3 فضانورد چینی به مدار زمین می فرایند

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، فردا یک موشک به فضا می رود تا 3 فضانورد چینی را به ماژول ایستگاه فضایی این کشور در مدار زمین ببرد.

3 فضانورد چینی به مدار زمین می فرایند

طبق بیانیه آژانس فضایی چین، موشک حامل فضانوردان از صحرای گوبی واقع در شمال این کشور به فضا پرتاب می گردد. نی هایشنگ (56 ساله)، لیو بومینگ (54 ساله) و تانگ هانگبو (45 ساله) نخستین فضانوردان مرد چینی هستند که به تیانگونگ (نخستین ایستگاه فضایی این کشور در مدار زمین) می فرایند. البته این ایستگاه هنوز تکمیل نشده است.

دفتر مهندسی فضایی سرنشین دار چین در یک کنفرانس مطبوعاتی این خبر را گفت و گفت: عملیات پرتاب موشک ساعت 9:22 دقیق صبح به وقت پکن و از مرکز پرتاب فضایی جیوچوان در صحرای گوبی انجام می گردد.

مأموریت ارسال این 3 فضانورد شنژ و-12 نام گرفته است. شنژ و12 نخستین مورد از 4 مأموریت سرنشین داری است که برای ایستگاه تیانگونگ برنامه ریزی شده و نقطه عطفی در برنامه فضایی چین به شمار میرود.

چین ماژول اصلی ایستگاه فضایی خود را در 29 آوریل به مدار زمین فرستاد. این بزرگترین ماژولی است که چین تابه حال ساخته و ارتفاع آن به 16.6 متر می رسد. ماژول مذکور دارای فضای 50 متر مکعب است.

طبق اطلاعات موجود این 3 فضانورد طی دوره مأموریت خود، دو پیاده روی فضایی برای نصب تجهیزات روی ایستگاه انجام خواهند داد.

این درحالی است که فضانوردان چینی به علت مخالفت آمریکا و قوانین محدود کننده این کشور، در ایستگاه فضایی بین المللی حضور ندارند. از سوی دیگر روسیه که نقش پررنگی در این ایستگاه دارد هم میخواهد تا 2030 میلادی ایستگاه فضایی خود را در مدار زمین بسازد.

محققان این کشور در 7 ماه گذشته به طور موفقیت آمیز کاوشگرهایی را به ماه و مریخ ارسال کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2370

به "3 فضانورد چینی به مدار زمین می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 فضانورد چینی به مدار زمین می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید