تور روسیه: پوتین: روسیه کشور نخست دنیا در ساخت تسلیحات تازه است

به گزارش مجله نماشو، رئیس جمهور روسیه تاکید نمود که این کشور در ساخت تسلیحات تازه در دنیا حرف اول را می زند.

تور روسیه: پوتین: روسیه کشور نخست دنیا در ساخت تسلیحات تازه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه گفت که روسیه کشور پیشرو در دنیا در ساخت تسلیحات نوین است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه گفت که مسکو و واشنگتن برابری اتمی خود را حفظ می نمایند، اما وقتی صحبت از تسلیحات تازه به میان می آید، روسیه رهبر دنیا در این زمینه است.

وی در یک گفت وگوی تلویزیونی گفت، روسیه و ایالات متحده برابری کلی در شمار موشک و کلاهک اتمی را حفظ می نمایند، اما روسیه بدون قید و شرط رهبر تحولات امیدوارنماینده است و ما نه تنها دارایی های سنتی در اختیارمان را نو سازی می کنیم، بلکه سلاح های تازه می سازیم.

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد که کشورهای دیگر قطعاً در آینده موشک های مافوق صوت خواهند داشت، اما تا آن موقع، روسیه احتمالاً دفاعی مناسب خواهد داشت.

پوتین گفت: من همواره گفته ام و اکنون می توانم آن را تکرار کنم که کشورهای نظامی پیشرو دنیا البته همان سلاح هایی را در اختیار خواهند داشت که روسیه امروز دارد. منظور من سلاح های ابرفرا صوت است. اما از سال 2018 زمانی که روسیه از سلاح های ابرفراصوت تازه خود رونمایی کرد هیچ کس دیگری این سلاح ها را در اختیار نداشت. آنها در نهایت این سلاح را توسعه داده اند، اما من فکر می کنم که ما می توانیم شرکای خود را با این واقعیت تحت تأثیر قرار دهیم که وقتی آنها این سلاح را به دست آورند، ما به احتمال زیاد ابزاری برای مقابله با آن خواهیم داشت.

در ماه نوامبر، پوتین درباره تسلیحات ابرفراصوت روسیه اظهار نظر کرد و گفت که روسیه در آینده نزدیک به موشک های ابرفراصوت تازه مستقر در دریا با حداکثر سرعت 9 ماخ مجهز خواهد شد.

منابع خبری چندی قبل از شکست مجدد پروژه شلیک موشک ابرفراصوت نیروی هوایی ارتش آمریکا اطلاع دادند.

نیروی هوایی آمریکا این موشک را از یک بمب افکن راهبردی بی-52 در منطقه آزمایش موشکی پوینت موگو نزدیک کالیفرنیا روز چهارشنبه آزمایش کرد. در بیانیه نیروی هوایی آمریکا بدین منظور آمدکه در این ماموریت تمام اهداف مورد نظر ئوازی برآورده نشد. این اهداف شامل رها شدن امن موشک از هواپیما و ارزیابی سرعت عمل این موشک است.

نیروی هوایی آمریکا گفت که تیم ویژه این پروژه به کوشش های خود برای پیشرفت در این برنامه بر اساس تعهداتش ادامه می دهد.

وزارت دفاع روسیه اخیرا از آزمایش موشک کروز فراصوت با نام زیرکان اطلاع داد.این موشک که از ناوچه آدمیرال گروشکوف در دریای سفید شلیک شد، با موفقیت به هدف زمینی در فاصله 350 کیلومتری در ساحل دریای بارنِت برخورد کرد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، موشک زیرکان در زمان پرواز به سرعت 7 ماخ (معادل 8643 کیلومتر بر ساعت) رسید و این آزمایش ویژگی های برتر فنی و تاکتیکی آن را تایید کرد.

وزارت دفاع روسیه بعلاوه گفت موفقیت شلیک این موشک از کشتی، این کشور را بر آن داشته که زیردریایی ها و خودروهای نظامی ارتش خود را نیز به سامانه تسلیحاتی زیرکان مجهز کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1992

به "تور روسیه: پوتین: روسیه کشور نخست دنیا در ساخت تسلیحات تازه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: پوتین: روسیه کشور نخست دنیا در ساخت تسلیحات تازه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید