ارائه 400 فرصت سرمایه گذاری برای عموم مردم

به گزارش مجله نماشو، تهران (پانا) - وزیر صمت درباره ساختار نو این وزارتخانه توضیحاتی مطرح کرد و از ارائه 400 فرصت سرمایه گذاری به وسیله شرکت های سرمایه گذاری به عموم مردم اطلاع داد.

ارائه 400 فرصت سرمایه گذاری برای عموم مردم

به گزارش ایسنا، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در حاشیه نشست هم اندیشی با نهادهای سرمایه گذار و هم افزایی و گفتگو برای توسعه سرمایه گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای جلب اعتماد و مشارکت مردان در سرمایه گذاری باید به دو نکته توجه گردد نکته اول اینکه سرمایه گذاری که در آن سهام عرضه می گردد فرصت قابل توجهی باشد، یعنی به میزان کافی بازدهی داشته و اقتصادی باشد. نکته دوم این است که شرکت ها و بنگاه های معتبری که می تواند تداوم سرمایه گذاری را تضمین نمایند پذیره نویسی و سهام عرضه نمایند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هم اندیشی با شرکت های تامین سرمایه توضیح داد: از ماه جاری معادن با سود آوری خوب، با این شرط که بخشی از سهام معدن به مردم واگذار گردد، به مزایده گذاشته گردد. تا به امروز یک معدن در زابل به مزایده گذاشته شده و در دی و بهمن ماه هم هر کدام سه بسته معدنی دیگر مزایده گذاشته خواهد شد. در حوزه سرمایه گذاری معادن، دارایی قابل ارزش گذاری در دسترس است و مردم هم تجربه خوبی دارند و پیش بینی می گردد استقبال خوبی از آن صورت گیرد.

فاطمی امین درباره ضمانت اجرایی سرمایه گذاری ها نیز گفت: به دو علت باید به حوزه سرمایه گذاری توجه گردد اول این که بخش قابل توجهی از جمعیت کشور فرصت شغلی مناسب ندارند. علت دوم نقدینگی سرگردان در کشور است که معمولاً وارد بازارهای سوداگری می گردد، اما این حق مردم است که فرصت سرمایه گذاری برای دارایی های خود داشته باشند.

وزیر صمت با بیان اینکه بر اساس این دو محور از شرایط سرمایه گذاری در کشور آسیب شناسی صورت گرفته، اظهار کرد: در این حوزه به شش نکته رسیدیم که اگر در سرمایه گذاری به آنها توجه گردد، ضمانت محقق می گردد. یکی از دلایلی که سرمایه گذاری ها در کشور ما دچار مشکل می شوند این است بدون توجه به اولویت های صنایع، نبود آمایش سرزمین، تعیین نبودن راستا تامین اقتصادی، نبود هماهنگی بین نهادهای حاکمیتی و غیره سرمایه گذاری شده است.

این مقام مسئول اضافه نمود: موارد یاد شده به دقت آنالیز شده تا دوباره دچار این مسائل در سرمایه گذاری ها نشویم. بنابراین در زمینه این فرصت های سرمایه گذاری، از جمله 400 پروژه اشاره شده که در حال کار کردن روی آنها هستیم اطمینان می دهم. قبل از اجرای این 400 پروژه آنها را در اختیار تحلیل گران سرمایه گذاری قرار می دهیم تا مطمئن شویم اقتصادی هستند. البته بیشتر این پروژه ها به وسیله شرکت های سرمایه گذاری فعال خواهد شد که بر دقیق و درست اجرا شدن آن تاکید می کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1995

به "ارائه 400 فرصت سرمایه گذاری برای عموم مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 400 فرصت سرمایه گذاری برای عموم مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید