گسترش روابط همه جانبه در تمامی حوزه ها بین خراسان شمالی و جمهوری ارمنستان

به گزارش مجله نماشو، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی روز سه شنبه 12 اسفندماه 99 در ملاقات با آرتاشس تومانیان سفیر جمهوری ارمنستان اضافه کرد: امیدواریم با این سفر ارتباطات خراسان شمالی با کشور ارمنستان بیش از قبل توسعه یابد.

گسترش روابط همه جانبه در تمامی حوزه ها بین خراسان شمالی و جمهوری ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

او با بیان اینکه کشور ارمنستان از بدو استقلال خود ارتباطات وسیعی با جمهوری اسلامی داشته، عنوان نمود: ما نیز به نوبه خود در خراسان شمالی بخش های مربوطه را توسعه خواهیم داد، به عنوان یک کشور همسایه توانمندی های ارمنستان برای رشد و توسعه به خصوص در یک دهه گذشته بیشتر شده است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه ارمنستان پس از استقلال به خوبی توانست راستا توسعه را طی کند و این قابل مشاهده است، اضافه نمود: با توجه به نگاه رهبری و به تبع آن دولت، با کشور ارمنستان بر پایه مودت و دوستی، دو ارمنی کرسی نمایندگی مجلس را در اختیار دارند و به واسطه همین تفاهم، مسلمانان در ارمنستان نیز از شرایط خوبی برخوردار هستند.

شجاعی خواهان ایجاد دفتر تجاری در خراسان شمالی برای تجار ارمنی و بالعکس آن در ارمنستان در راستای تبادل هیئت های تجاری و ارائه کالاهای کشور ارمنستان در قالب برگزاری نمایشگاه در این استان و بالعکس آن شد.

او با اشاره به هدف گذاری بلند استان در راستای افزایش حجم مبادلات گفت: کوشش می کنیم گام های بلندی را در این راستا با کشور ارمنستان برداریم، در حال حاضر خراسان شمالی به 20 کشور اروپایی و آسیایی صادرات دارد و راضی خواهیم شد در بحث نیروی انسانی و صادرات با کشور ارمنستان سهیم باشیم.

همکاری متقابل ارمنستان با خراسان شمالی در حوزه جهانگرد

سفیر جمهوری ارمنستان نیز در این ملاقات گفت: با توجه به سفرهای متعدد به استان های ایران هیچ استانی به اندازه خراسان شمالی علاقه مند و پیگیر امور ندیدم.

آرتاشس تومانیان، دکتر شجاعی را فردی علاقه مند و پیگیر در برقراری ارتباطات دانست و اضافه نمود: این طرز تفکر استاندار به سایر مدیران این استان منتقل شده لذا یکی از رکن های موفقیت همین دید مثبت استاندار و اعتماد طرفین است.

او طبیعت خراسان شمالی را بسیار نزدیک به طبیعت کشور ارمنستان عنوان و توضیح داد: خراسان شمالی دروازه کشورهای اوراسیا تلقی می گردد لذا می توانیم بجنورد را با یکی از شهرهای ارمنستان خواهرخواندگی اعلام کنیم.

تومانیان گفت: در تمام حوزه ها اعم از تجاری، جهانگرد، سرمایه گذاری، محصولات کشاورزی، سرامیکی و مواد غذایی می توانیم همکاری متقابل داشته باشیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1581

به "گسترش روابط همه جانبه در تمامی حوزه ها بین خراسان شمالی و جمهوری ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش روابط همه جانبه در تمامی حوزه ها بین خراسان شمالی و جمهوری ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید