کشف مرکز اصلی کهکشان راه شیری

به گزارش مجله نماشو، ستاره شنان به تازگی میلیون ها ستاره کشف نموده اند که در 30 درجه مرکز کهکشان راه شیری واقع شده اند.

کشف مرکز اصلی کهکشان راه شیری

پژوهشگران نجوم اروپا یافته های خود را با استفاده از داده های دو میلیون ستاره به دست آورده اند که در 30 درجه از مرکز کهکشان ما واقع شده اند و رصدخانه گایا متعلق به آژانس فضایی اروپا (ESA) آن را ارائه نموده است.

نشریه علمی لایو ساینس گزارش داد این مجموعه متشکل از 18 هزار ستاره قدیمی در صورت فلکی قوس است و به نظر می رسد همان هسته ای باشد که کهکشان راه شیری در اطراف آن شکل گرفته است.

هانس والتر ریکس ستاره شناس موسسه نجوم ماکس پلانک در هایدلبرگ و نویسنده اصلی این مطالعه، در این باره می گوید: از مدت ها پیش بر اساس تئوری و شبیه سازی این باور وجود داشت که قدیمی ترین ستاره ها در مرکز یک کهکشان قرار دارند، چیزی مثل باستان شناسی در یک شهر باستانی، ما نشان دادیم که قدیمی ترین و اولین خرابه ها در مرکز شهری مدرن قرار دارند.

پژوهشگران اروپایی در طول تحقیقات خود از داده های جمع آوری شده به وسیله رصدخانه گایا در خصوص حدود دو میلیون ستاره واقع در 30 درجه از مرکز کهکشان راه شیری استفاده کردند و در پی ستاره های مسن تر با جرم کمتر و حاوی فلز کم بودند.

اخترشناسان دریافتند که این ستاره های قدیمی در مقایسه با ستاره های جوان تر کمتر به دور مرکز کهکشان می چرخند. این یافته به نظر می رسد مشاهدات قبلی را تأیید می نماید که هسته کهکشان ما از اجرامی در حال سکون تشکیل شده است و هرچه از مرکز جرم کهکشان دور بشویم سرعت چرخش آنها افزایش می یابد.

بعلاوه یافته های این پژوهشگران حاکی از آن است که بر خلاف عقاید قبلی، سایر کهکشان ها هیچ برخوردی با هسته کهکشان ما نداشته اند.

ریکس گفت: کهکشان راه شیری بدون اینکه دچار انفجار مهیبی شده باشد، حیات آرامی داشته است

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5150

به "کشف مرکز اصلی کهکشان راه شیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مرکز اصلی کهکشان راه شیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید