معتمدی: کشور به نیروی مهارتی و کارآفرین نیاز دارد

به گزارش مجله نماشو، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مهم ترین کارکرد مراکز علمی و دانشگاه ها با توجه به رسالتی که دارند باید نیروی مورد نیاز جامعه را تربیت کنند به طوری که در واقع خروجی دانشگاه ها باید نیروی مهارتی و کارآفرین باشد چراکه امروز کشور به نیروی مهارتی و کارآفرین نیاز دارد.

معتمدی: کشور به نیروی مهارتی و کارآفرین نیاز دارد

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به نقش محوری دانشگاه ها در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه گفت: یکی از مأموریت های اساسی همه مراکز علمی، موسسات و دانشگاه ها در سطح کشور تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز جامعه و بازار کار است که در این رابطه باید همت و تلاش مضاعف انجام شود که با این اتفاق چرخ دنده های صنعت و اقتصاد کشور با ورود جوانان دانشگاهی با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

امروز کشور به نیروی مهارتی و کارآفرین نیاز دارد

وی اضافه نمود: امروز کشور و جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به وجود نیروهای مهارتی و کارآفرین نیاز دارد که مسؤولیت تربیت این قشر متخصص با دانشگاه ها است که باید با برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های مختلف آزمایشگاهی و صنعتی گام های خود را با قدرت بیشتری بردارند.

برخی فارغ التحصیلان مهارت عملی ندارند

معتمدی شرح داد: متأسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی با توجه به اینکه دارای تخصص علمی بالایی هستند اما به دلیل نداشتن مهارت عملی برای اشتغال خود دچار مشکل هستند البته این موضوع برای دانشگاه های سطح یک مستثنا است از طرفی باید جوانان دانشگاهی خودشان کارآفرین بوده و در زمینه تخصص خود شغل ایجاد کرده و باعث اشتغال افراد دیگری هم بشوند.

دانشگاه ها برای اشتغال دانشجویان مراکز نوآوری تأسیس کنند

وی ادامه داد: دانشگاه ها و مراکز علمی برای رسیدن به شرایط ایده آل در زمینه کارآفرینی و مهارت افزایی دانشجویان باید مراکز نوآوری را در رشته های مختلف تأسیس کرده تا دانشجویان از طریق این مراکز به مهارت لازم رسیده و کارآفرین شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4225

به "معتمدی: کشور به نیروی مهارتی و کارآفرین نیاز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتمدی: کشور به نیروی مهارتی و کارآفرین نیاز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید