آذربایجان شرقی می تواند به عنوان یکی از قطب های آی سی تی کشور مطرح گردد

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به پتانسیل های استان در حوزه آی سی تی، گفت: آذربایجان شرقی می تواند به عنوان یکی از قطب های آی سی تی کشور مطرح گردد.

آذربایجان شرقی می تواند به عنوان یکی از قطب های آی سی تی کشور مطرح گردد

محمد فرزاد روز یکشنبه در جلسه آنالیز شرایط نوآوری و فناوری آذربایجان شرقی در بخش آی سی تی که با حضور متخصصان و فعالان امر و معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات برگزار گردید، با تشریح شرایط صنعتی استان، اظهار کرد: آذربایجان شرقی دارای هشت گمرک بوده و در مجموع هشت منطقه ویژه مالی دارد.

وی ادامه داد: همچنین، 83 موسسه و 45 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان و 184 شرکت در مراکز رشد استان مستقر است؛ البته در مجموع تعداد شرکت های دانش بنیان استان برابر با 165 شرکت است.

وی با اشاره به وجود 10 مرکز رشد در استان، گفت: 49 شرکت فعال در حوزه ICT در مراکز رشد مستقر است؛ پنج شتابدهنده نیز در استان در حال فعالیت است که یکی از این شتابدهنده ها، دانش بنیان بوده و مابقی در کوشش هستند که سطح دانش بنیان خود را اخذ نمایند.

به گزارش خبرنگاران، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به پتانسیل های دانشگاهی استان، اظهار کرد: در آذربایجان شرقی 76 مرکز علمی و دانشگاهی تعریف شده است که ظرفیت بسیار خوبی است.

وی در ادامه تاکید نمود: در حوزه آی سی تی نیز پتانسیل های استان به حدی است که با توجه به امکانات از حیث آزمایشگاه تحقیقاتی، آزمایشگاه های آموزشی و مرکزی و همچنین اعضای هیات علمی، یکی از قطب های آی سی تی کشور باشد. به عنوان مثال، دانشگاه تبریز 28 آزمایشگاه، دانشگاه صنعتی سهند چهار آزمایشگاه، دانشگاه شهید مدنی هفت آزمایشگاه و دانشگاه آزاد تبریز چهار آزمایشگاه تحقیقاتی در حوزه آی سی تی دارند.

وی با اشاره به آمار استارت آپ ها و توسعه دهندگان نرم افزار در استان نیز اشاره نمود و گفت: در این رابطه، 2419 فروشگاه مجازی دارای اینماد در استان فعالیت می نمایند؛ همچنین 1146 توسعه دهنده اپلیکیشن تلفن همراه در سطح استان فعال هستند.

فرزاد در ادامه، اعلام کرد: معتقدم در بحث استارت آپ ها و حمایت هایی که اعمال می گردد، باید هوشمندانه تر عمل کنیم و سبک حمایتی از شرکت ها باید بازنگری گردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توانمندی های استان در حوزه فضایی نیز اشاره نمود و اضافه کرد: در این حوزه نیز آذربایجان شرقی با اختلاف زیاد مقام برتر را بین استان ها کسب نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3386

به "آذربایجان شرقی می تواند به عنوان یکی از قطب های آی سی تی کشور مطرح گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان شرقی می تواند به عنوان یکی از قطب های آی سی تی کشور مطرح گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید