تور ارزان ارمنستان: پیشنهاد نو واشنگتن به جمهوری آذربایجان و ارمنستان

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نیوز آرمنیا، یک مقام وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک از کوشش ادعایی کشورش در حل و فصل اختلاف میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اطلاع داد.

تور ارزان ارمنستان: پیشنهاد نو واشنگتن به جمهوری آذربایجان و ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی امروز خود در این خصوص گفت: اکنون این سئوال مطرح می گردد که آیا می توانیم با حمایت ایالات متحده، سایر کشورهای گروه مینسک و ترکیه تنش میان دو کشور را بیشتر کاهش داده و به برداشتن گام هایی در راستای صلح و آشتی یاری کنیم.

دیپلمات آمریکایی مذکور در ادامه اضافه نمود که در روزهای آینده با مقامات کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان ملاقات خواهد نمود و این پیشنهاد را به آنها ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگاران، روابط میان دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) از سال 1991 و در پی ورود نظامیان ارمنستان به منطقه قره باغ رو به تیرگی گرایید.

این مناقشه به طور ناگهانی در سپتامبر سال گذشته به اوج خود رسید و پس از 44 روز مناقشه خونین سرانجام در دهم نوامبر 2020 با امضای توافقی میان باکو- ایروان و با وساطت روسیه به سرانجام رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2303

به "تور ارزان ارمنستان: پیشنهاد نو واشنگتن به جمهوری آذربایجان و ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: پیشنهاد نو واشنگتن به جمهوری آذربایجان و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید