کپی کردن ریموت درب پارکینگ

به گزارش مجله نماشو، کپی کردن ریموت درب پارکینگ کار پیچیده ای نیست. در حال حاضر درب های جک دار و ریموتی جایگزین درب های معمولی و قدیمی در پارکینگ ها شده اند.

کپی کردن ریموت درب پارکینگ

به همین علت افرادی که در یک ساختمان زندگی می نمایند، احتیاج به ست کردن یا کپی کردن ریموت درب پارکینگ دارند تا به ازای هر فردی که از پارکینگ استفاده می نماید، یک ریموت موجود باشد.

قبل از اینکه برای کپی کردن ریموت درب پارکینگ اقدام نمایید، توجه کنید که برخی از ریموت ها احتیاج به خام کردن یا ریست کردن خواهند داشت.

به عنوان مثال زمانی که می خواهید از ریموت پارکینگ قبلی برای درب پارکینگ نو بهره ببرید، احتیاج است که آن را ریست نمایید؛ و یا در صورت اشتباه کپی کردن ریموت، ریست کردن ریموت پارکینگ الزامی می باشد.

بنابراین ابتدا روش خام کردن یا ریست کردن ریموت پارکینگ را شرح می دهیم و سپس آموزش کپی کردن ریموت درب پارکینگ را در ادامه بیان خواهیم کرد.

اگر برای نصب و تعمیر جک یا راه اندازی و برطرف اختلالات ریموت درب پارکینگ احتیاج به خدمات تخصصی با قیمت مناسب دارید، روی لینک ثبت سفارش جک و ریموت درب پارکینگ (فوری) کلیک کنید و درخواست خود را ثبت نمایید.

ریست کردن ریموت پارکینگ

ریست کردن درب پارکینگ به معنی پاک کردن کدهای ریموت و به اصطلاح خام کردن آن است. با یاد گرفتن این کار، در صورتی که هنگام کپی کردن ریموت درب پارکینگ دچار اشتباه شدید، می توانید به راحتی آن را ریست نموده و مجددا برای کپی کردن اقدام نمایید.

البته اگر ریموت پارکینگ شما دچار مشکل شده باشد از آموزش تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ نیز می توانید بهره ببرید.

برای ریست کردن یا خام کردن ریموت پارکینگ، کافی است کلیدهای اصلی را که با A/B و یا 2/1 علامت گذاری شده اند، به طور همزمان فشار داده و تا 3 ثانیه نگه دارید تا چراغ LED ریموت به صورت چشمک زن، روشن و خاموش گردد.

در برخی از انواع ریموت، باید پس از چشمک زدن چراغ، کلید قفل کردن دستگاه را رها نموده و کلید باز کردن را همچنان نگه دارید. در نهایت کلید قفل کردن را 3 یا 4 مرتبه پشت سرهم و به سرعت فشار دهید تا چراغ LED سریع تر از قبل چشمک بزند.

اکنون باید با فشردن کلیدهای مختلف ریموت درب، امتحان کنید که آیا چراغ LED روشن می گردد یا خیر؟ در صورت عدم روشن شدن چراغ LED مطمئن باشید که مراحل ریست کردن درب پارکینگ را به درستی انجام داده و اکنون یک ریموت خام و خالی دارید.

باز گرداندن کد ریموت پارکینگ

در صورتی که پس از ریست شدن ریموت و پاک شدن کد از روی آن، به هرعلتی احتیاج به بازگشت کد به ریموت داشتید، می توانید کلیدهای 4/3 و یا C/D را همزمان فشار داده و نگه دارید تا اطلاعات و کد ریموت بازگردد.

کپی کردن ریموت درب پارکینگ

اگر به تازگی وارد یک ساختمان شده اید و به ریموت درب پارکینگ احتیاج دارید و یا ضروری است که یکی دیگر از اعضای خانواده یک کپی از ریموت داشته باشد، می توانید خودتان به راحتی ریموت درب را کپی نموده و از آن استفاده نمایید.

برای کپی کردن ریموت درب پارکینگ احتیاج به یک ریموت خام دارید که می توانید آن را بخرید و یا در صورت داشتن یک ریموت قدیمی با استفاده از روشی که در بالا شرح دادیم، آن را ریست کنید.

مطلب پیشنهادی تاریخچه درب آکوستیک یا ضد

البته باید توجه کنید که ریموت خام باید هم فرکانس ریموت اصلی باشد در غیر این صورت کپی کردن ریموت درب پارکینگ ممکن نخواهد بود. دو روش برای چک کردن فرکانس ریموت وجود دارد:

  • ریموت اصلی را باز کنید و با آنالیز کریستال ریموت، طول موجی که بر روی آن نوشته شده بیابید.
  • از یک دستگاه فرکانس یاب استفاده نموده و ریموت را بر روی آن قرار دهید. با فشردن هریک از کلیدها، عددی بر روی دستگاه فرکانس یاب ظاهر می گردد که درواقع همان فرکانس ریموت می باشد.
  • حال باید یک ریموت خام که فرکانسی برابر با فرکانس ریموت اصلی دارید، بیابید و برای کپی کردن از آن استفاده نمایید.

توجه کنید که روشی که در ادامه شرح می دهیم برای کپی کردن ریموت های بلوتوثی و یونیورسال کاربرد دارد و نمی توانید از آن برای ریموت های فابریکی استفاده نمایید.

مراحل کپی کردن ریموت درب پارکینگ

  1. قسمت آنتن هر دو ریموت را بیابید. آنتن ها در قسمت سر یا ته ریموت ها قرار گرفته است.
  2. ریموت ها را به گونه ای قرار دهید که آنتن ها دقیقا روبروی یکدیگر باشند.
  3. به نوبت هر یک از کلیدها را در هر دو ریموت اصلی و یدک به صورت همزمان فشار دهید.
  4. پس از چند ثانیه چراغ LED چشمک زن ریموت خاموش خواهد شد.
  5. کپی کردن ریموت درب پارکینگ با موفقیت اجرا شده و کافی است درستی آن را آزمایش نمایید.

مطلب پیشنهادی فهرست کامل ابعاد استاندارد درب ساختمان

در صورتی که در مراحل کپی کردن ریموت درب پارکینگ دچار اشتباه شدید، می توانید ریموت را ریست نموده و دوباره مراحل کپی کردن را طی کنید.

کپی کردن ریموت ماشین

روش کپی کردن ریموت ماشین درصورتی که ریموت ماشین از نوع بلوتوثی یا یونیورسال باشد، مانند ست کردن و کپی کردن ریموت درب پارکینگ بوده و به سادگی انجام می گردد.

اما چنانچه ریموت شما هایپنگ باشد، امکان کپی کردن آن با این روش وجود ندارد و باید از رسیور برای این کار استفاده نمایید.

چرا ریموت های هایپینگ به راحتی کپی نمی شوند؟

ریموت های هایپینگ دارای 16 بیلیون کد مختلف هستند که برای هربار ارتباط با رسیور، به صورت اتوماتیک یک کد نو تعریف خواهد شد. به همین علت کپی کردن ریموت هایپینگ با روش های معمول انجام نمی گردد. اما باید توجه کنید که این ریموت ها از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

ست کردن ریموت درب پارکینگ v2

  • ابتدا با استفاده از یک پیچ گوشتی، درب باکس کنترل را بردارید تا به برد آن دسترسی پیدا کنید.
  • برد باکس کنترل را آنالیز کنید که رسیور MR2 روی آن قرار داشته باشد. ممکن است این قطعه به شکل یک اسلات جداگانه در بسته بندی دستگاه قرار داشته باشد.
  • کلید P1 را بر روی دستگاه بیابید تا چراغ LED روی کیت به حالت چشمک زن درآید که با این کار یکی از کانال های برد فرمان آزاد خواهد شد.
  • برد فرمان 4 کانال دارد که با یک بار فشردن آن، کانال 1، با دو بار فشردن کلید P1 کانال 2 و همینطور با 3 و 4 بار فشردن این کلید، کانال های 3 و 4 فعال خواهد شد؛ که تعداد چشمک زدن چراغ LED نشانه فعال شدن آن ها می باشد.
  • کلید P1 را نگه داشته و یکی از کلیدهای ریموت را 4 ثانیه نگه دارید تا چراغ چشمک زن دستگاه ثابت و در نهایت خاموش گردد.

مطلب پیشنهادی نصب دستگیره درب ضد سرقت

ست کردن ریموت درب پارکینگ بتا

ریموت های بتا در مدل های مختلف 2007، 2011، 2013، 2014 و 2016 فراوری شده اند که در ادامه ست کردن هریک از آن ها را شرح می دهیم:

1. ریموت بتا 2007

برای ست کردن ریموت درب پارکینگ بتا 2007 باید کلید Learn را در رسیور بتا به همراه کلید باز کردن در ریموت به صورت همزمان فشار دهید و تا 3 ثانیه نگه دارید.

2. ریموت بتا 2011

ریموت بتا 2011 از نوع هایپینگ است و کپی کردن آن به سادگی انجام نخواهد شد. در صورتی که رسیور 2011 دارید، از روش ست کردن ریموت درب پارکینگ 2007 برای ست کردن این ریموت استفاده نمایید.

3. ریموت بتا 2013 ،2014 و 2016

کپی کردن ریموت درب پارکینگ هر سه مدل مانند ریموت بتا 2007 انجام می گردد. اما توجه کنید که ظاهر این ریموت ها با مدل 2007 تفاوت داشته و این تفاوت ممکن است باعث سردرگمی شما گردد.

4. خام کردن ریموت بتا 2018

خام کردن ریموت بتا 2018 مانند سایر ریموت هایی که با تکنولوژی لرنینگ کدگذاری شده اند، با انواع دیگر ریموت فرق دارد. برای خام کردن ریموت بتا 2018 باید از رسیور یاری بگیرید.

برای این کار کافی است کلید LEARN در رسیور را چند ثانیه نگه دارید. اما توجه کنید که با این کار، علاوه بر ریموت مورد نظر، تمامی ریموت هایی که به این رسیور متصل هستند، پاک شده و باید دوباره کدگذاری شوند.

سخن پایانی

با استفاده از روش هایی که گفته شد، از این پس می توانید برای کپی کردن ریموت درب پارکینگ منزلتان اقدام نمایید. در صورت برخورد به هر مسئله ای می توانید از افراد باتجربه و متخصص خبرنگاران یاری بگبرید بعلاوه می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید تا متخصصین خبرنگاران در کوتاه ترین زمان ممکن به آن ها پاسخ دهند.

توصیه آقای مجید ضرونی متخصص ریست و راه اندازی ریموت درب پارکینگ برای شما:

برای اینکه کپی کردن ریموت درب پارکینگ به راحتی انجام گردد به چند نکته توجه داشته باشید:
  • فرکانس عملکرد هر دو ریموت باید یکسان باشد.
  • در زمان کپی کردن ریموت پارکینگ، آنتن هر دو ریموت را کاملا نزدیک یکدیگر قرار دهید.
  • برای اینکه کپی ریموت با اختلال روبرو نگردد، ریموت ها را از دستگاه هایی مانند موبایل و مودم های بی سیم دور نگه دارید.
  • قبل از کپی کردن، باتری ریموت ها را چک کنید که در شرایط خوبی باشند و از سالم بودن ریموت ها اطمینان حاصل کنید. بنابر تجربه بسیاری از کاربران، در بیشتر مواقع عدم توجه به این نکته، کپی کردن ریموت درب پارکینگ را با مشکل روبرو می سازد.
منبع: آچاره
انتشار: 5 دی 1402 بروزرسانی: 5 دی 1402 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5300

به "کپی کردن ریموت درب پارکینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپی کردن ریموت درب پارکینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید