانگهای برگزار خواهد شد.

در آیین گشایش این همایش جیانگ جیانگوئو، معاون تبلیغات حزب مرکزی کمونیست چین با اشاره به برگزاری دومین اجلاس بین المللی کمربند-راه در ماه گذشته میلادی با حضور رهبرانی از 44 کشور دنیا در پکن گفت: ایده کمربند-راه به عنوان یک طرح ابتکاری شی جین پینگ رییس جمهوری چین، برای تحکیم واقعیت ها و به نفع مردم همه کشورها ارایه شده است.

ژو شوچون سردبیر روزنامه چاینا دیلی هم از طرح کمربند-راه به عنوان فرصتی برای آشنایی بیشتر کشورها با چین نام برد و از رسانه های شرکت نماینده خواست با معرفی این طرح، به رشد و شکوفایی چین در عصر جدید، یاری نمایند.

وی ضمن تشریح وضعیت مطبوعات و رسانه های چین گفت: بحران کاغذ باعث شده است که موسسه بزرگی مانند چاینا دیلی با 5 میلیون تیراژ روزانه، خود را به سمت تولیدات چند رسانه ای در عرصه های مختلف ببرد و در حوزه رسانه های جدید کار کند.

جیانگ چینگژه دبیر حزب کمونیست دانشگاه بین المللی تجارت و بازرگانی پکن نیز در این آیین گفت: این همایش نه تنها کوشش مهمی برای ساخت کمربند راه است بلکه یک پروژه همکاری عملی است که روزنامه نگاران و مدیران رسانه های کشورهای مختلف را تشویق می نماید تا چین را کاملا درک نمایند.

او گفت: ما باید همچنان به فهم بهتر و اعتماد جامعه بین المللی برای ساخت کمربند و جاده ادامه دهیم و پایه و اساس محکم تری برای افکار عمومی و همکاری طرفین برای کشورهای جهت این طرح فراهم کنیم.

**آساق**1904**

منبع: ایرنا
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 252

به "همایش رسانه های کمربند - راه با حضور ایران در چین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش رسانه های کمربند - راه با حضور ایران در چین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید