2 شهرآورد در نیم فصل

به گزارش مجله نماشو، تقابل سرخابی ها در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بیش از همه به سود تراکتورسازی و سپاهان است که خود را مدعی کسب جام در این رقابت ها می دانند.

2 شهرآورد در نیم فصل

به گزارش خبرنگاران ، طبق برنامه ای که سازمان لیگ طراحی نموده استقلال و پرسپولیس در تاریخ پنجم مهر ماه امسال رخ در رخ هم قرار می گیرند. دیداری که در هفته هشتم رقابت های لیگ برترهجدهم برگزار می گردد. در واقع بعد از بازی هایی که استقلال و پرسپولیس در هفته هفتم برگزار می نمایند یعنی در تاریخ سی ویکم شهریور و یکم مهر ماه، به فاصله چند روز باید در بازی مهم شهرآورد مقابل هم بایستند. این بازی اما ممکن است به فاصله اندک زمانی دوباره در رقابت های جام حذفی تکرار گردد. در برنامه ای که برای جام حذفی فصل جاری طراحی گردیده استقلال و پرسپولیس خیلی زود به هم می خورند. اگر استقلال را در مرحله یک شانزدهم این رقابت برنده بازی با نفت مسجد سلیمان بدانیم و پرسپولیس را پیروز بازی با نود ارومیه، در نتیجه سرخابی ها باید در مرحله یک هشتم نهایی با هم رقابت نمایند. هر سال برنامه ریزان جام حذفی مسیر را طوری برای سرخابی ها طراحی می کردند که تا فینال یا لااقل پای فینال با هم دیداری نداشته باشند تا یکی از این دو تیم شانس رسیدن به بازی پایانی را از دست ندهند اما امسال ماجرا خیلی فرق می نماید و دو تیم در دومین بازی خود در رقابت های جام حذفی به هم می خورند.

سازمان لیگ البته هنوز هیچ تاریخی را برای برگزاری بازی دو تیم در مرحله یک شانزدهم نهایی اعلام ننموده و به همین دلیل برگزاری آن بازی در مرحله یک هشتم نهایی نیز منوط به برگزاری بازی های دو تیم در مرحله قبل است. طی روزهای اخیر تیم های حاضر در این رقابت ها بازی های خود را برگزار نموده اند اما استقلال و پرسپولیس به دلیل درگیری با رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از حضور مقابل رقبای خود معاف گردیده اند. بدون شک اگر رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در میان نبود، سرخابی ها نیز در این روزها که رقابت های جام حذفی در حال برگزاری است، مقابل هم قرار می گرفتند اما در پیش بودن این بازی ها که دوشنبه آتی برگزار می گردد، موجب گردیده بازی های دو تیم در مرحله یک شانزدهم جام حذفی برگزار نگردد. بنابراین دیدار دو تیم در مرحله یک هشتم هم زمانی برنامه ریزی می گردد که بازی های مرحله یک شانزدهم برگزار گردیده باشد.

با این حال پیش بینی می گردد که فاصله آن چنانی میان دربی اول که در لیگ برگزار می گردد وتاریخش هم اعلام گردیده با این بازی که در جام حذفی انجام خواهد شد، ایجاد نگردد و دو تیم تا قبل از نیم فصل دو بار رخ در رخ هم قرار بگیرند. در پیش بودن جام ملت های آسیا نیز سازمان لیگ را مجاب می نماید تا قبل از نیم فصل دیدار دو تیم در رقابت های جام حذفی را هم برنامه ریزی کند تا این بازی به روزهای پر کار ماه های پایانی سال کشیده نگردد. در سازمان لیگ اکنون بحث است که این بازی در چه تاریخی برگزار گردد. گرچه نباید فراموش کنیم که استقلال یک بازی عقب افتاده هم مقابل همین نفت مسجد سلیمانی دارد که در جام حذفی باید مقابلش قرار بگیرد. این بازی عقب افتاده کار تصمیم گیری برای برگزاری بازی های آتی استقلال را نیز سخت نموده است و از سویی سازمان لیگ باید جانب تیم ملی را هم داشته باشد.

تکمله: تقابل سرخابی ها در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بیش از همه به سود تراکتورسازی و سپاهان است که خود را مدعی کسب جام در این رقابت ها می دانند.

9-250

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2546

به "2 شهرآورد در نیم فصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 شهرآورد در نیم فصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید