ورود مسافران غیربومی به روستاها هم ممنوع شد

به گزارش مجله نماشو، بخشدار مرکزی مشهد گفت: به منظور قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا عوامل انتظامی و دهیاریها از ورود مسافران غیربومی به پنج دهستان بخش مرکزی این شهرستان ممانعت به عمل می آوردند.

ورود مسافران غیربومی به روستاها هم ممنوع شد

لذت بخشترین تجربه سفر را با گردشگری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران ابوطالب سرابیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اضافه نمود: پنج دهستان کارده، تبادکان، درزاب، کنه بیست و میان ولایت که تفرجگاههای سد ارداک و کارده و زیارتگاه های مختلفی را در خود جای می دهند شامل این ممنوعیت پذیرش مسافر غیربومی هستند اما دهستان توس به دلیل اینکه چسبیده به شهر مشهد است این ممنوعیت در آن اعمال نمی گردد.

وی ادامه داد: به دهیاران روستاهای مذکور ابلاغ شده است حتی از ورود افراد غیربومی برای سکونت در باغ ویلاهای روستاهای اطراف مشهد جلوگیری و در این زمینه با عوامل انتظامی همکاری نمایند.

بخشدار مرکزی مشهد گفت: شیوع و ابتلای به ویروس کرونا در روستاهای چسبیده به مشهد و قرار دریافت در حریم این کلانشهر بیشتر از روستاهای دوردست در این بخش است لذا اقدامات گندزدایی در روستاهای یاد شده متمرکز است و حتی این فعالیتهای گندزدایی از در منازل انجام می گردد.

سرابیان اضافه نمود: به دهیاران اعلام شده است از بودجه دهیاری ماسک و مواد ضدعفونی نماینده تهیه کرده و بین خانواده های کم برخوردار و مستضعف و یا بدون سرپرست که قدرت اقتصادی تامین این اقلام را ندارند توزیع نمایند.

بخش مرکزی مشهد دارای حدود 200 روستای دارای دهیاری است که 135 روستا از این تعداد چسبیده به کلانشهر مشهد و در حریم آن قرار دارند و بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت روستاهای بخش مرکزی مشهد افزون بر 350 هزار است.

طبق اخرین آمار رسمی تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به 921 نفر افزایش یافته است که 553 نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 368 نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

ظرف روزهای 30 بهمن ماه 1398 تا چهارم فروردین ماه 1399 چهار هزار و 635 بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده اند و در این مدت تا به امروز دو هزار و 973 نفر از شهروندان اهل خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده اند.

همچنین دو هزار و 793 نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تا به امروز هزار و 535 نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته اند.

بنا بر این آمار تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده 113 تن اعلام شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 975

به "ورود مسافران غیربومی به روستاها هم ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود مسافران غیربومی به روستاها هم ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید