آمریکا در آتش می سوزد ، ده ها کشته و میلیون ها بی خانمان در مهیب ترین آتش سوزی سال

به گزارش مجله نماشو، دست کم 10 نفر در بدترین آتش سوزی سال کالیفرنیای شمالی جان خود را از دست داده اند و امدادگران و نیروهای آتش نشانی در پی یافتن نشانی از 16 فرد گمشده می گردند.

آمریکا در آتش می سوزد ، ده ها کشته و میلیون ها بی خانمان در مهیب ترین آتش سوزی سال

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای پی، وزش بادهای شدید در منطقه باعث شده بود بالگردهای آتش نشانی نتوانند در منطقه پرواز نمایند و به همین دلیل عملیات اطفا و مهار آتش بسیار کند پیش می رفت. با این حال، صبح آدینه از شدت وزش باد کاسته شد اما این بار وجود دود غلیظ کار امدادرسانی را سخت نموده است. در بسیاری از مناطق ایالت کالیفرنیای شمالی پرچم سرخ رنگ هشدار شدید به اهتزار درآمده است.

در منطقه بات کانتی امدادگران و آتش نشانان جنازه 10 نفر را از زیر خاکسترهای آتش بیرون کشیدند تا تعداد کشته ها در دو روز به 10 نفر برسد. چهار نفر هم با سوختگی شدید در بیمارستان بستری هستند. در آتش سوزی های چند هفته اخیر در مناطق شمال شرقی سان فرانسیسکو بیش از 2000 خانه مسکونی تخلیه شده و انتظار می رود آمار کشته ها بسیار بیش از رقم های فعلی باشد. گروه های ارزیاب برای سنجش میزان خرابی ها از روز آدینه دست به کار شده اند.

از ایالت اورگن هم خبر می رسد 500 هزار نفر از ترس شعله های آتش خانه و کاشانه خود را رها و برای حفظ جان به مناطق امن تر فرار نموده اند. تا امروز دست کم 10 درصد از ساکنان این ایالت بی خانمان شده اند و همزمان آمار مرگ و میر آتش سوزی در غرب آمریکا به 15 نفر رسیده است. گفته می گردد ابعاد آتش سوزی اخیر در سه دهه اخیر بی سابقه بوده و به مرگ سه نفر و نابود شدن پنج شهر کوچک منجر شده است. از شهر شش هزار نفری تلنت در اورگن جز تلی از خاکستر چیزی نمانده است.

کیت براون، فرماندار اورگن روز پنجشنبه اعلام نمود 900 هزار جریب از زمین های این ایالت فقط در چند روز گذشته در آتش سوخته و خاکستر شده است؛ درست دو برابر نابودی های ناشی از آتش سوزی در هر سال. در ایالت واشنگتن هم یک پسر یک ساله در کوشش خانواده اش برای فرار کردن از شعله های آتش جان خود را از دست داد. بیش از 17 هزار نفر از نیروهای آتش نشانی در آمریکا در حال مبارزه با شعله های سرکش آتش هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1286

به "آمریکا در آتش می سوزد ، ده ها کشته و میلیون ها بی خانمان در مهیب ترین آتش سوزی سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در آتش می سوزد ، ده ها کشته و میلیون ها بی خانمان در مهیب ترین آتش سوزی سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید