احزاب راست افراطی برنده انتخابات پارلمانی اروپا خواهند بود

به گزارش مجله نماشو، نتایج یک بررسی نشان می دهد احزاب راست پوپولیستی نتیجه بسیار درخشانی را در انتخابات پارلمانی اروپا کسب کرده و احزاب سنتی باید در انتظار شکستی تلخ باشند.

احزاب راست افراطی برنده انتخابات پارلمانی اروپا خواهند بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که احزاب راست افراطی برنده انتخابات مجلسی اروپایی که در ماه می برگزار می شود خواهند بود وموفقیت چشمگیری را به دست می آورند.

این نظر سنجی نشان می دهد که فراکسیون متشکل از احزاب راستگرا موسوم به اروپای ملت ها و آزادی (ENF) حدود 67 کرسی بیش از 700 رای در مجلس آینده اروپا را دریافت خواهند کرد که حدود دو برابر بیش از سابق (37 کرسی) است.

این نظر سنجی که از طرف موسسه اینسا و به سفارش نشریه بیلد آلمان با همکاری انستیتوهای نظر سنجی در 6 کشور اروپایی دیگر برگزار شده است نشان می دهد که احزاب محافظه کار و سوسیال دموکرات در انتخابات مجلسی اروپا که در 23 و 26 ماه می (دوم و پنجم خرداد 98) برگزار می شود به شدت آراء خود را از دست خواهند داد.

در کنار فراکسیون احزاب راستگرای اتحادیه اروپا تنها لیبرال ها می توانند به عنوان برنده این انتخابات دیده شوند و فراکسیون این احزاب Alde می تواند به جای 68 کرسی سابق 101 کرسی را کسب کند.

فراکسیون (ENF)شامل طیف احزاب راست پوپولیستی تا راستگرای افراطی می شود که از جمله احزاب حاضر در این فراکسیون حزب آزادی اتریش ، حزب لیگ شمال در ایتالیا و حزب افراطی ملی فرانسه است.

در سه مورد از شش کشور اروپایی که نظر سنجی در آن اجرا شده است احزاب راستگرا قدرتمندترین حزب بوده اند. در فرانسه حزب افراطی ملی با 23 درصد، در ایتالیا حزب لیگ شمال با 33.4 درصد و در لهستان حزب ملی گرای قانون و عدالت (PiS) با 42 درصد پیشتاز بودند. حزب آزادی اتریش هم در این انتخابات با 24 درصد در جایگاه سوم قرار گرفت.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که فراکسیون محافظه کاران EVP که همچنین احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی هم به آن تعلق دارند باید در انتظار از دست دادن 43 کرسی بوده و 174 کننده به این مجلس بفرستند و فراکسیون سوسیال دموکرات ها هم باید منتظر از دست دادن 45 کرسی خود در مجلس اروپا باشند و 141 کننده به مجلس بفرستند. به این ترتیب این دو فراکسیون برخلاف پنج سال گذشته دیگر هیچ اکثریتی در مجلس اروپا نداشته تا بتوانند منفرد وبر ، نامزد ریاست کمیسیون اروپایی از این حزب را برای این سمت انتخاب کنند.

فراکسیون منتقد اروپا و راست محافظه کارECR هم 51 کرسی مجلس اروپا را کسب می کنند و چپ ها هم یک کرسی در مجلس را از دست داده و 51 کننده را به مجلس می فرستند. فراکسیون پوپولیست های راستگرا EFDD هم یک کرسی بیشتر در مجلس را کسب خواهند کرد و تعدا کنندگان آن ها به 42 نفر افزایش پیدا می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4717

به "احزاب راست افراطی برنده انتخابات پارلمانی اروپا خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احزاب راست افراطی برنده انتخابات پارلمانی اروپا خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید