پرنده الکتریکی تازه ایرباس برای حمل ونقل در آسمان شهرها معرفی گردید

به گزارش مجله نماشو، ایرباس از نسل بعدی پرنده الکتریکی خود که با نام سیتی ایرباس شناخته می گردد و فاز بعدی توسعه حمل ونقل هوایی شهری است، رونمایی کرد.

پرنده الکتریکی تازه ایرباس برای حمل ونقل در آسمان شهرها معرفی گردید

هواگرد تازه ایرباس سیتی ایرباس نکست جن (CityAirbus Next Gen) نام گرفته است و قابلیت پرواز عمودی و افقی دارد. طبق گفته برونو ایوِن (Bruno Even) مدیر اجرایی ایرباس هلیکوپترز (Airbus Helicopters) نمونه اولیه این هواگرد در سال 2023 پرواز خود را انجام می دهد.

یورگ مولر (Jeorg Mueller) رییس بخش حمل ونقل هوایی شهری (UAM) ایرباس گفت: هواگرد تمام الکتریکی و 4 نفره ما به اسم پاسخی برای بازار حمل ونقل هوایی شهری طراحی شده است.

آموخته های ایرباس از دو برنامه نمایش پروازی شامل سیتی ایرباس اصلی و هواگرد عمودپرواز برقی واهانا (Vahana) در نهایت با هدف گذاری برای فراوری نسل بعدی سیتی ایرباس خود را نشان داده است.

با توجه به اینکه بازار نوظهور جابه جایی هوایی شهری رو به توسعه است، ایرباس میخواهد پس از پرواز نمونه اولیه و دریافت گواهینامه های لازم، فراوری انبوه این پروژه نوآورانه را شروع کند. حتی ایرباس امیدوار است مجوز آژانس ایمنی هوانوردی اروپا را برای این هواگرد تحت مجوز شرایط خاص هواگردهای عمودپرواز کوچک دریافت کند.

ایون اظهار داشت: ما از کارزارهای آزمایشی با دو هواگرد پیشگام خود، سیتی ایرباس و واهانا چیزهای زیادی آموختیم. نسل بعدی سیتی ایرباس برترین های هر دو را با معماری تازه ترکیب و توازن مطلوبی بین شناوری و پرواز روبه جلو ایجاد می نماید.

این وسیله نقلیه کاملا برقی به بال ثابت و یک دم V-شکل مجهز شده و هشت پره با نیروی الکتریکی، به اسم بخشی از سیستم پیشرانش توزیع شده آن است. این پرنده شهری بدون آلایندگی طبق طراحی برد 80 کیلومتر و سرعت کروز 120 کیلومتر بر ساعت دارد که به گفته ایرباس آن را مناسب عملیات در شهرهای عظیم می نماید.

گذر از نمونه اولیه سیتی ایرباس نکست جن به یک هواپیمای فراوریی بستگی به سرعت توسعه بازار حمل ونقل هوایی شهری دارد. بالکیز ساریهان (Balkiz Sarihan) رییس بخش استراتژی و همکاری های حمل ونقل هوایی ایرباس گفت: این بازاری است که می تواند عظیم تر از بازار بالگردهای موجود باشد اما چالش این است که چه زمانی شاهد فعالیت گسترده در آن خواهیم بود؟

ایرباس از ارائه پیش بینی های عمومی درباره گستره این بازار خودداری می نماید زیرا هنوز ناشناخته های زیادی درباره این فناوری و فرصت های تازه در آن وجود دارد. ایون اظهار داشت: ما در کوشش برای یاری به ایجاد یک بازار کاملا تازه هستیم که به طور پایدار حمل ونقل هوایی شهری را در شهرها ادغام می نماید و در عین حال به نگرانی های زیست محیطی و اجتماعی هم توجه دارد.

او اضافه نمود: ایرباس متقاعد شده که چالش های واقعی، بیشتر در زمینه یکپارچه سازی فناوری با شهرها، پذیرش عمومی و مدیریت اتوماتیک ترافیک هوایی است. ما فناوری خود را بر پایه همه توانمندی ها بنا می کنیم تا بتوانیم خدماتی ایمن، پایدار و کاملا هماهنگ با جامعه ارائه دهیم.

هم اکنون نمونه اولیه هواگرد الکتریکی شهری سیتی ایرباس نکست جن در حال ساخت است. ساریهان تأکید کرد که نخستین کاربردهای هواگردهای الکتریکی عمودپرواز شهری برای خدمات اورژانس و سرویس دهی به منطقه ها دورافتاده خواهد بود و استفاده به اسم تاکسی هوایی به سبک اوبر اولویت نیست.

فراتر از یک وسیله نقلیه، ایرباس اعلام نموده که با شرکای خود، شهرها و ساکنان شهرها همکاری می نماید تا بتواند یک زیست بوم تازه را که برای فعالیت در این حوزه عملیاتی تازه لازم است، ایجاد کند.

عکس ها: نسل تازه سیتی ایرباس

Credit: Airbus

منبع: Flght Global

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2298

به "پرنده الکتریکی تازه ایرباس برای حمل ونقل در آسمان شهرها معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرنده الکتریکی تازه ایرباس برای حمل ونقل در آسمان شهرها معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید