آمریکا مدعی فروش یک میلیون بشکه بنزین مصادره شده از ایران شد

به گزارش مجله نماشو، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا ادعا نموده 1.2 میلیون بشکه بنزین ایران را که سال گذشته میلادی مصادره نموده بود فروخته و پول آن که دهها میلیون دلار می گردد به حساب بنیاد قربانیان آمریکایی کشورهای حامی تروریسم واریز می نماید.

آمریکا مدعی فروش یک میلیون بشکه بنزین مصادره شده از ایران شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران و به نقل از رویترز مقامات رسمی وزارت دادگستری آمریکا مدعی شدند که بیش از یک میلیون بشکه بنزین ایران را که به بهانه نقض تحریم ها سال گذشته گرفته و مصادره نموده بود به فروش رسانده و پول آن را به حساب بنیاد قربانیان آمریکایی کشورهای حامی تروریسم واریز می نمایند.

سال گذشته دولت ترامپ با ادعای اینکه 1.2 میلیون بشکه بنزین ایران را در 4 تانکر به مقصد ونزوولا ارسال می شده گرفته بود آن موقع محموله های بنزین به کشتی های دیگری منتقل شده و به مقصد آمریکا ارسال شد.آمریکا مدعی شد که این کشتی ها تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض نموده است.

مارک رایموندی سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا گفت: برنامه فروش این محموله ها سرانجام یافته و در حال نهایی کردن هزینه ها هستیم.

وی از ارزش واقعی این محموله های اظهار بی اطلاعی نموده اما گفته است که احتمالا دهها میلیون دلار ارزش داشته باشد.

رایموندی تاکید نموده است که وزارت دادگستری آمریکا هنوز احتیاج به حکم دادگاه برای تصرف سود حاصل از این فروش و انتقال به بنیاد بنیاد قربانیان آمریکایی کشورهای حامی تروریسم دارد.

هفته گذشته هم آمریکا نفتکش یونانی آشیل را با پرچم لیبریا (کشوری کوچک در غرب آفریقا) توقیف کرد. مقامات آمریکایی مدعی شده اند این کشتی به جای محمولهٔ نفتی عراق، حامل نفت خام ایران است و کسانی با جعل مدارک دربارهٔ محمولهٔ آن قصد دور زدن تحریم های نفتی ایران را داشته اند براساس آمارهای ردیابی کشتی هاریفنیتیو این کشتی طبق برنامه زمانبندی شده 15 فوریه به بندر خیلج آمریکا وارد می گردد.

همان زمان خبرگزاری رویترز نوشت: چهار شرکت اماراتی و عمانی مالکیت محموله های بنزینی که آمریکا می گوید مال ایران است را عهده دارد شده و علیه توقیف محموله ها به دادگاه منطقه ای کلمبیا در ایالات متحده شکایت نموده اند.

شرکت مبین اینترنشنال امارات گفته بود مالک محموله بنزینِ نفتکش های بلا و برینگ است. شرکت عمان فیول که در انگلیس ثبت شده است نیز اظهار داشت مالک محموله بنزین نفتکش های پاندی و لونا است و شرکت عمانی سهار فیول نیز می گوید بخشی از محموله نفتکش لونا متعلق به این شرکت بوده است.

این شرکت ها گفته بودند حق کنترل و مالکیت بر محموله های بنزین توقیفی را دارند و خواستار برطرف توقیف آن ها هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3254

به "آمریکا مدعی فروش یک میلیون بشکه بنزین مصادره شده از ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مدعی فروش یک میلیون بشکه بنزین مصادره شده از ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید