پرچمدار کوچک من به چاپ ششم رسید

به گزارش مجله نماشو، تهران (پانا) - چاپ ششم کتاب پرچمدار کوچک من؛ تجربه های خلاقانه مادران در تربیت حسینی بچه ها، از طریق انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار نشر شد.

پرچمدار کوچک من به چاپ ششم رسید

به گزارش روابط عمومی این کتاب، چاپ ششم کتاب پرچمدار کوچک من؛ تجربه های خلاقانه مادران در تربیت حسینی بچه ها، از طریق انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار نشر شد.

بنابرین گزارش، پرچمدار کوچک من که می توان آن را جزو اولین کتاب ها در حوزه تجربه نگاری سبک زندگی ایرانی-اسلامی نام کرد، تلاش هایی مادرانه را روایت می کند که در موقعیت های متفاوت، در پی یک هدف مشترک بوده اند: تعامل با کودک و پیوند دادن فرزندانشان به سیدالشهدا(ع). در این کتاب، 66خاطره از ابتکارات و تجربیات خلاقانه مادران ایرانی و غیرایرانی در کنار تصویرسازی های مرتبط در جهت تربیت حسینی بچه ها آمده است.

در مقدمه این کتاب درباره انگیزه تدوین و نگارش آن می خوانیم: تربیت همان حرکت است. یعنی جایی که هستیم، راضی مان نمی کند. می خواهیم بهتر باشیم و این شرایط را اصلاح کنیم. حرکت از هر موقعیتی که هستیم، رو به قرب الهی. اما معنای واضح و روشن تقرب به خدا چیست؟ منِ مادر، برای تربیت فرزندم چکار کنم که از جایی که هست، یک گام بردارد و به خدا نزدیک شود؟ ...نزدیک خدا، یعنی نزدیک حسین(ع) و نقطه ای هر چه دورتر از دشمنان او. تربیت یعنی دست کودک را گرفتن و از تاریکی ها به سوی منبع نور و گرمای حسین(ع) حرکت کردن؛ ...اگر بخواهیم تربیت فرزندانمان را در حرکت به سمت خدا، بیمه کنیم، باید او را در این کشتی وارد کنیم و از دریای ظلم و طاغوت نجات بدهیم... فرصت محرم و صفر و دغدغه تربیت حسینی، موضوعی مشترک میان مادرانی است که حب حسین در جان و دلشان ریشه دارد و می خواهند خانواده شان زیر چتر این محبت، قد بکشد. بنابراین همین خواسته مشترک، انگیزه ای شد برای اشتراک گذاری تجربه مادران ایرانی و غیرایرانی.

علاوه بر تجربیات و ابتکارات مادران برای تربیت حسینی بچه ها، برای اینکه کتاب، صرفاً اشتراک تجارب نباشد و تجربه های مادران بتواند در سطح وسیعتری مورد استفاده قرار بگیرد ، سعی شده است در قالب یازده یادداشت، بین تجربه مادر و تأملات علمی اهل نظر، گفتگویی برقرار شود. همچنین با توجه به شرایط کرونایی، با این هدف که هر خانه، به یک هیئت تبدیل شود، ایده ها و پیشنهاداتی هم برای راه اندازی هیئت کوچک خانوادگی بیان شده است.

بنابرین گزارش، کتاب پرچمدار کوچک من که تحقیق و مصاحبه های آن برعهده سمانه آتیه دوست، فاطمه فرخی فر، زینب غلام پور، مریم حلاج بوده و نگارش آن، از طریق فریده الیاسی فرد اجرا شده، در 124صفحه، تیراژ 1000 نسخه و با قیمت 15هزار تومان راهی بازار نشر شده است. علاقمندان جهت تهیه این کتاب که به همت انتشارات راه یار منتشر شده، علاوه بر کتابفروشی ها، می توانند با از طریق مراجعه صفحات مجازی این ناشر به نشانی @Raheyarpub یا سایت vaketab.ir اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1781

به "پرچمدار کوچک من به چاپ ششم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرچمدار کوچک من به چاپ ششم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید