تور روسیه: استادیوم سن پترزبورگ ؛ میزبان بازی ایران ، مراکش

به گزارش مجله نماشو، استادیوم سن پترزبورگ روسیه میزبان بازی اول ایران در جام جهانی 2018 است. بازی ایران مراکش در استادیوم سن پترزبورگ برگزار می گردد.

تور روسیه: استادیوم سن پترزبورگ ؛ میزبان بازی ایران ، مراکش

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ورزشگاه کرستوفسکی واقع در شهر سن پترزبورگ روسیه از جمله ورزشگاه های برگزاری رقابت های جام جهانی، از جمله بازی ایران مراکش است. با جزییات بیشتر این ورزشگاه، محل دقیق آن، نحوه خرید بلیت و انواع خوراکی ها و استراحتگاه های اطراف آن آشنا شوید.

تاریخچه ورزشگاه

ورزشگاه سنت پترزبورگ که با عنوان های مختلف از جمله ورزشگاه Zenit Arena، ورزشگاه Krestovsky و Piter Arena شناخته می گردد، ورزشگاه تازه ای از باشگاه Zenit است. این ورزشگاه در محل ورزشگاه سابق Kirov ساخته شده است.

برنامه ریزی برای ورزشگاه نو در اواخر سال 2005 شروع شد و اولین کارهای ساخت و ساز در خاتمه سال 20008 شروع شد.

ورزشگاه در ابتدا برنامه ریزی شده بود تا در سال 2009 تکمیل گردد، اما کار با چندین تأخیر از جمله یک طراحی مجدد برای رعایت الزامات FIFA و آنالیز تقلب، روبرو شد.

ورزشگاه سنت پترزبورگ ابتدا باید به وسیله شرکت گاز روسیه گازپروم حمایت می شد، اما پس از آنکه آن ها از این پروژه دست کشیدند، بودجه این پروژه به وسیله دولت شهر سنت پترزبورگ به تصویب رسید. در نهایت در سال 2016 کار به سرعت پیشرفت کرد و ورزشگاه در آوریل 2017 تکمیل شد، با این حال هزینه های کلی از یک میلیارد دلار پیشی گرفته و هم اکنون یکی از گران ترین ورزشگاه هایی است که تا به امروز ساخته شده است.

اولین مسابقه رسمی در ورزشگاه سنت پترزبورگ در تاریخ 22 آوریل 2017 زمانی که Zenit میزبان اورال برای بازی در لیگ بود (0-2)، برگزار گردید.

این ورزشگاه به وسیله شرکت معماری ژاپن، Kisho Kurokawa طراحی شده و شبیه به یک سفینه فضایی با پشت بام است که چهار ستون را نگه داشته و بسیار شبیه به ورزشگاه ژاپنی تویوتا که به وسیله همان شرکت طراحی شده است.

ورزشگاه سنت پترزبورگ یکی از مراکز بازی های جام جهانی 2018 در روسیه است که در طی آن میزبان چهار بازی اول گروه ها، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و مسابقه جایگاه سومی است.

در جام ملت های 2017، میزبان 4 بازی و مسابقه فینال بوده است.

ظرفیت ورزشگاه برای مسابقات منظم لیگ به 56196 نفر کاهش یافته است، اما برای جام جهانی به 68000 نفر افزایش خواهد یافت.

چگونه می توانید به ورزشگاه سنت پترزبورگ بروید

ورزشگاه سنت پترزبورگ در سمت غربی جزیره Krestovsky در شمال غربی سن پترزبورگ واقع شده است. ورزشگاه در فاصله تقریبا 7.5 کیلومتری از میدان کاخ در مرکز شهر سن پترزبورگ قرار گرفته است.

نزدیک ترین ایستگاه مترو Krestovsky Ostrov در خط 5 بنفش است که از خیابان مرکز سن پترزبورگ عبور می نماید.

و از ایستگاه تا ورزشگاه 25 دقیقه پیاده روی به وسیله پارک Maritime Victory دارد.

اتوبوس های 10 و 25 کمی نزدیک به ورزشگاه ایستاده اند، اما هنوز هم یک پیاده روی 15 دقیقه ای تا رسیدن به آنجا وجود دارد. اتوبوس 10 از مرکز سن پترزبورگ عبور می نماید، درحالی که اتوبوس 25 از قسمت های شمالی سن پترزبورگ عبور می نماید.

خوردن، نوشیدن و خوابیدن در نزدیکی ورزشگاه سنت پترزبورگ

ورزشگاه سنت پترزبورگ در نوک جزیره Krestovsky واقع شده و در سه طرف دریای بالتیک قرار گرفته است.

در قسمت شرقی آن، امکانات ورزشی فراوان، پارک جالب و دریایی Maritime Victory، از جمله پارک تفریحی و بعلاوه منطقه ها مسکونی گنجانده شده است.

این منطقه بسیار زیبا و دل نشین است که مردم محلی محبوبی دارد. علاوه بر این، رستوران های معقول در این منطقه، بیشتر در ساحل جنوبی وجود دارد.

چند هتل در نزدیکی ورزشگاه سنت پترزبورگ وجود دارد، اما آن ها همه نوع لوکس هستند و انتظار می رود که یک قیمت سنگین را دریافت نمایند. Arena Hotel و Hotel Park Krestovskiy در کنار ورزشگاه قرارگرفته اند، درحالی که Parklane Resort و SPA و Hermes Park Hotel در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارند.

بلیت های Zenit

بلیت های بازی های Zenit را می توانید به صورت آنلاین بخرید بعلاوه در دفتر بلیت فروشی ورزشگاه پتروسکی، فروشگاه های باشگاه در Nevskiy Prospekt 20، در مرکز شهر، ایستگاه راه آهن Ladozhsky (طبقه دوم)، ایستگاه راه آهن Moskovsky یا هر مغازه M.Video قابل تهیه است.

قیمت بلیت ها به حریف بستگی دارد، اما از 300 روبل (180000 ریال) برای یک جایگاه بالای بالایی تا 2300 روبل (1400000) برای جایگاه مرکزی در یکی از طرفین هزینه دارد. دیگر جایگاه های پایین تر از 700 تا 1700 روبل (420000 تا 1000000 ریال) هزینه دارد.

ایمیل برای اطلاعات بیشتر: [email protected]

منبع: کجارو / stadiumguide.com
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2026

به "تور روسیه: استادیوم سن پترزبورگ ؛ میزبان بازی ایران ، مراکش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: استادیوم سن پترزبورگ ؛ میزبان بازی ایران ، مراکش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید