ورود ناوشکن آمریکا به دریای سیاه و فعال شدن سامانه موشکی روسیه

به گزارش مجله نماشو، نیروی دریایی آمریکا در حالی ورود ناوشکن خود به دریای سیاه را برای تقویت ناتو اعلام نموده که رسانه ها از فعال شدن سامانه ضد موشکی روسیه در منطقه خبر دادند.

ورود ناوشکن آمریکا به دریای سیاه و فعال شدن سامانه موشکی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا به منظور تقویت حضور دریایی خود در دریای سیاه سومین ناو جنگی خود را راهی دریای سیاه کرد.

به نوشته وبگاه استرایپس ناوشکن یو اس اس پورتر روز پنجشنبه در حمایت از نیرو های ناتو وارد دریای سیاه شد تا به دو ناو جنگی دیگر آمریکا در این منطقه راهبردی بپیوندد. یک کشتی دیگر نیز در روز های گذشته با دادن سوخت به ناو شکن یو اس اس پورتر این کشتی را قادر ساخت بدون احتیاج به حضور در بندر و سوختگیری به ماموریت خود در دریا ادامه دهد.

در سال های گذشته آمریکا اعلام نموده که حضور پرقدرت نظامی را در دریای سیاه که شامل شبه جزیره کریمه است، خواهان است.

یک مقام ارشد نظامی سابق آمریکا در اظهار نظری در زمینه این تحرک نظامی گفت، ما باید اولویت را در منطقه دریای سیاه افزایش دهیم. نیروی دریایی آمریکا احتیاج های زیادی دارد و منابع کنونی کافی نیست. رسانه های روسی نیز اطلاع دادند همزمان با این تحرک نظامی، یک سامانه متحرک موشکی ضد کشتی این کشور در کریمه به بهانه تمرین نظامی فعال شده است.

ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه بار ها اعلام نموده که در حال پایش تحرکات کشتی های آمریکایی و دیگر اعضای ناتو در منطقه است.

وزارت دفاع روسیه چندی قبل به همین منظور از برگزاری رزمایش عظیم در دریای سیاه اطلاع داد. به گفته وزارت دفاع روسیه، 20 کشتی جنگی به همراهی بالگرد ها و هواپیما های نظامی ناوگان دریای سیاه این کشور در این رزمایش شرکت کردند. نیرو های مسلح روسیه در این رزمایش، نبرد دریایی و عملیات های پدافند هوایی و جنگال را تمرین کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3283

به "ورود ناوشکن آمریکا به دریای سیاه و فعال شدن سامانه موشکی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود ناوشکن آمریکا به دریای سیاه و فعال شدن سامانه موشکی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید