کشف بیش از 216 هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز

به گزارش مجله نماشو، شرکت مدیریت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اظهار داشت: تا به امروز 216 هزار و 386 دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز کشف و شناسایی شده است.

کشف بیش از 216 هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، براساس گزارش تازه شرکت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، از ابتدای طرح برخورد با استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز تا به امروز پنج هزار و 342 مرکز کشف شده است که این مرکزها و دستگاه های کشف شده 611 هزار و 664 کیلووات ظرفیت برق را استفاده می نموده اند.

طبق این گزارش از یازدهم خردادماه سال جاری تا چهاردهم شهریور تعداد 2 هزار و 415 مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز کشف شده است، بعلاوه در این تاریخ 37 هزار و 800 دستگاه استخراج غیرمجاز کشف شده که ظرفیت برق مصرفی آنها معادل 85 هزار و 138 کیلووات بوده است.

میانه انرژی مورد احتیاج برای استخراج هر بیتکوین حدود 300 مگاوات ساعت برآورد می گردد که این انرژی به صورت میانه معادل مصرف برق بیش از 35 هزار واحد مسکونی در یک روز است.

به استناد تخمین مراجع بین المللی(Cambridge, 2021) در حال حاضر میانه مصرف برق سالانه کل شبکه جهانی بیتکوین حدودا برابر 96 میلیارد کیلووات ساعت برآورد می گردد که این اندازه از مصرف سالانه برق در کشورهایی مانند بلژیک، فنلاند و اتریش بیشتر است.

درصورت تامین برق مراکز استخراج رمزارز به وسیله بورس انرژی یا با تعرفه صنعتی، به ازای استخراج هر بیت کوین حدود 450 میلیون تومان یارانه حامل های انرژی به استخراج کنندگان تعلق می گیرد.

شرکت توانیر در گزارش خود مقدار توان مصرف برق به وسیله مراکز استخراج رمزارزها در کشور در اردیبهشت 1400 را حدود 2 هزارمگاوات اظهار داشت این مقدار توان (با فرض استفاده در طول یک سال) برابر با مجموع توان میانه مصرفی سالانه سه کلان شهر مشهد، اصفهان و تبریز در سال 1399 است.

بعلاوه این مقدار از توان میانه مصرفی سالانه استان هایی مانند اصفهان، خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی، یزد، کرمان، مازندران، گیلان، آذربایجان های غربی و شرقی در سال 1399 بیشتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2314

به "کشف بیش از 216 هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بیش از 216 هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید