احتمال بروز جنگ تجاری میان انگلیس و آمریکا

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در جریان ملاقات از لندن تاکید نموده که نسبت به امضای یک توافق تا آخر امسال که سخت مورد توجه هواداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست، خوشبین است اما با این وجود اعلام نموده که این توافق مشروط به نتیجه بخش بودن مذاکرات لندن با بروکسل است.

احتمال بروز جنگ تجاری میان انگلیس و آمریکا

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ بروشور تک برگی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

منوچین خاطرنشان ساخته که پیش از آنکه واشنگتن بتواند توافقی برای گسترش بازرگانی با بریتانیا امضا کند، انگلیس باید مسائل خاصی که با اتحادیه اروپا وجود دارد، حل نماید.

گفتنی است، منوچین در مجمع جهانی اقتصاد در داووس بر سر مالیات بر خدمات دیجیتالی با ساجد جاوید، همتای انگلیسی خود درگیری لفظی داشته است.

ایالات متحده و انگلیس در خصوص وعده جاوید برای وضع 2 درصد مالیات بر گوگل و فیسبوک و دیگر غول های دیجیتالی، مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.

آمریکا تهدید نموده است در آن صورت، با وضع تعرفه بر صادرات خودروهای ساخت انگلیس به آمریکا، مقابله به مثل خواهد نمود.

منوچین در اظهاراتی در اتاق فکر چَتَم هاوس در لندن، گفت: ایالات متحده قویاً احساس می نماید که وضع هرگونه مالیات بر مؤسسات دیجیتالی، تبعیض آمیز و نامناسب است.

در حالی که دولت انگلیس امیدوار است بتواند به محض خروج از اتحادیه اروپا در روز آدینه، با آمریکا وارد یک توافق سریع برای کاهش تعرفه ها و دیگر موانع بازرگانی گردد، اما احتمال بروز یک جنگ تجاری میان دو طرف نیز بعید به نظر نمی رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4004

به "احتمال بروز جنگ تجاری میان انگلیس و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بروز جنگ تجاری میان انگلیس و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید