اتاق بجنورد و سازمان فنی حرفه ای تفاهم نامه آموزشی امضا کردند

به گزارش مجله نماشو، با حضور رئیس سازمان فنی حرفه ای کشور و مقامات ارشد استانداری و سازمان فنی حرفه ای استان خراسان شمالی، تفاهم نامه آموزشی اتاق بجنورد با سازمان فنی حرفه ای منعقد شد.

اتاق بجنورد و سازمان فنی حرفه ای تفاهم نامه آموزشی امضا کردند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

رئیس اتاق بجنورد، یکی از برنامه های مهم و اصلی اتاق های بازرگانی را برگزاری دوره های آموزشی برای تجار و بازرگانان و فراوریکنندگان بیان کرد که امضای این تفاهم نامه نیز به تحقق آم یاری می نماید.

سعید پورآبادی در مراسم امضای این تفاهم نامه اضافه نمود: این دوره های آموزشی به صورت مستمر با حضور اساتید مجرب کشوری از سوی اتاق ایران با سرفصل های مختلف و متنوع برگزار می گردد که همیشه مورد استقبال بی شمار فعالان مالی استان و علاقه مندان قرار گرفته است.

پورآبادی اظهار کرد: در این خصوص نیز واحد آموزش اتاق بجنورد تفاهم نامه های آموزشی مختلف با مراکز دانشگاهی استان، شرکت شهرک های صنعتی، پارک علم و فناوری و ...منعقد نموده است.

وی به رتبه اول واحد آموزش اتاق بجنورد طی سه دوره متوالی طی سال های 96-97-98 اشاره نمود و یادآور شد: از زمان تأسیس اتاق بازرگانی تا به امروز بیش از 400 دوره آموزشی من جمله آشنایی با قوانین مقررات صادرات واردات، برند سازی، بسته بندی، تبلیغات، آداب تشریفات بین المللی، شیوه های حضور در نمایشگاه ها برای بیش از 3000 نفر برگزار نموده است.

وی از آمادگی و همکاری اتاق بجنورد با سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان در حوزه آموزش اطلاع داد.

اتاق بازرگانی نقش مهمی در مهارت آموزی دارد

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان فنی حرفه ای نیز گفت: امروز سهم ارزشمند اشتغال در گرو کوشش و همکاری نقش آفرینان اصلی در جامعه است.

او اضافه نمود: باید به این نگاه بیندیشیم که اتاق بازرگانی نماینده افکار فعال مالی جامعه را به عهده دارد زیرا اتاق هم در بخش بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی قابلیت های فراوانی دارد و شرکای آن اتاق های اصناف، مجمع امور صنفی و نظام های مهندسی و ... هستند.

اوسط هاشمی به صراحت بیان کرد و معتقد است اتاق بازرگانی و تمام اعضای فعال آن و تشکل های شکل گرفته مالی آن دارای صلاحدید حرفه ای مهارت هستند.

او با تأکید بر اینکه اتاق بازرگانی نقش مهمی در مهارت آموزی دارد، بیان کرد: سازمان فنی حرفه ای آماده است که بهترین مجتمع فنی برای اتاق بازرگانی در استان دایر کند و علاوه بر تنظیم سند توسعه استان سند اتاق را سازمان برای 5 ساله تنظیم نموده است که جز اسناد بالادستی سازمان فنی حرفه ای است.

هاشمی با اعلام اینکه بیش از 45 درصد فارغ التحصیلان کشور را پایگاه های آموزشی فنی حرفه ای تشکیل می دهند اظهار کرد: صرف فراوری دانش و یا ترویج دانش نمی توانیم به انسان توانمند برسیم.

رئیس سازمان فنی حرفه ای از آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه ای بر ایجاد دپارتمان های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک های صنعتی اطلاع داد و گفت: کسب مهارت باید ضمناً کار و همیشگی باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حرکت حوزه آموزش به سمت مهارت آموزی را در همه بخش های آموزشی جامعه ضروری دانست و گفت: باید 50 درصد آموزش های آموزش وپرورش و 30 درصد آموزش های حوزه آموزش عالی به سمت مهارت آموزی سوق یابد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: استان خراسان شمالی می تواند به عنوان دپارتمان ملی مهارت اصناف مطرح گردد تا بر اساس طرحی از سوی این استان بتوانیم اصناف را در دیگر استان های کشور نیز ساماندهی کنیم.

هاشمی اضافه نمود: این سازمان نسبت به ایجاد دپارتمان های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک های صنعتی تأکید دارد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3467

به "اتاق بجنورد و سازمان فنی حرفه ای تفاهم نامه آموزشی امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق بجنورد و سازمان فنی حرفه ای تفاهم نامه آموزشی امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید