8 هیات وزنه برداری همچنان بدون رییس، چرا انتخابات برگزار نمی گردد؟

به گزارش مجله نماشو، تعدادی از هیاتهای وزنه برداری همچنان با سرپرست اداره می شوند که این مسئله برای رشته المپیکی و مدال آوری چون وزنه برداری اتفاق خوشایندی نیست.

8 هیات وزنه برداری همچنان بدون رییس، چرا انتخابات برگزار نمی گردد؟

به گزارش خبرنگاران، وزنه برداری با توجه به سهمی که در مدال آوری کاروان ایران در المپیک دارد ، یکی از رشته های مهم در ورزش ایران محسوب می گردد بنابراین باید کوشش گردد از هر اتفاقی که ممکن است باعث لطمه خوردن این رشته گردد، جلوگیری کرد. در وزنه برداری شاهد هستیم که استانهای مختلف استعدادهایی را تحویل تیم ملی می دهند بنابراین فعال بودن استانها و معین بودن برنامه های آنها یکی از نکات کلیدی است که می تواند به ادامه داربودن روند پرورش قهرمانان یاری کند.

اما مسئله ای که ایجاد نگرانی نموده بلاتکلیفی تعدادی از هیات ها و معین نبودن زمان انتخابات آنها است که این اتفاق دیگر دارد بیش از حد زمان می برد.

این بلاتکلیفی هیات ها برای رشته وزنه برداری اصلا اتفاق خوشایندی نیست چون در حالی که استانها باید به فکر برنامه ریزی بلند مدت باشند اما همچنان درگیر برگزاری یک انتخابات ساده هستند، انتخاباتی که می توانست زودتر از این پرونده آن بسته گردد.

از طرف دیگر دوره چهارساله ریاست فدراسیون 7 اردیبهشت 98 به خاتمه رسید و با توجه به اینکه همین هیات ها مجمع را تشکیل می دهند، بنابراین معین نشدن بحث انتخابات این هیات ها به منزله حضور نداشتنشان در انتخابات است چون رییس در مجمع حق رای دارد نه سرپرست.

بنابراین از هر طرف به این اتفاق نگاه کنیم در نهایت به این نکته می رسیم که آسیب های تاخیر در برگزاری انتخابات هیات ها تنها متوجه وزنه برداری است و این انتظار وجود دارد فدراسیون هر چه زودتر به فکر معین شدن تکلیف انتخابات این هیاتها باشد چراکه دیر یا زود در نهایت بالاخره باید این هیات ها صاحب رییس شوند پس بهتر است این کار هر چه زودتر و تا قبل از اینکه حاشیه بیشتری را ایجاد کند، انجام گردد.

در ادامه نگاهی به این هیات ها می اندازیم:

هیات وزنه برداری ایلام

دوره ریاست چهارساله همایون بسطامی دی ماه 1396 به خاتمه رسیده اما همچنان انتخابات آن برگزار نشده است. در این مدت خود بسطامی سرپرستی هیات را برعهده دارد تا تکلیف انتخابات معین گردد.

هیات وزنه برداری خراسان رضوی

احسان قاسمیان رییس هیات در خرداد 1397 از سمت خود استعفا داد و سپس برای آن سرپرست مشخص شد . اما هنوز هم زمان برگزاری انتخابت این هیات معین نشده است.

البته طبق گفته حبیب پور سرپرست هیات به خبرنگاران، ثبت نام از کاندیداها صورت گرفته و منتظر احراز صلاحیت ها هستند تا زمان برگزاری مجمع انتخابات معین گردد.

هیات وزنه برداری کرمانشاه

دوره ریاست بابک سلیمی سوم اردیبهشت 1397 به خاتمه رسید اما هنوز زمان برگزاری انتخابات این هیات هم معین نشده است.

حتی این مسئله باعث شد سعدی رشیدی سرپرست هیات نیز گلایه کند. او به خبرنگاران گفت: این موضوع باعث شده تا نتوانیم برنامه ریزی میان مدت و یا بلندمدتی برای هیات داشته باشیم و تنها به برنامه های روتین برای اداره آن اکتفا کنیم .بلاتکلیفی هیات وزنه برداری به افول این رشته ورزشی پرطرفدار در کرمانشاه منجر خواهد شد. پیش از برگزاری بازی های آسیایی جاکارتا برای برگزاری مجمع انتخابات هیات وزنه برداری کرمانشاه رایزنی هایی با فدراسیون انجام شد، اما مسئولان فدراسیون اظهار داشتند که برگزاری مجمع را به بعد از مسابقات موکول خواهند کرد. پس از آن هم مجددا پیگیری هایی انجام دادیم که تاکنون بی نتیجه بوده است.

هیات وزنه برداری قزوین

ریاست این هیات برعهده حسین مقامی بود که 28 بهمن 1396 دوره ریاست چهار ساله او به اتمام رسید اما از آن موقع تاکنون هیات همچنان با سرپرست اداره می گردد که البته سرپرستی آن هم برعهده خود مقامی گذاشته شد. مقامی هم بارها نسبت به برگزار نشدن انتخابات هیات قزوین اعتراض نموده است. مقامی هم دبیر فدراسیون وزنه برداری بود اما توسط علی مرادی عزل شد.

هیات وزنه برداری مرکزی

ریاست این هیات پیش از این برعهده محمد راهپیما بود که دی ماه 1395 از سمت خود استعفا داد. پس از آن، هیات با سر پرست اداره می گردد.

هیات وزنه برداری هرمزگان

ریاست این هیات برعهده رضا شهریاری بود که آبان 1396 به خاتمه رسید. سرپرستی این هیات مدتی است برعهده محمد راستی گذاشته شده تا انتخابات برگزار گردد.

اما در این میان دو هیات هم هستند که با وجود برگزاری مجمع انتخاباتی اما پس از مدتی با ورود سازمان بازرسی، انتخاباتشان باطل اعلام شد و این دو هیات هم با سرپرست اداره می شوند.

هیات وزنه برداری چهارمحال و بختیاری

انتخابات این هیات در سال 95 برگزار گردید و مهران رئیسی به عنوان رییس هیات انتخاب شد اما بعد از دو سال سازمان بازرسی به انتخابات ورود کرد و به مدرک تحصیلی رییسی ایراد گرفت و سپس انتخابات در نیمه اول سال 97 باطل شد. این هیات هم با سرپرست اداره می گردد که سرپرستی آن دوباره بر عهده خود رییسی گذاشته شد.

هیات وزنه برداری کهگیلویه و بویر احمد

مجمع انتخاباتی این هیات در هشتم اردیبهشت امسال برگزار و عبدالرحیم کاظمی به عنوان رییس این هیات انتخاب شد. اما بعد از گذشت حدودا 5 ماه از برگزاری این انتخابات، سازمان بازرسی اظهار داشت تخلفاتی در برگزاری مجمع صورت گرفته و انتخابات باطل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4868

به "8 هیات وزنه برداری همچنان بدون رییس، چرا انتخابات برگزار نمی گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 هیات وزنه برداری همچنان بدون رییس، چرا انتخابات برگزار نمی گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید