کدام شرکت ها در دارا دوم قابل واگذاری است؟

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، دکتر علیرضا صالح اضافه کرد: عرضه این صندوق ها با هدف دسترسی اکثریت مردم به بازار سرمایه و ارتقای شرایط مالی خانواده ها از سوی دولت عرضه می گردد و ثبت نام در این صندوق نیز مانند صندوق دارا یکم برای همه شهروندان ایرانی که دارای کد ملی هستند آزاد است.

کدام شرکت ها در دارا دوم قابل واگذاری است؟

وی به قانون بودجه سال 1399 کشور و مصوبه هیات وزیران اشاره نمود و اضافه نمود: طبق قانون و مصوبه هیات وزیران مقرر شد سه صندوق سرمایه ­گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با اعمال تخفیف و به وسیله پذیره نویسی عمومی تا سقف بیست میلیون ریال برای هر شخص، تشکیل گردد. بر همین اساس اولین صندوق سرمایه ­گذاری قابل معامله با نام واسطه­ گری­ های اقتصادی متشکل از شرکت­ های بیمه البرز، بیمه اتکایی امین، بانک­ های صادرات ایران، ملت و تجارت در اردیبهشت ماه به وسیله پذیره ­نویسی عمومی تشکیل شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اضافه نمود: صندوق دوم نیز که متشکل از سهام دولت در شرکت های پالایشی است قرار است مرداد ماه تشکیل و در بورس عرضه گردد.

دکتر صالح با اشاره به عدم فروش سهام بلوکی شرکت پالایش نفت تبریز در عرضه مورخ 99/4/30 و همچنین انقضای اعتبار قیمت عرضه بلوکی سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالیانه، گفت: سهام این دو شرکت به همراه سهام به جامانده دولت در شرکت پالایش نفت تهران و شرکت پالایش نفت اصفهان به وسیله این صندوق عرضه خواهد شد.

وی سومین صندوق سرمایه­ گذاری قابل معامله را خودروسازی و صنایع گفت و اضافه نمود: این صندوق متشکل از شرکت­ های ایران خودرو، سایپا، ملی صنایع مس ایران و فولاد، است که باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل و مقدمات ثبت سفارش سهام آن در بازار سرمایه انجام گردد و در حال حاضر زمان دقیق عرضه آن موکول به اقدامات اجرایی اولیه در ثبت صندوق توسط وزارت صمت است.

گفتنی است اولین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله با عنوان دارا یکم در اردیبهشت ماه سال جاری توسط وزارت اقتصاد و امور دارایی عرضه گشت که با استقبال نزدیک به سه و نیم میلیون سهامدار روبرو شد که تا به امروز بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (etf) در بورس بوده است.

منبع: ایلنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3612

به "کدام شرکت ها در دارا دوم قابل واگذاری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شرکت ها در دارا دوم قابل واگذاری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید