همه میلیاردرهای پیروز و خودساخته یک روش مشترک برای ثروتمند شدن دارند؛ اگر شما هم چنین استراتژی دارید؛ احتمالا یک ثروتمند پیروز خواهید شد

به گزارش مجله نماشو، اگر هدف شما موفقیت های اقتصادی است؛ شخصیت شما نقش بسیار مهمی در رسیدن به آن دارد.

همه میلیاردرهای پیروز و خودساخته یک روش مشترک برای ثروتمند شدن دارند؛ اگر شما هم چنین استراتژی دارید؛ احتمالا یک ثروتمند پیروز خواهید شد

همه ما در تعریف پیروزیت و اهداف خود، درجاتی از ثروت و پول را داریم. یک مطالعه سال 2018 ثابت می نماید شخصبت افراد در ثروتمند شدن یا نشدن آن ها بسیار تاثیرگذار است.

اما نحوه پاسخ دادن افراد به یک سوال ساده هم معین می نماید ثروتمند می شوند یا خیر!

رافائل بادزیاگ (Rafael Badziag) هنگام نوشتن کتاب راز میلیارد دلار: 20 اصل میلیاردرهای ثروتمند و پیروز با 21 فرد ثروتمند خودساخته گفت وگو نموده است.

بعضی از آن ها ریسک های هوشمندانه را پذیرفتند؛ بعضی روحیه معین سرنوشت خودشان را داشتند و گفتند: اگر قرار است سرنوشتم را خودم معین کنم؛ پس به خودم بستگی دارد و بعضی دیگر نشان دادند اعتقاد به سخت کوشی و پیشرفت بی وقفه دارند.

اما چه چیز مشترکی در همه آن ها وجود دارد؟ همه این افراد میلیاردر به یک سوال، پاسخی یکسان دادند.

از چه چیزی بیشتر لذت می برید: عایدیزایی یا خرج کردن؟

به گفته بادزیاگ تفاوت میان افراد پیروز اقتصادی (میلیونرها) و افراد فوق العاده پیروز اقتصادی (میلیاردرها) به این واقعیت برمی گردد که این افراد از عایدیزایی و ساختن پول لذت می برند اما از خرج کردن آن لذت نمی برند.

طبیعی است که استثناهایی وجود داشته باشد. موکش امبانی، ثروتمندترین مرد آسیایی یک خانه 27 طبقه با مساحت حدود 37 هزار متر مربع به قیمت 1.2 میلیارد دلار خریداری نموده است.

واضح است که فردی مانند موکش امبانی حاضر است کمی از ثروت خود را خرج کند اما چیزی از ثروت 87.4 میلیارد دلاری خود کم نمی گردد و می توانیم بگوییم در یک منظره کلی، باز هم او عایدیزایی را بیشتر دوست دارد. خرید یک خانه با 1.4 درصد ثروت را نمی توان پول خرج کردن تلقی کرد ولی در مقایسه با دیگر ثروتمندان یک هزینه بالا است.

در طرف مقابل، فردی مانند وارن بافت قرار گرفته است که هنوز در خانه خریداری شده سال 1950 به قیمت 250 هزار دلار زندگی می نماید. اکنون ارزش این خانه 650 هزار دلار است. یعنی این خانه 0.00007 درصد از دارایی خالص او را تشکیل می دهد؛ زیر 1 درصد!

مارک زاکربرگ در سال 2011 نزدیک به 7 میلیون دلار برای خرید خانه فعلی خود در پالو آلتو کالیفرنیا پرداخت کرد که 0.0005 درصد ارزش خالص دارایی های او بود. ایوان اشپیگل بنیان گذار اسنپ با 12 میلیون دلار خانه لس آنجلس خود را خریداری نموده است که 0.001 درصد دارایی های او است.

استراتژی ثروتمندان: هزینه کمتر، عایدی بیشتر

حالا متوجه موضوع شدید؟

به گفته سارا استنلی فالاو، نویسنده کتاب پرفروش Next Millionaire Next Door، اکثریت قریب به اتفاق افراد ثروتمندی که وی مطالعه نموده است؛ در خانه ای زندگی می نمایند که هزینه آن بسیار کمتر از توان اقتصادی آن ها است.

به معنای دیگر، آن ها ترجیح می دهند به مرور زمان، عایدیهای خود را پس انداز نموده، سرمایه گذاری نمایند و ثروت بیشتر بسازند. اگر میلیونرهای بیت کوین را کنار بگذاریم؛ ساختن ثروت قابل توجه نیازمند چند دهه سرمایه گذاری است.

به پرسش ابتدایی خود برگردیم: آیا برای پول خرج کردن دنبال کسب عایدی می روید؟ اگر خرج کردن پول را بیشتر از کسب عایدی دوست دارید؛ پس احتمالا حداقل از نظر اقتصادی هرگز ثروتمند نخواهید شد.

افراد ثروتمند پیروز به هر فعالیت و تجارتی به اسم یک معامله ای که عایدیی بیش از هزینه دارد؛ نگاه می نمایند. در غیر این صورت، آن تجارت را فقط یک تفریح گران قیمت می دانند.

به همین علت است که کارآفرینان پیروز، به ویژه آن هایی که مشاغل پررونق و طولانی مدت ایجاد می نمایند؛ تمایل دارند بسیار کمتر از عایدی خود فعالیت و کمتر از عایدیشان زندگی نمایند. به همین علت است که میلیاردها بیشتر از لذت بردن از خرج کردن، از عایدیزایی لذت می برند.

بنیان گذار شرکت Linamar، دومین تولیدنماینده قطعات خودرو در کشور کانادا به بادزیاگ می گوید اگر اگر کمتر از آن چه که باید هزینه کنید؛ پیروز به جمع آوری پول می شوید و ثروتمند خواهید شد.

برای ثروتمندان، هزینه کردن کمتر یک استراتژی آشکار است؛ البته می تواند بسیار سخت هم باشد. باید راهی برای لذت بردن از پول به جز هزینه کردن پیدا کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1819

به "همه میلیاردرهای پیروز و خودساخته یک روش مشترک برای ثروتمند شدن دارند؛ اگر شما هم چنین استراتژی دارید؛ احتمالا یک ثروتمند پیروز خواهید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه میلیاردرهای پیروز و خودساخته یک روش مشترک برای ثروتمند شدن دارند؛ اگر شما هم چنین استراتژی دارید؛ احتمالا یک ثروتمند پیروز خواهید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید