اساسنامه دانشگاه آزاد باید اصلاح گردد

به گزارش مجله نماشو، عضو کمیسیون مالی مجلس با تاکید بر ضرورت اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد و با بر شمردن مسائل موجود در دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه های دولتی گفت: اساسنامه دانشگاه آزاد باید اصلاح گردد.

اساسنامه دانشگاه آزاد باید اصلاح گردد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مسلم صالحی در گفتگویی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی این روز ها به هیچ عنوان شرایط خوبی ندارد، عنوان نمود: کاهش جمعیت دانشجویی، افزایش هزینه های جاری دانشگاه و کمبود حقوق اعضای هیأت علمی و کارمندان آن نسبت به دانشگاه های دولتی از جمله مسائلی است که دانشگاه آزاد از آن رنج می برد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نیز هر زمان نوبت پاسخ به این سئوالات می گردد، کمبود دانشجو و منابع را بهانه این مسائل می دانند؛ گفت: حال سئوال این است تا چه زمانی باید شاهد چنین فرایندی باشیم؟ دانشگاه آزاد اسلامی برای کاهش وابستگی خود به شهریه دانشجو چه اقداماتی انجام داده است؟

* شخصیت حقوقی دانشگاه آزاد باید معین تکلیف گردد

صالحی یادآور شد: ضرورت دارد وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی یک بار برای همواره شخصیت حقوقی دانشگاه آزاد معین تکلیف گردد چرا که بسیاری از مسائل دانشگاه آزاد ماهیت غیردولتی بودن دانشگاه آزاد است که در قبال انبوه مسائل این مؤسسه به دولت جوابگو است.

* اختلاف 50 درصدی حقوق هیأت علمی دانشگاه آزاد با هیأت علمی دانشگاه های دولتی

وی با تأکید بر اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، اضافه نمود: در حال حاضر میانگین حقوق دریافتی هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی حدود 6 میلیون تومان است که تفاوت فاحش 50 درصدی با هیأت علمی دانشگاه های دولتی دارد. کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی نیز شرایط مشابه دارند و شرایط خوبی ندارند.

عضو کمیسیون مالی مجلس اضافه نمود: با توجه به شهریه های بالایی که از دانشجو در مقاطع مختلف اخذ می گردد، این فشار به هیأت علمی و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ عنوان روا نیست و این فرایند احتیاج به اصلاح دارد.

منبع: خانه ملت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1554

به "اساسنامه دانشگاه آزاد باید اصلاح گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساسنامه دانشگاه آزاد باید اصلاح گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید