ارزیابی و چاپ بروشور خود
به گزارش مجله نماشو، حال که بروشور شما طراحی شده است و شما تقریبا آماده هستید تا آن را به مخاطب ارائه کنید. اما ابتدا مطمئن شوید که کامل است. و بعد برای چاپ بروشور اقدام کنید.
طرح بروشور خود را ارزیابی کنید
پس از طراحی بروشور، وقت خود را برای ارزیابی محصول نهایی اختصاص دهید. اکنون آخرین فرصت شما برای ایجاد تغییر و به دست آوردن طرح شما مناسب است.
- آیا این طراحی توجه من را جلب می نماید؟
- آیا پیغام رسانی من واضح است؟
- آیا این طراحی به CTA من اشاره دارد؟
- آیا این بروشور مطابق با برندینگ من است؟
همین سؤالات را از افراد دیگر بپرسید تا دیدگاه بیرونی داشته باشند. طرح خود را به همکاران، مشتریان، حتی دوستان خود نشان دهید تا بدانند که شما برنده هستید یا نه. وقتی خشنود شدید، وقت آن رسیده است که چاپ کنید!
چاپگر خود را انتخاب کنید
کار با یک چاپگر درجه یک می تواند به معنای تفاوت بین طراحی بروشور شما دقیقاً همانطور که تصور می کردید ظاهر گردد... یا مانند بعضی از نسخه های بوتلگ به نظر می رسد.
در صورت امکان، به چاپگرها مراجعه کنید تا بتوانید کارهای آنها را بصورت حضوری مشاهده کنید. مشاهده نمونه IRL همواره به شما ایده بهتر می دهد از آنچه می توانید از کار چاپ خود انتظار داشته باشید تا اینکه به نمونه های آنلاین مراجعه کنید.
وقتی مشغول تحقیق در چاپگرها هستید، از آنها سؤال کنید تا ببینید که آیا این بهترین کار برای شغل شماست یا خیر. در اینجا چند نمونه هستند:
- گزینه های جوهر شما چیست؟
- بهترین گزینه چاپ برای زمان چیست؟ برای هزینه؟
- آیا تطبیق رنگ را انجام می دهید؟
- آیا اثبات چاپی یا دیجیتال را ارائه می دهید؟
- چه اتفاقی می افتد اگر من از کار چاپ خود راضی نباشم؟
- آیا شما طراحان داخلی دارید؟
- آیا شما در چاپ و طراحی بروشور تجربه دارید؟
- آیا می توانید برای سایر مشتریان بروشور ارجاع دهید؟
در حالت ایده آل، چاپگری را پیدا کنید که در فضای بروشور تجربه ای داشته باشد، از آخرین فن آوری چاپ استفاده نموده و طراحانی در کارمندان دارد که می توانند در خصوص هرگونه طراحی طراحی به شما یاری نمایند تا کار چاپ شما به دنبال A + باشد.
مواد چاپی خود را انتخاب کنید
با چاپگر خود کار کنید تا بهترین مواد را برای بروشور خود انتخاب کنید. در اینجا ورق تقلب کمی برای یاری به شما در راه است:
وزن کاغذ بروشور
به طور کلی هرچه وزن کاغذ بالاتر باشد، ورق آن ضخیم تر است. چند روش مختلف برای اندازه گیری وزن کاغذ وجود دارد (مانند وزن پایه و میل)، اما متداول ترین آن وزن متریک است که به عنوان GSM نیز شناخته می گردد. GSM وزن یک صفحه کاغذ برش داده شده در مربع 1 × 1 متر است.
دقیقاً به عنوان یک FYI، بیشتر بروشورها در جایی بین 170 تا 300 GSM قرار می گیرند.
صفحه آخر
پس از انتخاب کاغذ خود، وقت آن رسیده است که انتها خود را انتخاب کنید. چند نوع مختلف برای انتخاب وجود دارد:
مات: یک انتها کاملاً صاف و بدون درخشش
نیمه براق: یک انتها تقریباً براق که بین مات و براق قرار می گیرد
براق: انتها براق، بازتابی
انتهای انتخابی شما بستگی به ظاهری دارد که می خواهید. در خصوص گزینه های مختلفی که در بودجه خود دارید و با چه چاپی مناسب ترین اهداف برای اهداف خود هستید، با چاپگر خود صحبت کنید.
جوهر و فرآیندهای تخصصی
بعضی از چاپگرها همچنین جوهرهای خاصی را ارائه می دهند که می توانند بروشور شما را تقویت نمایند. در اینجا چند گزینه وجود دارد که می توانید در خصوص آنها سؤال کنید:
فویل: یک جوهر براق، فلزی یا تمبر که منعکس نماینده نور است
برجسته سازی: فرآیند فشار دادن یک شکل یا تصویر به کاغذ برای ایجاد یک اثر برجسته
نقطه اشعه ماوراء بنفش: یک پوشش براق فقط برای نقاط خاصی از کاغذ اعمال می گردد (به طور معمول یک آرم، عنوان یا لهجه)
اگر این گزینه ها (یا سایر موارد) در دسترس هستند و چگونه آنها می توانند هزینه و زمان فراوری بروشور شما را تغییر دهند، با چاپگر خود آنالیز کنید.
موارد تاشو (بله، که قطعاً یک کار بروشور است)
اکنون شما همه چیز لازم را برای خارج شدن از آنجا و طراحی یک بروشور باورنکردنی در اختیار دارید. یکی که پیغام مارک شما را تحویل می دهد، به مشتریان خود الهام می بخشد تا اقدامی انجام دهند و شما را به اهداف خود نزدیک نمایند - یک بروشور در هر زمان.