اعتراف آلمان به نسل کشی در نامیبیا

به گزارش مجله نماشو، آلمان برای نخستین بار امروز جمعه اعتراف کرد که در دوران استعماری مرتکب نسل کشی در کشور نامیبیا شده است.

اعتراف آلمان به نسل کشی در نامیبیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، دولت آلمان با اذعان به نقش داشتن در کشتار اعضای دو قوم ناما و هیررو در نامیبیا طی دوران استعماری، وعده داد تا بیش از یک میلیارد یورو برای کمک به توسعه این کشور بپردازد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در همین خصوص با انشار بیانیه ای گفت: ما هم اکنون رسما این وقایع را به عنوان آنچه امروز شناخته می شود، نسل کشی قلمداد می کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه به خاطر آنچه وی قساوت های اجرا شده خواند از جانب کشورش از نامیبیا و فرزندان قربانیان عذرخواهی کرد.

ماس مسئولیت کشتار دو قوم ناما و هیررو را متوجه کشورش دانست و در این بیانیه از حصول توافق میان دو کشور پس از پنج سال مذاکره بر سر وقایعی که طی سال های 1884 تا 1915 در این سرزمین آفریقایی تحت استعمار آلمان روی داده، استقبال کرد.

شهرک نشینان آلمانی حد فاصل سال های 1904 تا 1908 ده ها هزار نفر از اعضای دو قوم ناما و هیررو در نامیبیا را طی دوران استعمار این کشور به قتل رساندند.

به گفته بسکمک از مورخان این کشتار در واقع نخستین نسل کشی قرن بیستم بوده که توسط آلمان در یک کشور آفریقایی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1745

به "اعتراف آلمان به نسل کشی در نامیبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف آلمان به نسل کشی در نامیبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید