اختلاف آلمان ایتالیا و فرانسه بر سر صندوق دفاعی اتحادیه اروپا

به گزارش مجله نماشو، آلمان با طرح پیشنهادی ایتالیا و فرانسه برای استفاده از اوراق قرضه با هدف تامین 5 میلیارد یورو منابع اقتصادی مورد احتیاج برای صندوق تحقیقات نظامی و دفاعی اتحادیه اروپا مخالفت نموده است.

اختلاف آلمان ایتالیا و فرانسه بر سر صندوق دفاعی اتحادیه اروپا

برای سفر به قیمت تور اروپا بهار با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید. سفری هیجان انگیز به سرزمین تاریخی اروپا و در عین حال لذت بردن از جاذبه های توریستی مدرن را از دست ندهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، روزنامه آلمانی هندلزبلات نوشت: برلین با طرح پیشنهادی رم و پاریس مبنی بر استفاده از اوراق قرضه برای تامین منابع اقتصادی مورد احتیاج صندوق تحقیقات دفاعی اروپا مخالف است.

دولت آلمان اعلام نموده است که استفاده از اوراق قرضه راه چاره مناسبی برای تامین منابع اقتصادی این گونه پروژه ها نیست.

دولت آلمان تاکید نموده است که چنین طرحی مغایر با اصول اساسی بودجه خوب است و بنابر این راه چاره مناسبی برای تامین اقتصادی کوشش های دفاعی اروپا نخواهد بود.

کمیسیون اروپا نخستین بار در اواخر نوامبر تشکیل این صندوق را پیشنهاد داده بود تا به دولت های اروپایی اجازه دهد هزینه های خود را برای خرید بالگردها و هواپیماهای جدید، کاهش دهند.

رم و پاریس از این پیشنهاد کمیسیون اروپا حمایت نموده و بر این باورند که منابع اقتصادی این صندوق را می توان از بازارهای سرمایه جذب کرد ولی آلمان به شدت با این مساله مخالفت نموده است.

دولت آلمان اعلام نموده است که با هر تصمیمی در این راستا مخالفت خواهد نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 795

به "اختلاف آلمان ایتالیا و فرانسه بر سر صندوق دفاعی اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف آلمان ایتالیا و فرانسه بر سر صندوق دفاعی اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید