گردشگران به یخچال های طبیعی چهارمحال و بختیاری نزدیک نشوند

به گزارش مجله نماشو، معاون گردشگری و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری گفت: گردشگران از حضور در مجاورت یخچال های طبیعی این استان خودداری کنند.

گردشگران به یخچال های طبیعی چهارمحال و بختیاری نزدیک نشوند

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، فرجام سمیعی روز شنبه یکم شهریورماه 1399 با اعلام این خبر تأکید کرد: با توجه به کاهش ضخامت یخچال های طبیعی و احتمال ریزش آن ها، مسافران و گردشگران در استان برای داشتن سفری ایمن در طبیعت از ورود به آن ها خودداری کنند.

او اضافه کرد: خاموش کردن آتش، خودداری از اقامت در مسیل ها و مناطق حادثه خیز، پرهیز از ورود بدون مجوز به منابع آبی شامل رودخانه ها، سدها و دریاچه ها، اطمینان از سالم بودن آب های آشامیدنی قبل از نوشیدن، بهره مندی از خدمات راهنمایان دارای کارت و تورهای گردشگری، خودداری از رانندگی در شب و هوای نامناسب و پرهیز از روشن کردن وسایل گازسوز در فضاهای بسته و چادر مورد توجه تمامی مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری باشد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری شرح داد: تمامی این موارد در قالب دو تابلو در محل غار یخی چما در شهرستان کوهرنگ نصب شده است.

او یادآور شد: امید است با عنایت به تابلوهای هشدار و اخطار دهنده نصب شده در محل غار یخی چما و رعایت نکات ایمنی از سوی گردشگران، شاهد رخدادهای تأسف بار در این مکان نباشیم.

در پی خشک سالی های اخیر و گرمای شدید هوا، احتمال شکسته شدن یخ و برف و ریزش غار یخی چما وجود دارد.

غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علیخان شهرستان کوهرنگ و در فاصله 113 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3569

به "گردشگران به یخچال های طبیعی چهارمحال و بختیاری نزدیک نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران به یخچال های طبیعی چهارمحال و بختیاری نزدیک نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید