چالش ساخت سیستم تحریک غیرتهاجمی مغز برگزار می گردد

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چالش طراحی و ساخت یک سیستم تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز توسط ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می گردد.

چالش ساخت سیستم تحریک غیرتهاجمی مغز برگزار می گردد

این رویداد در راستای تقویت توانمندی ها، دستیابی به خودکفایی و بومی سازی تجهیزات درحوزه علوم شناختی است.

برگزاری این چالش در میان محققان، متخصصان و شرکت های دانش بنیان برای ساخت یک سیستم تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز گامی در جهت ایجاد رقابتی هدفمند برای ارائه روشی کارآمد به منظور تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغزی است.

خطرات ناشی از فرآیند جراحی حذف می گردد

اهمیت این چالش در یافتن جایگزینی برای روشی مبتنی بر کاشت پروب درون مغز طی یک عمل جراحی است که ضمن حذف خطرات ناشی از فرآیند جراحی و کاهش صدمات و عوارض جانبی، بتوان نواحی مورد نظر را به صورت غیرتهاجمی تحریک کرد.

روش اصلی مورد نظر تحریک در این چالش مدالیته الکتریکی است. اما انتخاب مکانیزم تحریک غیرتهاجمی و عمقی مغز در این چالش آزاد بوده و می تواند به صورت مدالیته های الکترومغناطیسی، فراصوت یا هر مدالیته دیگر نیز باشد.

شرکت های دانش بنیان، اساتید و پژوهشگران دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، مخترعان و گروه های دانشجویی برای شرکت در چالش طراحی و ساخت این سیستم می توانند اقدام نمایند. شرکت نمایندگان باید حداکثر تا 15 مهر سال پروپوزالی از طرح خود را در چارچوبی که در اختیار آن ها قرار گرفته است، مدون و سپس به وسیله سامانه به صورت آنلاین ثبت نمایند. در انتها زمان مشخص شده، طرح های دریافتی در کمیته داوران ارزیابی و داوری تخصصی شده و طرح های منتخب آماده ورود به مراحل بعد خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4382

به "چالش ساخت سیستم تحریک غیرتهاجمی مغز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش ساخت سیستم تحریک غیرتهاجمی مغز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید