از بهترین گلزن تا بهترین و بدترین نتیجه، ایران به دنبال طلسم شکنی

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتبال کشورمان که در اولین دیدار خود در مرحله برگشت دور گروهی انتخابی جام جهانی 2022 قطر پیروز شد هنگ کنگ را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد، امشب و در دیداری حساس که می توان آن را بازی مرگ و زندگی دانست، به مصاف بحرینی می رود که به درست یا غلط، میزبانی این مرحله از بازی هایی به آن محول شده است.

از بهترین گلزن تا بهترین و بدترین نتیجه، ایران به دنبال طلسم شکنی

این دیدار در حالی برگزار می شود که بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود بحرین به خاتمه رسیده و قبل از این دیدار، بحرین با 12 امتیاز از 6 بازی در صدر جدول گروه سوم و ایران با 9 امتیاز از 5 بازی در رده سوم جدول قرار گرفته است.

تیم های ایران و بحرین تا به امروز 18 بار با یکدیگر دیدار کرده اند که در این 18 بازی تیم ملی ایران 8 و تیم ملی بحرین 5 بار به پیروزی رسیده اند. هیچیک از دو تیم تا به امروز نتوانسته اند در شرایط میهمانی طعم پیروزی را بچشند؛ بحرینی ها 6 باری که از تیم ملی ایران میزبانی کرده اند 4 بار پیروز شده و 2 بار مقابل ایران متوقف شده اند. تیم ملی ایران در 6 باری که از بحرین میزبانی کرده، 5 بار پیروز شده و یک بار هم مقابل این تیم متوقف شده است.

6 بار هم دو تیم در کشورهای ثالث به مصاف هم رفتند که در این 6 بازی سهم ایران 3 و سهم بحرین یک پیروزی بود و 2 بار هم دیدارهای دو تیم با تساوی به خاتمه رسیده است.

دو پیروزی 6 بر صفر برای ایران

بهترین نتیجه ای که تیم ملی ایران در 18 بازی دو تیم به دست آورده، پیروزی 6 بر صفر بود که این نتیجه در دو بازی برای ایران تکرار شد.

اولین 6 صفر ایران مقابل بحرین در اولین بازی دو تیم در روز 16 شهریور سال 1353 به دست آمد. این بازی که در چارچوب بازی هایی آسیایی 1974 تهران انجام شد، در ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی) برگزار گشت و غفور جهانی، پرویز قلیچ خانی، محمود اعتمادی، محمد دستجردی، کارو حق وردیان و مدافع تیم ملی بحرین (گل به خودی) زننده گل های این بازی بودند.

غفور جهانی با گلی که در دقیقه 25 به ثمر رساند، نامش را به عنوان نخستین گلزن ایرانی مقابل بحرین در تاریخ دیدارهای دو تیم ثبت کرد.

تیم ملی ایران یک بار هم در 19 مهر سال 1390 در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 مقابل بحرین به پیروزی 6 بر صفر رسید و در این دیدار سید جلال حسینی، مجتبی جباری، هادی عقیلی، آندرانیک تیموریان، کریم انصاری فرد و غلامرضا رضایی گل های ایران را به ثمر رساندند.

ضعیف ترین نتایجی هم که ایران مقابل بحرین گرفته شکست هایی 3 بر یک و 4 بر 2 است که اولی در سال 80 در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002 بود که تیم ملی ایران با این نتیجه از راهیابی به جام جهانی باز ماند و دومی یک دیدار محبت آمیز بود که در سال 88 در بحرین برگزار گشت.

علی دایی بهترین گلزن به بحرین

بهترین گلزن ایرانی به بحرین علی دایی با 4 گل و بعد از او هادی عقیلی با 3 گل است. مجتبی جباری، فریدون زندی، علی کریمی و غلامحسین مظلومی هم هر کدام 2 بار در این دیدارها پیروز به گلزنی شده اند.

مسعود شجاعی، احسان حاج صفی، غلامرضا رضایی، کریم انصاری فرد، آندرانیک تیموریان، جلال حسینی، مهرداد اولادی، محمد نصرتی، جواد نکونام، محمود فکری، کارو حق وردیان، علی پروین، محمد دستجردی، محمود اعتمادی، پرویز قلیچ خانی و غفور جهانی دیگر گلزنان ایرانی مقابل بحرین بودند. یک گل تیم ملی ایران مقابل بحرین هم گل به خودی بوده که توسط بازیکن بحرین به اشتباه به ثمر رسیده است.

در مقابل 32 گلی که تیم ملی ایران در 18 بازی مقابل بحرین به ثمر رسانده، بحرینی ها 12 پیروز به باز کردن دروازه تیم ملی ایران شده اند.

امشب ایران و بحرین در دیداری که برای هر دو تیم دیدار مرگ و زندگی است از ساعت 21 در منامه به مصاف هم می فرایند که تنها پیروزی در این دیدار است که می تواند تیم ملی ایران را به صعود به عنوان تیم اول گروه امیدوار نگه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2989

به "از بهترین گلزن تا بهترین و بدترین نتیجه، ایران به دنبال طلسم شکنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بهترین گلزن تا بهترین و بدترین نتیجه، ایران به دنبال طلسم شکنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید