اجاره خودرو بدون راننده در خارج از کشور

به گزارش مجله نماشو، از آن جایی که امکان حمل خودرو با هواپیماهای مسافری به کشورهای دیگر وجود ندارد، سیستم اجاره خودرو دغدغه ماشین داشتن مسافران در شهر و کشور مقصد را حل کرده است.

اجاره خودرو بدون راننده در خارج از کشور

خوشبختانه شرکت های اجاره خودرو در سراسر جهان وجود دارند و اغلب آن ها در فرودگاه شهر مقصد غرفه هایی دارند که شما می توانید از همان بدو ورود خودرو در اختیار داشته باشید. اجاره خودرو در کشورهای خارجی قوانینی دارد که در این راهنما قرار است بخوانید.

تاریخچه اجاره خودرو

خیلی از عمر خدمت اجاره خودرو در جهان نمی گذرد و حدود صد سال پیش بود که برای اولین بار شخصی به نام ساندرز در آمریکا تصمیم گرفت خودروی خود را به تاجران و جهانگرد ها بدهد و با نصب کیلومتر شمار، معیاری برای دریافت پول مشخص کرد. وقتی این ایده ساندرز به بار نشست او در بیش از 21 استان آمریکا شرکت اجاره خودرو راه اندازی کرد و بعدها شرکت رقیب او یعنی جیکوبس وارد این عرصه شد.

علاوه بر آمریکا در انگلیس هم شرکت اجاره خودرو به نام Godfrey Davis راه اندازی شد که بعدها کمپانی کرایه خودرو یوروکار آن را خریداری کرد. امروزه یورو کار یکی از معتبهترین شرکت های کرایه خودرو در سراسر جهان است که در شهرهای مختلف ایران هم فعالیت دارد.

راه های اجاره خودرو

شما می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین خودرو کرایه کنید. وب سایت کمپانی های کرایه خودرو به شما این امکان را می دهند تا قبل از رفتن به کشور مقصد، با وارد کردن نام شهر، تاریخ و مدت زمان کرایه خودرو، خودروهای موجود در آن شهر را ببینید. برای کرایه آنلاین خودرو هم لازم است اطلاعات مدارکی مثل گواهی نامه بین المللی با حداقل اعتبار یک سال و پاسپورت را وارد کنید و شخص متقاضی نباید سنش کمتر از 22 سال باشد.

کنندگی های شرکت های کرایه خودرو در فرودگاه ها، نزدیکی جاذبه های جهانگردی و مراکز شهر وجود دارند و اگر شما بخواهید خودرو را به صورت حضوری کرایه کنید، با ارائه مدارک و دریافت هزینه کننده شرکت ها این کار را برای شما انجام خواهند داد.

مدارک لازم برای اجاره خودرو

شرکت های اجاره خودرو هنگام کرایه دادن خودرو، مدارک و ضمانت هایی را از شخص اجاره کننده دریافت می کنند تا در صورت آسیب دیدن خودرو در مدت زمان اجاره، مدارک لازم برای جبران خسارت را در دسترس داشته باشند. مدارکی که باید در دست داشته باشید را بخوانید:

  • تکمیل فرم مشخصات اشخاص حقیقی و حقوقی
  • ارائه گواهینامه رانندگی بین المللی
  • اصل ویزا و پاسپورت متقاضی
  • پرداخت هزینه اجاره خودرو
  • ارائه سند یا وجه نقد برای بازگرداندن خودرو و ضمانت جرائم احتمالی (میزان وجه نقد دریافتی برای ضمانت بسته به سیاست شرکت های مختلف فرق دارد.)

شاید روزی شرایط حمل خودرو با قطار به درد شما هم بخورد.

گواهینامه بین المللی داشته باشید

یکی از شرایط کرایه خودرو در خارج از کشور این است که گواهینامه بین المللی داشته باشید. بین المللی کردن گواهینامه فرایند پیچیده ای نیست و اگر شما در کشور خودتان گواهینامه داشته باشید می توانید آن را به گواهینامه بین المللی تبدیل کنید. برای گرفتن گواهینامه بین المللی یک ساله، گواهینامه ایرانی شما باید حداقل 31 روز اعتبار داشته باشد و برای دریافت گواهینامه بین المللی سه ساله، گواهینامه ایرانی باید سه سال اعتبار داشته باشد.

پیش از سفر دقت داشته باشید که مهلت گواهی نامه شما به انتها نرسیده باشد. بعد از انتها اعتبار گواهینامه بین المللی تمدید نمی شود و شما باید برای تمدید آن به مراکز کانون های جهانگردی و اتومبیل رانی جمهموری اسلامی ایران مراجعه کنید. به همین دلیل است که مسافران از گواهینامه بین المللی سه ساله بیشتر از یک ساله استقبال می کنند. گواهی نامه بین المللی در 180 کشور جهان اعتبار دارد.

در این راهنما، تمام جزئیات و فرایند دریافت گواهینامه بین المللی را برای شما توضیح داده ایم.

اجاره خودرو کار آسان و مفیدی است

بعضی افراد دوست دارند در حین سفر، خودشان کنترل امور را به دست داشته باشند؛ یعنی هر جایی که دلشان می خواهد نگه دارند و با هر سرعتی که دوست دارند، رانندگی کنند. اجاره خودرو بهترین گزینه برای این نوع افراد است. در این راهنما با چگونگی کرایه خودرو کمی آشنا شدید. اگر باز هم در این مورد سوال یا مسئله ای دارید، حتما در بخش نظرات به اما اعلام کنید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5108

به "اجاره خودرو بدون راننده در خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره خودرو بدون راننده در خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید