ازدواج نمی کنم چون قبلا شکست عشقی خورده ام

به گزارش مجله نماشو، خیلی از جوان ها بعد از شکست عشقی دچار افسردگی می شوند و نمی توانند تصمیم درستی برای آینده شان بگیرند. چطور با شکست عشقی کنار بیاییم؟

ازدواج نمی کنم چون قبلا شکست عشقی خورده ام

وقتی در یک رابطه عاشقانه شکست می خورید جمع و جور کردن خودتان کمی سخت است. یادتان باشد که کنار آمدن با این واقعیت می تواند شما را در ادامه جهت زندگی پیروز کند.

ازدواج نمی کنم چون قبلا شکست عشقی خورده ام

من ازدواج نمی کنم چون قبلا عاشق یک نفر شدم و نتوانستم او را به دست بیاورم و خاطرات او همواره در ذهنم است و نمی توانم به فرد دیگری برای ازدواج فکر کنم

چطور با شکست عشقی روبرو شویم؟

در این شکی نیست که شکست خوردن در یک رابطه عاشقانه آسیب های فراوانی را به فرد وارد می نماید. عمده ترین این آسیب ها شامل لطمه به اعتماد به نفس و آرامش هر دو طرف می باشد. اما در برخورد با هر شکست عشقی یکی از دو راه پیش روی انسان خواهد بود؛ این که تن به افسردگی بدهیم و خودمان را یک فرد کاملا بازنده بدانیم و یا این که نگاه دیگری به این شکست عشقی داشته باشیم به طوری که باعث گردد خودمان را بسازیم و باور کنیم که هنوز ضروری است تا با تجربیاتی که به دست می آوریم شخصیت مان را به تکامل برسانیم. کلیدهای پیروزیت در برخورد با یک شکست عشقی را در ادامه این مقاله دنبال کنید:

  • تحلیل رابطه ناتمام

اول از همه با خودتان کنار بیایید که ازدواج نکردن یاریی به شما نخواهد نمود. به سفر کوتاهی بروید و در سکوت و تنهایی رابطه شکست خورده خودتان را آنالیز کنید و تمام عواملی که باعث این شکست شده را مرور کنید.

سهم خودتان را از نظر رفتاری، احساسی و فکری در پیش آمدن این شکست آنالیز کنید. آیا شروع این رابطه بر اساس معیارهای صحیحی بوده است؟ آیا این رابطه فقط بر اساس احساس بوده یا این که در کنار برخورد احساسی تصمیم هایتان عاقلانه بوده است؟

  • یک بار سوگواری و بعد فراموشی

برای رابطه از دست رفته تان سوگواری کنید. اصلا احساس خشم و غم ناشی از این شکست را سرکوب نکنید. حتی می توانید در این رباطه با فردی امین و مطمئن صحبت کنید. ولی بعد از سپری کردن این مرحله با خودتان کنار بیایید که باید رابطه ای جدید را شروع کنید و آماده ازدواج شوید.

  • تجدیدنظر روی ملاک های قبلی

روی ملاک هایتان برای ازدواج مروری داشته باشید و کوشش کنید که این بار منطقی تر و عاقلانه تر ملاک های خودتان را تنظیم کنید.سعی کنید در زمان حال زندگی کنید و با مدیریت ذهن تان اجازه ندهید که فکرهای گذشته، آینده تان را نابود کند.

  • فرصت ها را از دست ندهید

سعی کنید نگاهتان به این شکست به عنوان فرصتی برای خودشناسی باشد. خودتان را قربانی افکار آزاردهنده نکنید و اجازه ندهید فرصت هایی که برایتان پیش می آید به راحتی از دست برود. سعی کنید کارهایی را که دوست می دارید و مدتی است که انجام نداده اید را مجددا انجام دهید؛ انجام این گونه فعالیت ها حس و حال خوبی به شما خواهد داد.

  • بر خدا توکل کنید و زود احساسی نشوید

زمانی که تصمیم گرفتید رابطه جدیدی را شروع کنید بر خدا توکل کنید و از او بخواهید که در این راه یاورتان باشد. ضمن این که اجازه بدهید شروع رابطه تان آرام و عاقلانه باشد و قبل از دلدادگی کاملا طرف مقابل تان را بشناسید.

با این واقعیت ها کنار بیایید

بعد از این که رابطه جدیدی را شروع کردید نکاتی را باید همواره آویزه گوشتان بکنید که به پیروزیت شما در آن رابطه یاری خواهد نمود:

  • ذهن تان را مدیریت کنید

مسلما خاطراتی از رابطه گذشته هست که به راحتی از ذهن انسان بیرون نمی رود. سعی کنید با مدیریت ذهن تان به این خاطرات اجازه ندهید که شما را از زمان حال به گذشته ببرد.

  • عشق ضروری است اما کافی نیست

وقتی که وارد زندگی مشترک بشوید و در این جهت پیش بروید متوجه خواهید شد زندگی پیچیدگی هایی دارد که برای مدیریت آن ها به چیزهای دیگری غیر از عشق هم احتیاج است. این نکته را گفتیم که یادتان باشد اگر در رابطه جدیدتان به این مراحل سخت رسیدید فکر نکنید که اگر رابطه قبلی تان شکست نخورده بود قرار بود معجزه ای رخ بدهد چرا که در تمام زندگی ها این مسائل وجود دارد.

  • مرور خاطرات ممنوع

زمانی که تنها می شوید به جای این که به ذهن تان میدان بدهید که به مرور خاطرات بپردازد سعی کنید که محکم جلوی جولان دادن در خاطرات گذشته را بگیرید و از پیشروی ذهن در آن خاطرات جلوگیری کنید.

  • مقایسه کردن ممنوع

مهمترین چیزی که می تواند شما را دچار احساس ناکامی و شکست کند مقایسه کردن است. مقایسه کردن تجربه قبلی تان با همسر فعلی تان به دلیل جهت گیری مثبت ذهن نسبت به تجربه قبلی و جهت گیری منفی نسبت به صعف های همسر فعلی می تواند شما را دچار یاس و سرخوردگی کند.

  • ویژگی های مثبت همسرتان را ببینید

به جای چیزهایی که معشوق قبلی تان داشت ولی همسرتان ندارد بر روی چیزهایی تمرکز کنید که همسر کنونی تان را متمایز نموده است. باور کنید که همه انسان ها ویژگی هایی برای دوست داشته شدن دارند. سعی کنید همسر خودتان را با تعریف از ویژگی های مثبت اش به دیگران معرفی کنید.

  • مکان های دوست داشتنی جدید را پیدا کنید

با همسرتان به مکان های دنج و دوست داشتنی بروید و سعی کنید در این مکان ها به شما خوش بگذرد تا خاطراتی که از این مکان ها در ذهن تان نقش می بندد به شما در عشق ورزی به همسرتان یاری کند.

گروه مذهبی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3419

به "ازدواج نمی کنم چون قبلا شکست عشقی خورده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازدواج نمی کنم چون قبلا شکست عشقی خورده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید