آموزشگاه دوچرخه سواری دانشگاه صنعتی اصفهان راه اندازی شد

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران/اصفهان آموزشگاه دوچرخه سواری دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع، افتتاح و به بهره برداری رسید.

آموزشگاه دوچرخه سواری دانشگاه صنعتی اصفهان راه اندازی شد

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان امروز (یکشنبه- 14شهریورماه) در آیین راه اندازی آموزشگاه دوچرخه سواری در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: اگر زمانی دور بودن از مرکز شهر برای دانشگاه وسیله ای برای دریافت امتیازات بیشتر بود، امروز توجه به دستاوردها و قابلیت های دانشگاه صنعتی اصفهان راهی برای جذب و توسعه امکانات است.

سید مهدی ابطحی با بیان این که، دانشگاه صنعتی اصفهان به اسم یک شهر وسیع 20 هزارنفره در همسایگی نخبگان فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می تواند یک شهر دانش باشد، ادامه داد: در یک شهر دانشی، فناوری در سطح عالی خودش است. اگر به آینده نگاه کنیم این فناوری ها مضراتی دارد و لازمه آن حرکت به سمت زندگی سالم است.

وی با تأکید بر این که، در شهر دانشی هدف، داشتن زندگی سالم و توجه به ارزش های انسانی است، یادآور شد: در شهر دانشی، کار، سرگرمی، یادگرفتن، در کنار هم در شکل عالی خود واقع شده است. سلسه مراتب افراد بر اساس اعتبارات بین انسانی نیست. همه با حقوق رعایت شده زندگی می نمایند و علاوه برآن حمل ونقل افراد غیرآلاینده و تمیز است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که افتتاح آموزشگاه دوچرخه سواری، چیزی بیشتر از یک ورزش است، توضیح داد: دوچرخه سواری در دل خود دانش و روش بهتر زندگی کردن دارد. دوچرخه بیش از یک وسیله حمل ونقل است، چرا که وسیله ای ساده تراست که در آن تفاخر مرتبه نیست، با سلامتی انسان رابطه دارد، حمل ونقل با آن برای دیگران ایجاد دردسر نمی نماید و در نهایت مناسب فضای یک زندگی در شهر دانشگاهی است.

ابطحی گفت: دوچرخه سواری، یک ابزار ساده حمل ونقل با اثرات فرهنگی بی تعداد است. فرهنگ دوچرخه سواری بر مناسبات کانون های زندگی دانشگاهی اثر می گذارد. در کاهش مقدار عجول بودن آدم ها مؤثر است و یاری می نماید افراد جامعه دانشگاهی افرادی با طمأنینه، متفکر، شکیبا و ساده باشند.

وی اضافه نمود: در جهان هم شهرهایی که به سمت زندگی سالم رفتند اثرات اجتماعی زیادی دیدند. هرچند هر تغییری در ابتدا با مخالفت ها و مقاومت هایی همراه باشد، استمرار و همت در این کار اثرات فرهنگی و اجتماعی بزرگی در آینده خواهد داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که به نظر می رسد 60 درصد از نواحی دانشگاه مناسب استفاده این نوع حمل ونقل مقرون به صرفه و سالم است، اضافه نمود: اراضی وسیع دانشگاه شایسته تبدیل به سکونتگاه نخبگانی است که احتیاجهای خودش را می تواند تأمین کند و افراد آن بدون احتیاج به فضای پیرامونی آلوده و حس دلتنگی در آن، زندگی می نمایند. تا رسیدن به این نقطه، دانشگاه صنعتی اصفهان راه طولانی دارد اما به نظر می رسد تربیت بدنی نسبت به همه جا با شتاب بیشتر جلو می رود.

وی ابراز امیدواری کرد به همت مرکز تربیت بدنی به سرعت استفاده از دوچرخه در سطح دانشگاه برای همگان فراهم گردد و امیدواریم فرهنگ دوچرخه سواری بر مناسبات اجتماعی افراد دانشگاهی اثر مثبت داشته باشد.

ابطحی اضافه نمود: نقطه مطلوب زمانی است که درخواست های ما به جای ایجاد پارکینگ مسقف، به سمت تعداد و ایستگاه های بیشتر برای دوچرخه سواری برود. امیدواریم روزی بتوانیم رینگ مرکزی دانشگاه را هم برای عبور غیر موتوری آماده کنیم.

رئیس مرکز تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان هم در حاشیه این مراسم، گفت: تقاضا و علاقه مندی بسیاری از دانشگاهیان به خصوص بانوان دانشگاه برای استفاده از دوچرخه وجود داشت که ما را مصمّم ساخت فضای مناسبی برای این ورزش پرطرف دار در نظر بگیریم.

علی نیک بخت با اشاره به این که فضای مناسبی در سایت تربیت بدنی دانشگاه وجود داشت، اضافه نمود: با حمایت اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم و معاونت دانشجویی دانشگاه، اعتبار مناسبی برای تأمین 20 دستگاه دوچرخه باکیفیت و با استاندارد مناسب در اختیار اداره کل تربیت بدنی دانشگاه قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: آموزشگاه دوچرخه سواری و پیست اسکی تربیت بدنی دانشگاه با حضور مربی مجرب کوشش می نماید با آموزش های تخصصی دوچرخه سواری، استعدادیابی و معرفی افراد علاقه مند به باشگاه های ورزشی، جوابگوی علاقه مندی جامعه دانشگاهی به خصوص بانوان در این رشته مهم ورزشی باشد.

به گزارش خبرنگاران، برنامه زمانی و نحوه ثبت نام افراد برای استفاده از دوچرخه های این مرکز به زودی به وسیله مرکز تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1850

به "آموزشگاه دوچرخه سواری دانشگاه صنعتی اصفهان راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزشگاه دوچرخه سواری دانشگاه صنعتی اصفهان راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید