6 خاصیت عجیب آلوئه ورا برای زیبایی پوست ، مو و لاغری

به گزارش مجله نماشو، آلوئه ورا از جمله گیاهان جادویی و اتفاقا در دسترس برای شفاف سازی پوست و زیبایی و درخشندگی موهاست در حقیقت آلوئه ورا برای زیبایی پوست بسیار موثر است. اغلب برندهای معتبر و مشهور آرایشی و بهداشتی در ترکیب محصولات ممتاز خود از گیاه آلوئه ورا استفاده می نمایند. 6 خاصیت عجیب آلوئه وار به عنوان گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان را از سایت FOOD NDTV در مجله بخوانید.

6 خاصیت عجیب آلوئه ورا برای زیبایی پوست ، مو و لاغری

1- کرم آلوئه ورا مای؛ درمانی موثر برای ترمیم پوست های خشک و آسیب دیده

آلوئه وار گیاهی سرشار از ویتامین E، C و بتاکارون است که سبب خواص بی نظیر غذایی و ضدپیری و نیز تاثیر آن در زیبایی پوست می گردد. اگر پوست صورت تان خشک است مقداری ژل آلوئه ورا، نوک قاشق چایخوری زردچوبه، یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری شیر و چند قطره گلاب را با هم مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت تان بگذارید.

اگر حوصله درست کردن ماسک ندارید یک پیشنهاد دیگر برای شما داریم. کرم دست و صورت آلوئه ورا مای غنی شده با ویتامین E و عصاره آلوئه ورا برای پوست های خشک و آسیب دیده یک گزینه بسیار مناسب است. این فرمول برای دست و صورت مناسب بوده و موجب حفظ رطوبت پوست و ارتقاء خاصیت کشسانی پوست می گردد. آلوئه ورای به کار رفته در این محصول دارای خاصیت ضدالتهابی و ترمیمی نیز هست. علاوه بر این در صورت ابتلا به اگزما، خارش و التهاب پوست دست و صورت و خشکی و کم آبی شدید پوست، کرم دست و صورت آلوئه ورا یک گزینه بسیار مناسب برای شماست.

در این باره بیشتر بخوانید

2- اسکراب آلوئه ورا برای زیبایی پوست دست و صورت

یکی دیگر از خواص آلوئه ورا برای زیبایی پوست دست و صورت استفاده از آن به صورت اسکراب است. یک فنجان ژل آلوئه ورا تازه، یک فنجان شکر و دو قاشق غذاخوری آب لیموترش را با هم مخلوط کنید و در حمام به صورت اسکراب روی پوست صورت و بدن بمالید. اسکراب آلوئه ورا برای زیبایی پوست دست و صورت شما معجزه می نماید و سلول های مرده را از بین می برد.

3- آلوئه وار برای درمان جوش

اگر پوستی مستعد جوش و آکنه دارید مقداری ژل آلوئه ورا، با مقداری گردوی آسیاب شده و عسل مخلوط کنید (گردو باید مثل آرد شده باشد). خواص آنتی اکسیدانی آلوئه وار و عسل پوست شما را صاف و شفاف و چربی پوست شما را تنظیم می نماید.

4- آلوئه ورا برای زیبایی پوست حساس

مقداری ژل آلوئه ورا، آب خیار، ماست و گلاب را با هم مخلوط کنید تا یک ماسک یکدست به دست بیاید. ماسک را روی پوست صورت و دست بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشورید.

5- آلوئه ورا برای کاهش وزن و لاغری

علاوه بر کاربردهای فراوان آلوئه ورا در صنعت زیبایی، این گیاه شگفت انگیز در حوزه تغذیه و سلامت هم کاربردهای فراوانی دارد. یکی از کاربردهای بالقوه آلوئه ورا تاثیر آن بر کاهش وزن و لاغری است. آلوئه ورا سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آمینو اسید، انواع آنزیم و استرول است که در کاهش وزن و لاغری موثرند.

برای درست کردن یک نوشیدنی خوشمزه آلوئه وار به منظور کاهش وزن و البته تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین انرژی لازم در طول روز مقداری ژل آلوئه ورا را در غذاساز میکس کنید. سپس مقداری از سبزیجات یا میوه های مورد علاقه تان و ترجیحا مقداری شیرین را به این ژل اضافه نموده و میل کنید. اگر طعم نوشیدنی کمی به تلخی می زد مقداری عسل و لیموترش هم اضافه کنید.

6- آلوئه ورا برای درمان ریزش مو

اگر دچار ریزش مو هستید و از انواع مکمل ها و ماسک های پیشنهادی نتیجه نگرفته اید این بار آلوئه ورا را امتحان کنید. آلوئه ورا حاوی آنزیم هایی است که سلول های مرده پوست را ترمیم می نمایند و به همین دلیل آلوئه ورا یکی از اجزای اصلی شامپوهای ضد ریزش مو است. در حقیقت آلوئه وار ساختاری شبیه کراتین دارد که سبب بازسازی و جوانی و رشد دوباره موها و نیز جلوگیری از شکستگی و خرد شدن موهای خشک و آسیب دیده می گردد. برای تهیه یک ماسک مو مقوی با آلوئه ورا مقداری ژل آلوئه ورا با چند قطره روغن نارگیل خالص ترکیب کنید و روی موها بمالید و چند ساعت روی مو نگه دارید و سپس آبکشی کنید.

آدامس بایودنت دارنده نشان توث فرندلی؛ این آدامس دوست دندان های شماست

آموزش طرز تهیه 4 ماسک خانگی با عسل برای ترمیم انواع پوست

منبع: افق کوروش
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2921

به "6 خاصیت عجیب آلوئه ورا برای زیبایی پوست ، مو و لاغری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 خاصیت عجیب آلوئه ورا برای زیبایی پوست ، مو و لاغری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید